Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Goede laptop voor een DJ = Mac.

HP's doen het erg goed. Ik heb zelf een Asus maar begin er steeds meer aan te ergeren. Uit eindelijk spaar ik toch maar voor een MacBookPro, aangezien je daarmee meer kan. Meer programma's open bijv.

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
      Goede laptop voor een DJ = Mac.

HP's doen het erg goed. Ik heb zelf een Asus maar begin er steeds meer aan te ergeren. Uit eindelijk spaar ik toch maar voor een MacBookPro, aangezien je daarmee meer kan. Meer programma's open bijv.
      Hoor er veel over, maar wat zijn nou eigenlijk de voordelen van die Macs?
      Ik hoor vaak dat het alleen maar gaat om het apple logo en het mooie design.
      Maar wat zijn nou echt de speciale dingen?
      Zijn ze zo snel ofz?

Comment

Snel, goed, lopen bijna niet vast, crashen bijna nooit en een mac is een verademing! Ik heb mij iMac nu krap 3 weken en ik ben er verslaaft aan hoor.

Een Mac mini koop je al voor 600 euro.

Comment

1 een mac heeft ook zo zijn problemen. Zoals dat er verschillende programma's alleen met windows overweg kunnen. Of erger nog dat je de hardware die je hebt alleen met windows kunt instellen.

Wij werken met de hp probooks. Zijn nagenoeg onverwoestbaar. Mors bestendig en redelijk val proef. Kijk eens naar een probook 4520s van hp doen het heeel goed en zitten rond de 500 euro als ik me niet vergis.

Succes mis is het een interresante optie. Wij werken er in iedergeval al weer een 1,5 jaar mee zonder enig probleem/

Comment

Originally posted by Rio View Post
            Snel, goed, lopen bijna niet vast, crashen bijna nooit en een mac is een verademing! Ik heb mij iMac nu krap 3 weken en ik ben er verslaaft aan hoor.

Een Mac mini koop je al voor 600 euro.
            Klinkt goed!
            En wat is een Mac mini dan?

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              1 een mac heeft ook zo zijn problemen. Zoals dat er verschillende programma's alleen met windows overweg kunnen. Of erger nog dat je de hardware die je hebt alleen met windows kunt instellen.

Wij werken met de hp probooks. Zijn nagenoeg onverwoestbaar. Mors bestendig en redelijk val proef. Kijk eens naar een probook 4520s van hp doen het heeel goed en zitten rond de 500 euro als ik me niet vergis.

Succes mis is het een interresante optie. Wij werken er in iedergeval al weer een 1,5 jaar mee zonder enig probleem/
              HP is dus eigenlijk een goedkoop maar goed merk?
              Je bedoelt deze toch?

3GB werkgeheugen en 320GB harde schijf klinkt goed!

Comment

Jip. Bij ons draaid er zowel bpm / virtual dj als traktor zonder ook maar 1 probleem op. Dan te bedenken dat het een mors en schok bestendige laptop is voor een 500 euro.

Wat ook heel fijn is is dat de hp een mat scherm heeft niet zoon glimmende. Dus als je verlichting over je scherm heen gaat weerspiegelt het een stuk minder in je ogen.

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                  Klinkt goed!
                  En wat is een Mac mini dan?
                  Nog nooit van een google gehoord?

Dit is een mac mini:
                  De nieuwe, kleinere Mac mini met de superkracht van M4 of M4 Pro. Poorten voor en achter. De eerste CO₂-neutrale Mac. Gemaakt voor Apple Intelligence.

Makkelijk op te pakken en ergens anders neer te zetten.

Een goedkoop scherm in een flightcase en een ander scherm voor je thuisgebruik. Apple Toetsenbord en muis van marktplaats halen als je ze te duur vind in de winkel en gaan met die banaan!

Een mac is even wennen, en na de drie weken dat ik hem nu heb raak ik eindelijk een beetje los uit de windows manier van werken.

En eerste macbook van apple, de 11ich macbook Air begint kwa prijs bij de 950 euro.
                  Last edited by Rio; Tuesday-11-10-2011, 18:30.

Comment

Jip. Bij ons draaid er zowel bpm / virtual dj als traktor zonder ook maar 1 probleem op. Dan te bedenken dat het een mors en schok bestendige laptop is voor een 500 euro.

Wat ook heel fijn is is dat de hp een mat scherm heeft niet zoon glimmende. Dus als je verlichting over je scherm heen gaat weerspiegelt het een stuk minder in je ogen.
                    En als ik er traktor, VDJ en Cubase/FL erop zou zetten zou hij het nog snel doen?
                    Hebben ze een goede geluidskaart?
                    Goede videokaart?
                    Dat laastse ben ik vooral blij om!
                    Heel veel mensen hebben zo'n glimmend scherm, wat is dat irritant zeg!

@Rio
                    zit even te informeren in de Apple Mac mini.
                    Ziet er wel vet uit, zo'n klein ding!
                    Zie het al voor me:
                    Oh oeps, ben mijn computer vergeten :P :P

EDIT: Hoe zet ik mijn beeldschermen eraan dna?
                    EDIT 2: En kan je niet via USB een muis en toetsenbord inpluggen dat niet van apple is?

Comment

De reden dat wij voor een laptop hebben gekozen is onderandere het voordeel van een accu. Stel er word een stekker uitgetrokken draait een laptop door. Stekker er weer in en draaien maar.

Start jij dan maar eens lekker je mac weer op. Open je traktor of wat dan ook weer. Tadaa paar min verder.

Wij hebben ook met pc's gewerkt maar is toch wel wat anders dan een laptop. Ook kwamen we er achter dat een pc opbouwen keer op keer op keer niet zo praktisch is als hup laptop open op aan drukken en klaar.

Comment

De reden dat wij voor een laptop hebben gekozen is onderandere het voordeel van een accu. Stel er word een stekker uitgetrokken draait een laptop door. Stekker er weer in en draaien maar.

Start jij dan maar eens lekker je mac weer op. Open je traktor of wat dan ook weer. Tadaa paar min verder.

Wij hebben ook met pc's gewerkt maar is toch wel wat anders dan een laptop. Ook kwamen we er achter dat een pc opbouwen keer op keer op keer niet zo praktisch is als hup laptop open op aan drukken en klaar.
                        Jep, ik wil ook graag een laptop, want dan hoef ik sowieso al niet zo moeilijk te doen met drive-in en thuis. Is die laptop trouwens te koop bij de winkel met de rode letters en 2 M's?
                        -Weet niet of dat een concurent is?-

Comment

Nope volgens mij niet. Het is officeel ook niet een consumenten pc maar meer voor de zakelijke markt ( vandaar probook ).

Maargoed zoals al gezecht zijn wij er heel tevreden over en gebruiken er op het moment 3 van.

Comment

Nope volgens mij niet. Het is officeel ook niet een consumenten pc maar meer voor de zakelijke markt ( vandaar probook ).

Maargoed zoals al gezecht zijn wij er heel tevreden over en gebruiken er op het moment 3 van.
                            Is goed, zal even kijken of ik hem ergens kan vinden (:

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post

@Rio
                              zit even te informeren in de Apple Mac mini.
                              Ziet er wel vet uit, zo'n klein ding!
                              Zie het al voor me:
                              Oh oeps, ben mijn computer vergeten :P :P

EDIT: Hoe zet ik mijn beeldschermen eraan dna?
                              EDIT 2: En kan je niet via USB een muis en toetsenbord inpluggen dat niet van apple is?
                              Mac's zijn gewoon gaaf!
                              Met een hdmi kabel kan je een beeldscherm aansluiten.
                              Ja, je kan een gewoon usb toetsenbord en ubs muis aansluiten. Is het aan te raden? Nee, vooral het apple toetsenbord heb je echt nodig. Je mac bestuur je voor 50% via sneltoetsen, die gebruiken altijd de "command" toets en die heb je niet op een normaal toetsenbord.

Een ubs muis zou wel gaan, maar buiten het scrollwheel en de drukknoppen werkt er verder niets. Dus knopjes aan de zijkant van een muis niet.

Ik ben verzot van mijn magic mouse, dat is een multi touch muis. Op marktplaats is zo'n muis voor rond de 30€ a 40€ te vinden. Een apple draadloos toetsenbord is voor rond de 40€ op marktplaats.

Mijn iMac is binnen 40 seconden uit 0 opgestart. Een programma, ook zware, kan je direct openen. Wat bij windows wel andersis.

Comment

mijn windows loopt, na wat tunewerk in 30 sec klaar met ableton gestart... als ableton niet zwaar is weet ik het ook niet meer.

Comment

Working...
                                X