Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar vervoeren jullie je spullen mee?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Deejay View Post
    Ja, ik heb rijbewijs A, B en C

Ja hij wordt komende zomer bestickerd met zowel mijn eigen bedrijfsnamen: Wheels 4 Fun en 4Fun Events als ook een aantal grote sponsors en partner bedrijven:p
    offtopic:
    Ik zat toevallig even op je site te kijken, in het menu staat hoe doe it het. ik denk dat dat hoe doe ik het moet zijn.

Comment

Ik vervoer m'n drive-in met een opel combo tour, 1.3 diesel. Maar ik krijg steeds vaker te horen van m'n pa dat ik die auto niet zo zou mogen belasten, volgens hem is het geen auto voor goederenvervoer, maar een personenwagen.
      Kan iemand dat bevestigen? Erg veel laad ik niet in de auto (2x T4, 2x 15" sub, 2x 15" top, 2x amp, slant case, kabels), maar volgens hem zit ik dan al ver boven het maximum laadvermogen. Uiteraard plaats ik de zwaartste materialen zo ver mogelijk naar voor (zoals subs en amps)...

Comment

zit maar een ding op even de apparatuur wegen of opzoeken hoe zwaar het is. Dit dan optellen tel het bij het ledig gewicht op van de auto. Is dit meer als de het maximale gewicht dan belaad je de auto teveel.

Comment

@ Jelle Classens
          Ik hoop niet dat je het maximale gewicht dat je met een B auto mag besturen bedoeld, maar het maximale laadgewicht van de auto (op te zoeken op je kentekenpapieren)

Comment

Ik ben even op de site van Opel gaan kijken en ik vond de laadvermogens voor verschillende modellen. Om op zeker te spelen heb ik het kleinste laadvermogen genomen en dat is 533kg.
            Daarnaast heb ik enkele toestellen op de weegschaal geplaatst:
            Topkast: 19kg
            Baskast: 28,5kg
            DJ case: 26,5kg
            cd cases (samen): 18,7kg
            DMX tafel: 7.3kg
            Amp C2 800: 35kg
            Amp C2 450: 25kg
            De DJ zelf: 80kg (:oops:weeral aangekomen)

De parren kreeg ik niet zo goed op de weegschaal. Iemand enig idee van het gewicht van 2x T4 met 4 PAR64?

Als ik optel wat ik hierboven al heb kom ik in totaal op 287,5kg. Ik neem aan dat ik hier mee nog steeds met een veilige marge werk?

Comment

als je het zeker wilt weten: kijk op je kentekenpapieren, daar staat letterlijk het toegestane laadvermogen op vermeld.

Ben geen autokenner, maar als het je laadvermogen klopt dan zit je daar dik onder: niks aan het handje lijkt me dus.

Comment

Draaiend in Discotheken kost het mij niet zoveel moeite,,,, Materiaal is daar al aanwezig, en bij een RMX krijg je een handige schoudertas...

Comment

Originally posted by zassie View Post
                  @ Jelle Classens
                  Ik hoop niet dat je het maximale gewicht dat je met een B auto mag besturen bedoeld, maar het maximale laadgewicht van de auto (op te zoeken op je kentekenpapieren)
                  Nee idd was ik vergeten bij te zetten maar wat er in de autopapieren staat ja.
                  Heb het even opgezocht voor de combo.
                  490-575 kg laadvermogen hier kom je nog lang niet aan;)
                  Last edited by Jelle Classens; Monday-13-12-2010, 20:44.

Comment

ik denk dat je daar je vloeistofjes (vooral je benzine/diesel) ook bij op moet tellen ;) niet dat je er dan wel over heen gaat trouwens.
                    Last edited by full effect; Monday-13-12-2010, 20:50.

Comment

Je weegt zelf ook nog wat. En personen vallen ook onder het laadgewicht..

Comment

dat is al bijgerekend;);)

Comment

De DJ zelf: 80kg (ops:weeral aangekomen)

De parren kreeg ik niet zo goed op de weegschaal. Iemand enig idee van het gewicht van 2x T4 met 4 PAR64?
                          DJ staat op weegschaal. 80 kg
                          DJ met parren in zijn handen op weegschaal: 100 kilo misschien?
                          100-80 = 20. Parren = 20 kg.

en zo voer je dat onderzoekje uit.

Comment

Je mag ook met 5 personen in de auto zitten en dat weegt ook ongeveer een 400 kilo.

Comment

Of je koopt een bus voor 50 mensen.

Ik vervoer het met een peugeot 607 en een dichte kar. Bus een Opel Vivaro of iets in die richting moeten we even wachten voordat er een leuke op BVA staat.

Comment

Erg kleine gigs (als organiserende zelf een installatie etc. staan heeft).

Opel Astra en zetels plat achterbank

Als het wat groter is dan neem ik ons ander autoke en aanhanger of het vrouwke rijd mee met de LP/CD flightcases in de Opel. (Foto is wel niet van de onze maar hij is identiek @ Lazy modus)

Citroen Berlingo zelfde verhaal als de Opel zetels plat

Nog groter en extra gehuurd materiaal nodig (wat eigenlijk nog niet gebeurd is maar ik pik hem toch vaak in)

Dan leen ik ff men ouders bus (ook gewoon foto van het net wegens lazy en geen foto voor handen)

Mercedes Vito

Rond aan het kijken om de Opel te vervangen en zal dan vermoedelijk richting een monovolume gaan ook.

Comment

Working...
                                X