Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schadevergoeding en verzekering.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat het mijn probleem is..Officieel gezien niet: maar zolang ik geen centjes krijg wel.
    Gaat morgen een aangetekende brief naartoe met een toelichting. Ik ga ervan uit dat dat voldoende is.

@Citybeatz: Als dat kan graag: kan altijd van pas komen.

Comment

Incasso?

Ben je mal, er zijn genoeg bureau'tjes die werken op basis van "geen betaling, geen provisie voor ons". Kan je zo adresje van mijn incasso bureau geven per DM.
      Ah, oké. Ik dacht altijd dat die bedrijven zelf het meeste incasseerde.;)

Comment

Waarom keurt de verzekering jouw factuur niet goed?

Als er een BTW en KvK nummer op staat vermeld, je adresgegevens en de btw die erop is berekend, dan voldoet je factuur aan alle geldende regels. Als dat het geval is, dan is het gewoon een smoes. Een poging om onder de kosten uit te komen.
        Jij bent de leverancier vanuit het oogpunt van de klant en zijn verzekering.

Zowel met schade als met gewone facturen werk ik als volgt: Factuur met betalingstermijn 14 dagen, herinnering met termijn 14 dagen, 2de herinnering met termijn van 8 dagen en dan is het incassobureau aan de beurt. Die heb ik, ook met (serieuze) schades, nog nooit hoeven inschakelen.

Comment

Ik stuur altijd eerst een vriendelijke herinnering per mail met een betalingstermijn van 7 dagen, waarbij wel vermeld wordt dat we 50 euro aan administratie en vertragingskosten berekenen als niet binnen deze termijn betaald wordt (staat ook in de AV).

Als ik dan na 14 dagen nog geen centjes heb (wat zelden gebeurt) gaat er een iets minder vriendelijke mail de deur uit, plus een factuur voor de eerder genoemde administratiekosten. Datzelfde wordt in een aantal gevallen ook per aangetekende brief verstuurd (ligt eraan of er op mails gereageerd wordt).

Ook in deze tweede brief wordt een betalingstermijn van 7 dagen gesteld, en er wordt tevens vermeld dat we de vordering na deze termijn uitbesteden aan een incassobureau, waarbij alle extra kosten voor rekening van de klant komen.

Als de factuur dan na 14 dagen nog altijd niet betaald is gaat deze ook daadwerkelijk naar een no cure, no pay incassobureau.

Nu is het meestal wel zo dat klanten die niet op mijn eigen correspondentie reageren ook niet erg onder de indruk raken van een incassobureau, en in dat soort gevallen is een gang naar de rechtbank dan ook noodzakelijk.

Daar mag je vervolgens nog eens een paar honderd euro uitgeven om de zaak in behandeling te laten nemen, die je weliswaar ook op je klant kan verhalen, maar dan moet er wel iets te halen zijn bij die klant. Als je pech hebt is dat niet het geval en kost het dus nog meer geld.

Het is dus altijd een afweging die je moet maken, maar ik doe het meestal wel, al is het maar uit principe. Aan de andere kant heb ik ook wel eens een paar honderd euro laten schieten omdat ik van tevoren wist dat er niets te halen viel.
          Last edited by Geluid-en-licht.com; Sunday-06-05-2012, 21:57.

Comment

Gewoon een eerste herinnering ( kan altijd )
            2de herrinering ( hallo gewoon betalen hoor ) met administratie kosten ( gewoon 25 euro tellen )
            1ste aanmaning ( grrr je moet echt gaan betalen vriend ) nog een keer 25 euro administratie kosten erop
            2de en laaste aanmaning ( betalen!!! of de volgende komt van het incasso bureau met alle kosten voor uw rekening ) Ook hier gewoon weer 25 euro erop.

Dit is helemaal wettig. Wij hebben dit ook gehad. Hebben een dik 1,5 jaar lopen bellen mailen en brieven verzenden om het te krijgen. Maar gewoon niet opgeven. Jij huurt jij sloopt jij betaalt. Heel eenvoudig. Alle bijkomende kosten zijn voor de huurder. De huurder heeft gesloopt niet de verzekering.

Wij laten dan ook bij een schade wel alles altijd door een erkend bedrijf repareren. Dan tellen we onze eigen uren nog die we kwijt zijn voor transport / vervoer werk wat we ermee hebben. Dit met alle offerte's en facturen voor reparatie gaat naar de huurder Zeker als het gaat om via de verzekering. Als we een klant hebben met een kleine schade kan dat ook zo maar dan eerst betalen voordat ik eraan begin. Niet betalen binnen een zeg 2 weken hub gewoon de hele circus weer in werking.

Comment

Heb bovengenoemde probleem ook wel eens gehad, heb ook in de algemene voorwaarde vermeld staan na welke periode(s) van te laat betalen er een herinnering zal volgen en uiteindelijk na 3 waarschuwingen, waarvan de laatste persoonlijk, danwel telefonisch, danwel aangetekend per post (inmiddels 5 weken na uiterste betaaldatum) zal conform AGV een incassobureau ingeschakeld worden waarbij de incassokosten bovenop de openstaande factuur zal komen voor rekening van de klant.

Comment

Ow das handig... dus jij hebt in je voorwaarden alvast staan dat ze gerust een maandje later mogen betalen....

Comment

Working...
                X