Ik zit momenteel met een vervelende situatie omtrent een schade vergoeding.
Graag zou ik hierover enig advies van ontvangen, want dit is voor mij de eerste keer dat het niet volgens de normale weg (kan) worden afgehandeld.
Wat is het geval.
Tijdens Carnaval (ja zo lang geleden al) heb ik een geluidsinstallatie verhuurd. (dom, maar was reeds een vaste klant die er voorgaande keren zeer netjes mee omging)
Tijdens de verhuurperiode wordt ik gebeld: "het werkt niet", dus ik gaan kijken, en wat blijkt een speaker doet het niet meer.
Meteen wordt door 2 man tot 2 keer toe, toegegeven: maak je maar niet druk we vergoeden alle onkosten wel die het kost om alles te repareren.
Nou na carnaval thuis het ding opengeschroefd en wat bleek, de driver en het filter waren volledig ge-barbecued.
Dus ik netjes na een weekje een rekening gemaakt met
Kosten herstellen speaker : Bedrag X,--
(bedrag X,-- is wat het mij totaal heeft gekost, zonder uren etc: zeer schappelijk dus)
Enkele weken geen reactie gehad: dus ik mail nog maar eens om verduidelijking.
Krijg ik een reactie met de strekking: We zouden graag wel willen weten welke onderdelen er vervangen zijn, want hier staat alleen herstellen op, en dat is een beetje vaag.
Oke, hier kan ik opzicht nog wel iets bij voorstellen.
Dus factuur aangepast
Vervangen driver: Bedrag X1,--
Vervangen filter: Bedrag X2,--
Totaal : Bedrag X,--
Tot zo ver eigenlijk geen problemen (behalve dat het allemaal lang duurt)
Probleem
Na enkele weken weer geen reactie te hebben gekregen toch maar eens gebeld. Wat ik hier te horen kreeg verbaasde mij toch behoorlijk.
Met jou factuur kunnen wij niets doen, want deze heb jij zelf gemaakt.
Wij en de verzekering kunnen dus niet controleren of het werkelijk dit bedrag gekost heeft. De verzekering eist een rekening van JOUW leverancier waar deze onderdelen op vermeld staan.
Voor zover ik weet heeft de verzekering mijn factuur voor het herstellen gewoon te accepteren: we zijn gewoon een officieel ingeschreven bedrijf. Met mijn leveranciers en mijn contacten en afspraken daar hebben zij wat mij betreft helemaal niks te maken.
Ter info nog een klein stukje uit mijn algemene voorwaarden die ze ondertekend hebben:
Heb ik gelijk en moeten ze gewoon betalen? heeft de verzekeraar het recht om dit te eissen? ik voel er weinig voor mijn rekening door te geven..
Wat moet ik hiermee?
ps. een knokploeg heb ik zo bij elkaar, maar ik los dit liever legaal op.
Graag zou ik hierover enig advies van ontvangen, want dit is voor mij de eerste keer dat het niet volgens de normale weg (kan) worden afgehandeld.
Wat is het geval.
Tijdens Carnaval (ja zo lang geleden al) heb ik een geluidsinstallatie verhuurd. (dom, maar was reeds een vaste klant die er voorgaande keren zeer netjes mee omging)
Tijdens de verhuurperiode wordt ik gebeld: "het werkt niet", dus ik gaan kijken, en wat blijkt een speaker doet het niet meer.
Meteen wordt door 2 man tot 2 keer toe, toegegeven: maak je maar niet druk we vergoeden alle onkosten wel die het kost om alles te repareren.
Nou na carnaval thuis het ding opengeschroefd en wat bleek, de driver en het filter waren volledig ge-barbecued.
Dus ik netjes na een weekje een rekening gemaakt met
Kosten herstellen speaker : Bedrag X,--
(bedrag X,-- is wat het mij totaal heeft gekost, zonder uren etc: zeer schappelijk dus)
Enkele weken geen reactie gehad: dus ik mail nog maar eens om verduidelijking.
Krijg ik een reactie met de strekking: We zouden graag wel willen weten welke onderdelen er vervangen zijn, want hier staat alleen herstellen op, en dat is een beetje vaag.
Oke, hier kan ik opzicht nog wel iets bij voorstellen.
Dus factuur aangepast
Vervangen driver: Bedrag X1,--
Vervangen filter: Bedrag X2,--
Totaal : Bedrag X,--
Tot zo ver eigenlijk geen problemen (behalve dat het allemaal lang duurt)
Probleem
Na enkele weken weer geen reactie te hebben gekregen toch maar eens gebeld. Wat ik hier te horen kreeg verbaasde mij toch behoorlijk.
Met jou factuur kunnen wij niets doen, want deze heb jij zelf gemaakt.
Wij en de verzekering kunnen dus niet controleren of het werkelijk dit bedrag gekost heeft. De verzekering eist een rekening van JOUW leverancier waar deze onderdelen op vermeld staan.
Voor zover ik weet heeft de verzekering mijn factuur voor het herstellen gewoon te accepteren: we zijn gewoon een officieel ingeschreven bedrijf. Met mijn leveranciers en mijn contacten en afspraken daar hebben zij wat mij betreft helemaal niks te maken.
Ter info nog een klein stukje uit mijn algemene voorwaarden die ze ondertekend hebben:
Indien tijdens de huurperiode, of zolang deze op de huurlocatie aanwezig is, apparatuur beschadigd word dient de huurder de reparatie of vervanging van de beschadigde apparatuur volledig te vergoeden inclusief eventuele bijkomende verzend en/of administratie kosten.
Wat moet ik hiermee?
ps. een knokploeg heb ik zo bij elkaar, maar ik los dit liever legaal op.
Comment