Announcement

Collapse
No announcement yet.

house in dubstep mixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• house in dubstep mixen

Hallo,

Ik draai de laatste tijd veel op feesten van de middelbare school, van klas 4-6.
    De meest gewenste, en gedraaide genre's zijn house en dubstep.

Nu is het probleem dat house meestal 128 bpm is, en dubstep 140/145 bpm heeft. Hierdoor zijn ze bijna niet te beatmatchen, en zul je lastig een vloeibare overgang krijgen.

Mijn vraag is dus, hoe verander house muziek in dubstep, en andersom, met een vloeibare overgang, zonder de bpm heel erg te veranderen?

Ik draai overigens zelf niet met een Reloop rmp-1 en een Reloop rmx-40 blackfire, een prima setje, alleen geen effecten!

m.v.g.

Dj Jopo

Beatport heeft daar nummers voor, kijk maar eens op de site.

Comment

zoek eens naar een schuifje waar pitch bij staat.

Comment

Gewoon dubstep terugbrengen naar 128 ;)

Comment

Er zijn ook soms nummers die in zichzelf al versnellen of langzamer gaan, Let the Bass kick (of een remix ervan) bijvoorbeeld. Misschien zijn die er ook met House/Dubstep.
          Je kan ook kiezen voor een langzaam Electro nummer. Dan vervolgens versnellen en dan overstappen op Dubstep.
          Last edited by Guest; Thursday-09-08-2012, 17:02.

Comment

Als je de wat snellere house nummers nu eens neemt en dan de wat tragere dubstep. Leg deze naast elkaar om een overgang te maken en tadaaa. Daar is je klusje.

Zomaar een plaat van 128 naar de 140 a 145 trekken. Tja dat kan 1 keer best grappig en leuk effect zijn. 2x denk ik al hmmmm ja die ken ik nu wel. 3x Gaap el cheapo.

Het is juist aan een dj om nou net die platen te vinden die wel op een beetje een normale manier op elkaar aansluiten en passen. Een keer met een effect of ''expres'' niet zoals het eigenlijk zou horen te gaan kan leuk zijn en is helemaal niets mis mee maar om het zo iedere keer op te lossen denk ik toch echt dat je wat kennis, creatieviteit, ervaring en dergelijken mist. Hier moet jij je juist onderscheiden tussen de gene die thuis een keer een plaatje op zijn my first sony aan zet en de gene die wel betaald word en dus ook de kennis zou moeten hebben van hoe je wel mensen kunt vermaken op de manier dat er van je verwacht word. Daar zit hem net de uitdaging. Anders is de lol er snel af en kan iedereen het net zo goed zelf doen.

Comment

Working...
            X