Announcement

Collapse
No announcement yet.

spullen uit china importeren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spullen uit china importeren

Hey,
    ik vroeg me onlangs af of een van jullie soms al grote getallen licht en geluidsmateriaal geimporteerd heeft vanuit china?

onlangs hoorde ik van een firma hier in de buurt dat ze hun videowall tegels rechtstreeks importeren vanuit china.

ik ken natuurlijk wel made-in-china.com en alibaba

maar heeft iemand hier enige ervaringen mee?

alvast bedankt,

grtz
    Dreezer

het bax huismerk komt daar uit de buurt.
    Volgens mij zijn hun daar wel zelf bij een leverancier langs geweest om alles te regelen, maar dan gaat het ook om echt grote aantallen.

Verhaal van die ledwall is ook hier bij een verhuurder van toepassing, maar dat schijnt een grote ellende te zijn. Kost niks, maar dan heb je ook echt 3x niks. En even de verkoper aanspreken is dan niet echt een optie.

Comment

Ik ken ook iemand met zo'n Chinese ledwall... Niks als problemen mee, panelen zijn niet goed te mappen, beginnen op random momenten te knipperen, allerlei vage storingen...

Comment

zou er zelf mijn vingers niet aan branden. Heb een tijdje bij Trust stage gelopen.. bij R&D kwamen alle nieuwe producten binnen (alles uit china).... zat hoop troep tussen. Beeld je dan eens in dat jij dat krijgt... garantie... terugsturen.... reclameren is een (logistieke) nachtmerrie. Daar komt nog eens bij kijken dat de producten in Europa en Nederland aan andere veiligheidseisen moeten voldoen dan daar.

Comment

Tja, zo ken ik ook weer iemand die een Chinese pearl heeft bestelt (pearl=bekende licht tafel) en draait er al een jaar mee en nooit problemen gehad. Zit heel veel verschil tussen verschillende dingen.

Comment

Wij doen het wel met bepaalde artikelen, maar ik heb een vriendin te wonen in China en dat scheelt een hoop ;) anders had ik het ook niet gedaan...

Comment

Ik zat er ook aan te denken om truss/telefoons/laptops enzo hier naar toe te laten komen.

Maar dan moet je wel de weg weten(adressen en contactpersonen in china) en die weet ik niet.

Comment

Truss weet ik nog niet hoor, want om dit hier gekeurd te krijgen ben je duurder uit...

Telefoons zou kunnen, maar heb ik weinig verstand...

Van Laptops weet ik dat het zelfde merk/model laptop daar duurder verkocht wordt dan hier....digitale camera's ook...ik heb namelijk die vriendin in China beide toegezonden vanuit Nederland omdat dat goedkoper is....

Vergeet ook de invoerrechten niet, bij enkele stuks voor eigen gebruik kun je ze laten opsturen als kado's, maar bij grotere aantallen zullen je invoerrechten moeten betalen...

Comment

Originally posted by Deejay View Post
                  Truss weet ik nog niet hoor, want om dit hier gekeurd te krijgen ben je duurder uit...

Telefoons zou kunnen, maar heb ik weinig verstand...

Van Laptops weet ik dat het zelfde merk/model laptop daar duurder verkocht wordt dan hier....digitale camera's ook...ik heb namelijk die vriendin in China beide toegezonden vanuit Nederland omdat dat goedkoper is....

Vergeet ook de invoerrechten niet, bij enkele stuks voor eigen gebruik kun je ze laten opsturen als kado's, maar bij grotere aantallen zullen je invoerrechten moeten betalen...
                  Nou over de truss heb ik een licht en geluidboer gesproken en die zei: 2500m vierkant eurotruss in china te kunnen kopen voor €25.000,-.

Das €10,- de meter. Das ECHT goedkoop!

Ja, het klopt dat in china bijna alles duurder is als hier.
                  Maar als je de fabrikanten te pakken krijgt weer niet.
                  Want is china is het dus voordelig als je naar de fabrikant gaat inplaats van de winkel.

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post
                    Nou over de truss heb ik een licht en geluidboer gesproken en die zei: 2500m vierkant eurotruss in china te kunnen kopen voor €25.000,-.

Ja en wij kregen ook een gratis bestelbus van bax bij onze nieuwe sub om hem te vervoeren. Wat denk je zelf?

Maar als het wel zo is neem ik direct mijn kritiek terug dus geef mij zijn nummer maar dan zullen we eens gaan choppen. Als hij echte identieke eurotruss voor 10 euro per meter kan kopen geef ik hem er 30 euro per meter voor. Is een winst van 200%.

Kortom ik geloof er helemaal niets van tot het getest / gekeurd en wel in mijn magazijn ligt.

Wat mensen zeggen en waar is zit nogal met enige regelmaat een groot verschil. Hoeveel er wel niet hebben lopen opscheppen bij mij als ik sta te draaien van ik heb dit ik kan dat ik doe zus en zo. Als je ze dan al een keer tegenkomt valt het opeens heel erg tegen. Dan blijkt het toch wel heel erg creatief met de waarheid omgegaan te zijn.

Importeren uit china brengt een hoop problemen en risico's met zich mee. Wil je een klein beetje voor jezelf dan komt het misschien nog wel goed. Stuur je complete containers deze kant op dan is het toch al meteen een stuk complexer. Verder heb je dan nog dat het toch nog wel eens net anders wil zijn dan afgesproken en dan? Naar bax bel ik en rijd ik even naar toe maar china?

Als je naar hgl kijkt die laat zijn truss zelf in polen maken onder de naam protruss. Dit is al wel een stukje goedkoper maar ook echt niet voor 10 euro de meter. Dat is bijna oudijzer prijs. Dan moet het dus ook nog van china naar hier gestuurd worden voor dat geld.

Comment

Originally posted by waltervanpeene View Post
                      Tja, zo ken ik ook weer iemand die een Chinese pearl heeft bestelt (pearl=bekende licht tafel) en draait er al een jaar mee en nooit problemen gehad. Zit heel veel verschil tussen verschillende dingen.
                      Tot je er binnenkort wel een probleem mee hebt, en dan moet je niet gaan aankloppen bij Avolites...
                      Als ik met de (echte) Pearl een probleem heb, volstaat een telefoontje naar Emma...

Ik vraag me trouwens af hoe je de software gedraait krijgt. In onze Pearl zit een hardware dongle, zonder die dongle wilt de software niet activeren.

Comment

Originally posted by StijnS View Post
                        Tot je er binnenkort wel een probleem mee hebt, en dan moet je niet gaan aankloppen bij Avolites...
                        Als ik met de (echte) Pearl een probleem heb, volstaat een telefoontje naar Emma...

Ik vraag me trouwens af hoe je de software gedraait krijgt. In onze Pearl zit een hardware dongle, zonder die dongle wilt de software niet activeren.
                        de software zit er standaard op, is trouwens identiek dezelfde tafel als avolites buiten het bekende logo.
                        het is omdat ik hier onlangs een chinese pearl onder men neus kreeg dat het idee voor dit topic is gaan rollen.

@stijnS, welke pearl heb je?? in onze tiger zit dit volgens mij niet in.

Comment

Originally posted by DjRRRenetjuh View Post

Ja, het klopt dat in china bijna alles duurder is als hier.
                          Maar als je de fabrikanten te pakken krijgt weer niet.
                          Want is china is het dus voordelig als je naar de fabrikant gaat inplaats van de winkel.
                          Natuurlijk kun je het wel ergens op deze aardkloot gekopieerd goedkoper krijgen, maar hier in West Europa is het metaal zuiverder en kwalitatief sterker. Stel je krijgt een Chinees zover dat hij jou 2,5km levert voor 10 euro de meter. Dan moet je nog door een berg papierwerk heen om het hier te krijgen, maar jij hebt inmiddels wel 25000euro overgemaakt. Als de papieren in orde zijn moet je nog transportkosten, invoerrechten, douanekosten en dergelijke betalen. Op containers vanuit Taiwan, China en dergelijke zit een verhoogde controle dat het niet om nep-merken gaat. In China is kopiëren niet verboden maar hier wel.

Als je het dan eindelijk thuis hebt te liggen zal het gekeurd moeten worden...kosten van destructief testen en röntgen liegen er ook niet om....

Wat me trouwens het meeste verbaasd aan dit verhaal is dat als het gemakkelijk zou zijn waarom die 'licht en geluidboer' er dan zelf niet een paar km vandaan haalt?? Gouden handel toch :p

Ik zou zeggen succes met de handel :mrgreen:

Comment

Originally posted by Deejay View Post
                            Wat me trouwens het meeste verbaasd aan dit verhaal is dat als het gemakkelijk zou zijn waarom die 'licht en geluidboer' er dan zelf niet een paar km vandaan haalt?? Gouden handel toch :p
                            Dat doet hij ook. Want hij is een importeur aan het andere kant van het land.
                            Ik ben daar vaker geweest voor mijn statieven en truss.

Comment

Originally posted by dreezer View Post
                              de software zit er standaard op, is trouwens identiek dezelfde tafel als avolites buiten het bekende logo.
                              het is omdat ik hier onlangs een chinese pearl onder men neus kreeg dat het idee voor dit topic is gaan rollen.

@stijnS, welke pearl heb je?? in onze tiger zit dit volgens mij niet in.
                              Ik tokkel vrolijk op een Pearl Expert. Heb je ook al eens een blik aan de binnenkant van zo'n namaak Pearl kunnen werpen? Ik ben echt wel eens benieuwd naar het verschil in bouwkwaliteit tussen een echte en een Chinese...

Comment

Working...
                              X