Announcement

Collapse
No announcement yet.

TNT zet nieuwe handterminals in

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TNT zet nieuwe handterminals in

TNT Post Pakketservice is de eerste vervoerder die handterminals inzet in de B2C markt. Afgelopen november zijn onze chauffeurs in Gorinchem gestart met het gebruik van de handterminals en gedurende het jaar krijgen alle pakketbezorgers deze digitale computers. Pakketbezorgers zijn tevreden met de aanschaf van het apparaat, omdat deze hen begeleidt met het afleverproces door middel van instructies op het beeldscherm. De chauffeur scant het pakket tijdens elke stap in het verzendproces. De software helpt hem daar zelfs aan herinneren, zodat hij geen stap per ongeluk kan overslaan.

Voor de afzender heeft de invoering van de handterminal vele voordelen. Informatie over het afleverproces wordt voortaan veel sneller teruggekoppeld en binnenkort is de handtekening voor ontvangst zelfs binnen een uur op Track & Trace te zien.

De handterminals hebben een positief effect op het vertrouwen in het afleverproces. Zowel de verzender als de ontvanger kunnen continue op Track & Trace zien waar in het proces het pakket zich bevindt omdat er een directe terugkoppeling is van de handterminal. De handterminal is echter geen mobiel pinautomaat, maar het biedt in de toekomst zeker andere mogelijkheden zoals online-betaalopties en bijvoorbeeld indicatieve tijdvakbelevering. Uiteraard wordt u door ons hierover geïnformeerd.
    Bron:TNT

Ik vind het wel een handig systeem, omdat nu het hele Track & Trace-proces nog nauwkeuriger kan worden gevolgd.
    Ik had ooit eens een pakket dat onderweg was en nog ergens in Nederland stond, volgens Track & Trace, en een uurtje later was het al binnen. :D
    Misschien dat de levering van pakketten nu ook wel wat sneller zal kunnen worden, ookal vind ik de 24-uurs levering die tegenwoordig vaak wordt aangehouden ook al best snel.

Ik hoop toch wel respect voor de organisatie van TNT en soort gelijke bedrijven. 24 uurs levering is toch wel erg snel. Vooral ook als je ziet tot hoelaat pakketjes afgeleverd worden en wanneer er alweer een mannetje voor de deur staat. En dan ben ik niet de enige levering.

Comment

Bij aflevering moest ik laatst mijn handtekening plaatsen. Later toen ik terug keek Bij track & trace zag ik precies hetzelfde plaatje als wat ik getekend had. De handterminals hebben dus een eigen internetverbinding wat track & trace ook Up To Date houdt

Comment

Het enige nadeel dat er wel aan verbonden is, is dat het ontvangen van een pakketje langer duurt als ze bij je aan de deur staan. Vroeger moest je zelf je naam invullen en een handtekening plaatsen. Nu gaan zij de naam voor je spellen en dat nodigt regelmatig wat problemen op.

Comment

Working...
        X