Announcement

Collapse
No announcement yet.

radio tsm8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• radio tsm8

Hallo, misschien ken je teamspeak wel(daarmee kunnen mensen over de hele wereld communiceren met elkaar. Ik heb samen met 2 andere personen namenlijk ook een server(bestaat al ongeveer 15 jaar). Nu hebben wij daar een radio zender bij gemaakt. Werkt via shoutbox en zo verder via winamp maar je kan er ook via traktor ofzo mee werken. De radio staat niet alleen op de teamspeak server maar over heel de wereld . Nu zijn wij opzoek naar dj's die soms willen komen draaien, je kan kiezen of je radio doet of echt live mix. Interesse laat een bericht achter.

Allemaal leuk en aardig. Maar en nu komt het. Hoe zit het met je licensie en rechten. Heb je hier ook over nagedacht voordat je straks echt problemen gaat krijgen.

Comment

ja, de gene die het had aangemaakt heeft een licensie gekocht en alles geregeld

Comment

Originally posted by Toelen View Post
        ja, de gene die het had aangemaakt heeft een licensie gekocht en alles geregeld
        Hij heeft dan een Teamspeak Licentie voor toegang tot de server, maar een licentie van Buma/Stemra heeft hij vast en zeker niet,

(ik heb ook wel eens internet radio gemaakt, maar dat deed ik dan via webcam sits zoals blog tv)

maar dat deed ik een weekje en toen vond ik her wel weer genoeg, en ik draaide niet veel muziek, deed meer prankcalls, via skype,

en een internet radio is ook niet zo opgezet, je hebt sowisow een aantal sterke PC's laptops nodig, voor het broadcasten, en een degelijke mixer, met genoeg functies, en niet een simple dj mixertje,

Comment

alles is getest en alles werkt. Via shoutbox kan je werken en een licensie kopen.
          alles is in orde

Comment

Dus alles is ook geregistreerd en aangemeld bij de buma stemra?
            Ook is de software waar ik me muziek dan mee moet gaan draaien dus volledig legaal?

Jullie betalen dus voor al deze auteurs rechtelijke dingen?

Ik heb namelijk het idee dat jullie geen idee hebben van wat je op je nek haalt. Als je namelijk niet al deze rechten betaald zoals het hoort kan je echt enorm hoge boetes en na heffingen krijgen. Geloof me dat wil je niet mee maken.

Comment

Ik ken zelfs een beheerder van een forum die een boete kreeg omdat hij liedjes liet horen aan andere leden op zijn forum (geen muziekforum)
              Je wil niet weten wat hij moest betalen.

Comment

buma stemra hebben we niet denk ik.Maar er is wel een licensie gekocht van iets anders.

Comment

Als ik jou was zou ik direct stoppen!

Je hebt geen enkel idee waar je allemaal aan moet voldoen.
                  Je hebt ergens een licensie van maar weet niet eens wat.
                  Je hebt geen idee hoe het zit met bijvoorbeeld buma stemra en dus auteursrechte.
                  Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een heel stukje software en besturing.

Je komt nu zelf met een heeeeeel zwak en heeel kaal verhaal.

Ik zou hier erg mee opletten. Zoals mol al zegt de boetes zijn bizar. Echt daar moet je heeel lang voor werken.

Dus zorg dat je eerst echt alles op orde hebt. Dat je overal het fijne van weet. Dat je een soort van exper bent op het gebied van internet radio. Pas als je weet hoe het zit. Hoe het moet. Wat wel mag en wat niet en wat de kosten zijn zou ik er mee doorzetten.

Je hebt nu namelijk naar mijn idee geen enkel idee waar je aan begint.

Comment

software en besturing is in orde.
                    En je zegt je weetniet wat en hoe van licensie.
                    Nee, waarom ik ging rond kijken voor dj's enzo.
                    En iemand anders heeft zich bezig gehouden met rechten en licensies en al wat je wil.
                    Dus zal alles is vragen.

Comment

Working...
                    X