Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA Markt 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PA Markt 2012

Op 17 maart 2012 is er weer een PA markt in Houten. Ik ben er de afgelopen jaren heen geweest maar ga dit jaar absoluut niet meer. Dit omdat ten eerste de toegangsprijs voor zo'n kleine markt vrij hoog is. Vorig jaar was het proppen, en één belachelijk grote drukte en nu willen ze nu nog veel meer kaarten verkopen. Er zitten alleen maar grote bedrijven aangezien je een kleine €600,- betaald voor een stand van 3x3 meter met stroom en telefoonaansluiting.

Elk jaar komen er meer bezoekers, en wordt het drukker. Voor mij ligt hier de grens en ga ik me niet meer door de menigte drukken.

De PA-markt; een geweldig idee maar een magere uitvoering.

De PA-Markt is Nederlands grootste verkoopbeurs voor gebruikte professionele beeld licht geluid apparatuur. Expo Houten 17 februari 2018.

Rintie,
    Ik corrigeer graag je je verkeerd weergegeven prijs voor de beurs.
    Een standplaats van 3 x 3 incl. stroom kost slechts € 395,00 excl. BTW
    Een telefoonaansluiting heeft bijna niemand meer nodig met alle GSM en smartphones heden ten dage.
    Entreeprijs is wel iets duurder geworden dit jaar, maar in de voorverkoop koop je een kaartje met korting en mag je nog een kwartiertje eerder naar binnen.
    Dat entreegeld verdien je dubbel en dwars terug met de aankopen binnen. er zijn zelfs standhouders die je het entreegeld terugbetalen bij aankoop van een minimumbedrag !

Comment

De verhoogde entreeprijs is inderdaad erg jammer en mijn inziens onnodig, maar de meeste keren dat ik geweest ben, ben je dat al vergeten als je binnen bent.
      Er wordt veel materiaal aangeboden, vaak tegen erg leuke prijzen.
      Afgelopen jaar was in mijn ogen 'wat minder', maar daarom zou dit jaar wel eens weer 'wat meer' kunnen zijn.

De drukte doe je weinig aan, iedereen wil graag komen, vroeg zijn voor de beste koopjes en Euretco is niet zo heel erg groot.
      Later op de dag (na de middag, pakweg na 1300) wordt het rustiger en gaan de prijzen vaak ook nog een stuk omlaag.

Maar waar het uiteindelijk echt om gaat en waar je soms veel aan kan hebben is de enorme hoop concullega's bij elkaar. Links en rechts eens een praatje maken geeft je soms ideeën of inspiratie waardoor jij ook weer verder kan, zeker de moeite!

Voor de mensen die wel gaan: al lijstjes aan het maken?
      Ik ga proberen wat Prolyte X30D (1x 2m, 2x 1m, 2x baseplate) te vinden en een Behringer DCX2496. Daarnaast is alles wat potentieel interessant is de moeite waard om te bekijken en te overwegen.

Comment

Originally posted by Companion View Post
        Rintie,
        Ik corrigeer graag je je verkeerd weergegeven prijs voor de beurs.
        Een standplaats van 3 x 3 incl. stroom kost slechts € 395,00 excl. BTW
        Een telefoonaansluiting heeft bijna niemand meer nodig met alle GSM en smartphones heden ten dage.
        Entreeprijs is wel iets duurder geworden dit jaar, maar in de voorverkoop koop je een kaartje met korting en mag je nog een kwartiertje eerder naar binnen.
        Dat entreegeld verdien je dubbel en dwars terug met de aankopen binnen. er zijn zelfs standhouders die je het entreegeld terugbetalen bij aankoop van een minimumbedrag !
        €395 is zoals aangegeven op de website 3x3 meter met 8Amp stroom, laat dat dan 80 euro minder zijn dan ik zei. Tevens is de telefoonaansluiting niet bedoeld voor je telefoon maar t.b.v. een pinautomaat. Dus wat ik zei komt in redelijk de buurt. Wat ik er maar mee probeer aan te tonen is het feit dat alleen de grote bedrijven er zitten en dan is het in mijn ogen niet echt een "markt", maar neigt het meer naar een beurs. Het treffen van goede deals is ook slechts een geluksfactor, daarnaast is 10,- voor markttoegang veel geld. Ik vraag mij af waar dat enorme bedrag aan uitgegeven wordt, maar dat is uiteraard niet aan de orde. Ik vind het gewoon niet meer die gezellige leuke markt die het was, het is nu één groot commercieel drama waar je jezelf maar door moet wurmen. En ja. Daar kan je wat aan doen, zoek eventueel een grotere locatie, haal een aantal stands weg, verdeel het over 2 dagen etc.

Desalniettemin wil ik niet de pret drukken voor alle mensen die van plan zijn om er dit jaar weer heen te gaan.
        Voor die mensen, alvast veel plezier ;)

Comment

Working...
        X