Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gezocht

Het staat al her en der op het forum te lezen dat ik er mee wil stoppen omdat ik al weken om niet te zeggen maanden, te zitten proberen en te zoeken hoe ik mijn lichten kan bedienen maar nog steeds kom ik geen stap verder en ik wordt het stilaan beu om steeds ter plaatse te blijven trappelen.

Ik wil het nog een laatste kans geven want ik wil niets liever dan mijn passie verder zetten maar als het niet gaat dan gaat het niet.

Als iemand mij kan helpen om de lichten in cuelux te programeren, te bedienen en "shows" te programeren dan geef ik in ruil een pioneer setje weg ter waarde van 1500 euro, het gaat om 2x pioneer cdj 350 + de djm 350 mixer in witte uitvoering. De set zit nog nieuw in de doos dus ongebruikt.
    Ik zoek enkel iemand met kennis van zaken dus niet even proberen en zien of het lukt, kennis van quelux is een vereiste, wat geprogrameerd moet worden zijn 8 parren van ADJ 64P led pro, 4x movingheads van beams en 2x movinghead wash, 2x quad phase van ADJ en waarschijnlijk komen er 2 winners bij van JB sustem, wie zich geroepen voelt moet maar contact opnemen.

Indien je het setje maar niets vind dan krijg je 300 euro op je rekening gestort.
    Last edited by Mol; Monday-16-04-2012, 21:01.

Neem maar ff contact met me op wat en wanneer je wil. Watje nu voorstelt is nogal overdreven ;)

Comment

Waarom heb je gekozen voor cuelux? Brn je destijds gaan kijken bij bax of een andere winkel of heb je het na verhalen aangekocht. Indien dat laatste, ga eens na bax shop om te kijken wat ze nog meer hebben, aangezien cuelux heel ingewikkeld werkt (voor beginners dan). Er is veel makkelijkere software te verkrijgen zoals Daslight. Vraag anders aan een kennis/forumlid met andere software of je die eens mag lenen, dat jij naar hem toe komt met wat spullen of hij na jou. En dan kan je eens kijken wat voor jou echt het beste en makkelijkste werkt en lijkt. Ik gebruik bijvoorbeeld FreeStyler omdat het voor mij gewoon het makkelijkste werkt.

Geef alsjeblieft niet op omdat je je lichtsturing niet aan de gang krijgt.

oja, had bax ook niet van die cursussen in hun webshop staan?

Edit; hmn alleen voor sunlite.
      Last edited by DynaSpan; Monday-16-04-2012, 22:21.

Comment

Sunlite, Daslight en Lumidesk zijn veel beter voor een beginner dan Cuelex, Chamsys of Freestyler.

Freestyler is een verhaal apart, maar voor Cuelex en Chamsys moet je echt wel gedegen kennis van DMX en 'normale' sturingen hebben.

Steek die 300,- liever in Daslight (of Sunlite). Veel online support via hun forums en erg veel informatie over te vinden. De handleiding is ook uitgebreid en na wat geknoei met programmeren heb je de live mode waarin je snel alles kan bedienen.

Comment

Ik ben blij dat je het nu toch weer wilt proberen maar je moet niet zo'n belachelijke aanbiedingen gaan doen... ik had het over 150 tot 200 euro, niet over 1500 euro.

Waarom heb je destijds voor Cuelux gekozen en niet voor Sunlite, waar Bax je prima mee had kunnen helpen? Maar goed, dat kan gelukkig alsnog zonder al teveel verlies.

Comment

De vraag van mol is niet of iemand een alternatief voor cuelux weet, maar of iemand hem kan helpen met cuelux.

Ik kan je helpen, ik heb ervaring en geef ook cursussen aan beginners en gevorderden. Laat even een berichtje achter en dan kijken we wel wat mogelijk is.

Groeten,
            Gijsbert

Comment

Ik heb indertijd zitten twijfelen tussen sunlite en cuelux en ik moest iets kopen dus heb ik cuelux gekocht om de reden dat ronny dan naar mij toe is gekomen om alle lichten te programeren en uit te leggen hoe cuelux werkt, bij bax kon ik een korte cursus volgen over sunlite maar die is heel beperkt en dus heb ik voor het voorstel van ronny gekozen.
              Nadat ronny hier was geweest vergeet je al eens iets en dan zijn er nieuwe lampen aangekocht, ik heb dan de lange afstand op mij genomen en naar ronny gereden want die nieuwe lampen kwamen niet in de lijst van cuelux voor, maar ik had van elk maar een paar lampen bij en de rest zou ik zelf wel thuis doen, dacht ik, want ik heb het erger gemaakt en het werk van ronny verpest.

Maar er is hulp onderweg, ronny zal een 2de maal de lange afstand overbruggen en alles programeren, uitleggen enz... ik vind het erg dat ronny alweer een dag aan mij moet besteden en die hele afstand moet doen maar online zal het toch niet lukken.

Iemand uit mijn buurt vinden is geen optie want dat is het verschil tussen belgen en nederlanders, belgen gaan niet vlug iemand anders helpen, zijn ze jaloers? bang om klanten te verliezen? ik weet het niet maar van een belg moet je niet veel hulp verwachten, ik heb 4 mails verzonden naar DJ's uit mijn buurt en nooit antwoord gekregen dus ik wist genoeg.

Maar zoals ik al zei er is hulp onderweg en het probleem zal eindelijk eens opgelost geraken.

Comment

Jeeej Mol gaat ermee door !!

Mooi dat er direct hulp wordt aangeboden; een tipje voor jou en ronny.
                Laat het je uitleggen en probeer het dan vooral een paar keer zelf te doen.
                Als het je 2x lukt zonder hulp lukt het een 3e en 4e keer ook wel. Maak overigens ook een back-up van de definitieve instellingen.

Comment

Hey mol en ronny,

Als jullie nog vragen hebben, mail me maar! Succes

Comment

Ik weet van mezelf dat ik zelf de handelingen moet doen, als ik gewoon toekijk dan vergeet ik dat snel, als ik het zelf doe dan blijft dat langer in mijn kopje zitten, en ik zal ook noties maken voor ik toch iets moest vergeten.

En als ik eindelijk eens gelaceerd ben dan geef ik een feestje :)

Comment

Fijn dat Ronny je komt helpen! Ik kan je ook nog aanraden om tutorials te volgen op internet. Op YouTubr staan bijvoorbeeld goede tutorials over cuelux. Zoek msar eens op cuelux tutorial

Comment

Originally posted by Mol View Post

Iemand uit mijn buurt vinden is geen optie want dat is het verschil tussen belgen en nederlanders, belgen gaan niet vlug iemand anders helpen, zijn ze jaloers? bang om klanten te verliezen? ik weet het niet maar van een belg moet je niet veel hulp verwachten, ik heb 4 mails verzonden naar DJ's uit mijn buurt en nooit antwoord gekregen dus ik wist genoeg.

Maar zoals ik al zei er is hulp onderweg en het probleem zal eindelijk eens opgelost geraken.
                        Bwah meer zielen weten meer dan 1 is mijn motto en als je ooit hulp nodig hebt kan je mij altijd een seintje geven :) Als het past in mijn planning (werk en dergelijke gaat natuurlijk voor) kan je altijd op mij rekenen daarvoor heet het ook *Hobby*

En dan maar meteen toevoegen dat mijn kennis van cuelux ook nul is maar ik leer vrij snel gelukkig (beroepsmisvorming zit in de IT dus moet dagelijks mijzelf wel bijscholen).

In elk geval fijn dat Ronny je ermee komt helpen.

Comment

nie alle belgen zijn te vatsig om te helpen. ;-)
                          ik ken zelf gewoon niks van Cuelux

Comment

Als Ronnie komt, kan hij ook misschien zijn Midicon meenemen, aangezien dat je hiervoor toch al eens wou gaan kijken? Dan kan je eens zien hoe dat werkt...

Comment

Originally posted by pjadskop View Post
                              nie alle belgen zijn te vatsig om te helpen. ;-)
                              ik ken zelf gewoon niks van Cuelux
                              Nee maar toch veel belgen, nederlanders zijn toch anders op dat vlak.
                              Ik kom regelmatig eens in nederland en daar zijn de mensen toch heel anders hoor. waarom jaloers zijn of bang zijn voor je klanten? het is zelfs beter of met een paar drive-in shows samen te werken, je kan elkaar dubbele boekings doorgeven, en als je ziek valt dan kan je ook op iemand rekenen zodat je boekings niet in het gevaar komen.

Originally posted by nijst001 View Post
                              Als Ronnie komt, kan hij ook misschien zijn Midicon meenemen, aangezien dat je hiervoor toch al eens wou gaan kijken? Dan kan je eens zien hoe dat werkt...
                              Juist dat moest ik nog vragen, terwijl hij toch komt kan hij dit mischien eens uitleggen.

Comment

Working...
                              X