Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies en installatietarief

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies en installatietarief

Beste mensen,

Ik ben voor het eerst gevraagt om advies te geven op gebied van licht en geluid en dit vervolgens ook te installeren en programmeren.

Ik heb niet echt een idee wat een redelijk tarief per uur is om hiervoor te vragen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groeten,
    Tom

Wat vraag je normaal per uur?: gewoon dit aanhouden lijkt me:
    Advies zou ik overigens niet te veel voor vragen.. als ik de helpdesk van bax bel kan ik dat gratis krijgen.. Deze onkosten compenseer je door een iets hoger installatie tarief natuurlijk.

Comment

Wat ik in die paar gevalletjes doe:

Prijs van apparatuur opgeven volgens de webshop van een licht en geluidsbedrijf om de hoek.
      +€200,- installatie en klein materiaal.

Dan alles bij Bax bestellen of direct bij highlite (vaak niet eens goedkoper dan bij bax tenzij je hele grote aantallen koopt) of waar je maar goede cont(r)acten mee hebt.
      Dan kan ik je 1 ding vertellen; verdien je best leuk aan en je bent niet eens echt duur.

Comment

Die +200€ voor installatie is nu niet echt iets dat je standaard kan rekenen.
        Dit is heel afhankelijk van het aantal werkuren dat je er in steekt.
        Als je op een uurtje klaar bent hebt je met de 200€ goed verdient.
        Als de installatie een dag of 2 duurt, maak dan zelf het rekensommetje maar.

Rechtstreeks bij Highlite bestellen is tegenwoordig ook niet zo eenvoudig meer.
        Je moet een minimale jaarlijkse afname hebben en heel de soep.

Comment

€200 installatie is niet het enige dat ik verdien hè..
          Ik zeg: prijzen van de lokale winkel om de hoek nemen voor de prijsopgaaf.
          En dan bestellen op het voor jou goedkoopste adres.

Het verschil dat hier tussen zit is op een grote klus vaak nog wel meer dan die €200!

Als je bedenkt dat een AKG D112 (kick microfoon) bij bax €155,- kost en bij de winkel hier om de hoek €220,- dan doe ik best aardige zaken en wordt ik regelmatig door mond-op-mond-reclame weer elders aangedragen "omdat ik zo goedkoop ben" en kwalitatief gewoon prima werk lever.

Comment

Het nadeel is echter dat de tussenpersoon ook altijd de verantwoordelijke is. Als jij iets levert, wat na 2 jaar stuk gaat staan ze zo bij je op de stoep. Wees alleen een tussenpersoon als je zeker bent van je zaak. Je kan natuurlijk niet iets leveren en vervolgens zeggen "zoek het uit". Qua tarief kan ik je niet helpen, tevens weet ik je marktpositie niet. Doel je op een plus- of prijsformule enz.

Comment

BazzyM,

Je kijkt naar de prijs bij een winkel om de hoek en koop het dan goedkoper bij bax en je rekent de duurdere prijs aan wat ze in de winkel om de hoek vragen, hoe doe jij dat dan met de aankoopfactuur want je "klanten" moeten toch een factuur hebben om de garantie te kunnen inroepen?

Comment

In het geval van installatie wil of kan de klant vaak ook niet zelf onderhoud doen. Is er dan iets defect dan kom je weer terug om dat ding te demonteren. Vervolgens kan je het natuurlijk zelf ook gewoon naar bax opsturen gezien je daar de factuur nog van hebt liggen en verzorgen die re reparatie of vervanging indien binnen garantie.

Comment

Working...
                X