Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bestickeren bestelwagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Toen ik het domein registreerde zag ik dat feestdj.be al bezet was en dus heb ik er een streepje tussengezet, mischien wil de eigenaar van feestdj onder die naam werken of het is een opkoper van domeinnamen die er winst uit wil halen, opkoper is een groot woord want je kan nooit eigenaar zijn van een domeinnaam enkel huurder.

Ik zal de eigenaar van feestdj.be eens benaderen en vragen of hij iets met het domein wil aanvangen en of hij mischien afstand wil doen van het domein je weet maar nooit en het zou voor mij inderdaad veel beter zijn want anders maak ik meer reclame voor de andere dan voor mij want de meesten zullen zoeken op google en kiezen voor feestdj.be

Net even de domeinnaamhouder opgezocht en het is een bedrijf uit nederland (Oudenhoorn) Geluidsstudio Freetime en is al sinds 2007 in het bezit van het domein.
    Last edited by Mol; Tuesday-20-03-2012, 23:46.

Comment

Tja je kunt het huren noemen, maar zolang je ieder jaar netjes betaalt kan niemand het domein van je afpakken.

Ik denk dat het in dit geval dan gaat om een bedrijf dat ooit de bedoeling had iets met het domein te doen, maar dat is er nooit van gekomen. Dan is er wel een redelijke kans dat je het domein voor een zacht prijsje kan overnemen. Ik zou een eerste bod van 100 of 150 euro doen, dan maken ze er in elk geval geen verlies op (registratie + 5 jaar verlenging).

Anders vertel je ze maar wat voor belachelijk lage tarieven er in Belgie gerekend worden door dj's voor het aantal uur wat je ervoor moet werken, dan krijg je het vast wel gratis uit medelijden :-P

Comment

Ik zou helemaal geen bod doen maar ze contacteren met de mededeling dat hun ongebruikte domeinnaam gelijk is aan de door jou geregistreerde handelsnaam en ze vragen of ze vrijwillig afstand willen doen van die naam.

Het feit dat het een door jou geregistreerde handelsnaam is EN de huidige eigenaar het domein niet gebruikt geeft je veel recht op die domeinnaam, zie sterk gelijkende situaties van Electronic Arts, Apple, Google en Microsoft.

Comment

Zij hebben de naam al jaren eerder geregistreerd dus dat kun je wel vergeten. "Feest dj" zijn bovendien 2 losstaande woorden die je niet zomaar als merknaam kunt claimen, net zo min als dat ik "dj huren" als merknaam kan claimen terwijl ik djhuren.nl al sinds 2003 als handelsnaam heb geregistreerd.

Electronic Arts, Google en Microsoft zijn wel namen die verder niets betekenen, maar apple is alleen een probleem als je iets met computers (of tablets, of telefoons) doet. Zolang je in de fruitbusiness zit kunnen ze er weinig aan doen.

Comment

Het onderhandelen kan beginnen :)

Geachte,
            Het domein is inderdaad al geruime tijd in mijn bezit. Mijn gedachte was destijds om ook in het gebied van Zeeuws Vlaanderen te opereren.
            Hellaas heb ik tijdelijk het een en ander aan aktiviteiten moeten staken van wege gezondheids redenen.
            Zodoende is het er nooit van gekomen.
            Terzaken, wat voor bedrag heeft u in gedachten als vergoeding ter overname van het domein?

Met vriendelijke groet Mark
            Last edited by Mol; Wednesday-21-03-2012, 11:18.

Comment

nou mooi zo... zoals gezegd zou ik beginnen met een voorzichtig bod van 100 of 150 euro, dat lijkt me een heel redelijk bedrag voor een wat ouder domein met vrijwel geen zoekvolume. Als hij dat te weinig vind vraag je gewoon om een tegenbod te doen.

PS haal zijn achternaam even uit je post, is niet zo netjes op een openbaar forum...

Comment

Een bod van 100 euro had ik al gedaan, ik wacht nu op zijn antwoord en dan vraag ik inderdaad een tegenbod, maar veel meer zal ik er niet aan uitgeven, het is geen bekend domein, voor mij is het enkel goed om geen verwarring te krijgen met een andere drive-in mocht hij ooit verkocht worden.

Achternaam is verwijderd ;)

Comment

Ik heb antwoord van mark.

Geachte,
                  Het gaat om een domain registratie, niet om een website. Maar als het u niet veel meer waard is dan dit, dan kunnen we het beter zo houden zoals het is.
                  Omdat ik in principe toch wel een bedrag van rond de 500 euro in gedachten had. Incl. Vat.

Met vriendelijke groet. Mark

Comment

500 euro vind ik wel een abnormaal groot bedrag voor een domainnaam.

Comment

€500,- lol. Zo'n bedrag betaal je voor een 2 of 3 letter domeinnaam (en die zijn duur). Ik vond €100,- al veel voor een domein waar niks mee gedaan word. Ik zou geen bod hebben gedaan en gewoon gevraagd hebben wat hij ervoor wou hebben, hij ruikt nu geld.

Comment

500 euro is niet abnormaal veel voor een goede domeinnaam, maar dit is geen goede domeinnaam ;-)

Het meeste wat ik ooit betaald heb voor een domeinnaam is 300 euro (ex btw), maar dat was dan ook wel voor een zoekterm waar veel vaker op gezocht wordt dan op "feest dj".

Aan de andere kant, als het je 1 extra boeking oplevert heb je het weer terugverdiend en aangezien je de naam nogal groot op je bus hebt staan (waar je wel 2000 euro aan uitgeeft)...

Ik zou persoonlijk een tegenbod doen van 300. Helaas voor jou hoeft hij de naam niet zo nodig kwijt en dus kost het je wat meer, maar zoals gezegd heb je het met 1 extra boeking weer terugverdiend.

Zolang hij er geen website op heeft staan is het probleem natuurlijk ook niet zo heel groot, dan gaan mensen vanzelf verder zoeken.

Comment

Bovendien, als dit alleen maar een domeinnaam is en geen website zullen ze via google toch wel bij jou uitkomen Mol.

Comment

Zolang er geen website op komt zit ik save, en het domein staat nu al 5 jaar geparkeerd dus is er denk ik weinig kans dat er ook nog iets zal worden mee gedaan of hij moet een gek vinden die er 500 euro voor wil betalen.

Comment

500,- voor een lege domeinnaam zonder enig aantoonbaar verkeer... HAHAHAHAHA!

Jammer dat je begonnen bent met een schikkingsvoorstel, nu kun je niet meer gaan forceren. Zoals ik eerder zei had je van begin af aan moeten spreken over inbreuk op handelsnaam/merkrecht en geen schikkingsvoorstel moeten doen.

Check de site www.dns.be even, daar staat een en ander uitgelegd.

Comment

Ik snap echt niet op basis waarvan jij denkt dat Mol recht zou hebben op dat domein. De huidige eigenaar heeft dat domein al 5 jaar eerder geregistreerd dus als iemand de naam Feest Dj in Belgie mag claimen is Mark het wel.

Om te spreken van een handelsnaam hoef je die overigens niet perse geregistreerd te hebben bij de Kamer van Koophandel, maar je moet hem wel actief gebruiken en dat is hier niet het geval (bij Mark).

Maar goed, al zou het tot een juridisch geschil komen denk ik ten eerste dat Mol het gaat verliezen, en als hij het al zou winnen kost hem dat een stuk meer dan 500 euro aan juridische kosten.

Comment

Working...
                                X