Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Afgelopen donderdag is er een nieuwe versie van de webshop live gegaan (een update). Hierin wordt het onder meer mogelijk om bepaalde IP adressen of complete IP reeksen te blokkeren.
Het kan zijn dat je op een dergelijke melding stuit wanneer je (bewust of onbewust) van een proxy gebruik maakt. Hoorde dat dit onder meer geldt voor UPC en Ziggo, maar ik ben ook geen developer. ;)
Hoe dan ook, mocht je een dergelijke melding tegenkomen, laat het dan even weten zodat we je IP weer kunnen vrijgeven. Als het goed is zou dit niet bij de reguliere klanten moeten verschijnen, maar de mogelijkheid bestaat.
Hoorde dat dit onder meer geldt voor UPC en Ziggo, maar ik ben ook geen developer. ;)
Ja logisch, UPC en Ziggo gebruiken dynamische IP adressen voor hun klanten, die veranderen dus regelmatig.
Waar jullie vandaag frauderende klant x blokkeren is dat IP over 3 dagen in gebruik door eerlijke klant y en kan frauderende klant x ook gewoon weer de site bereiken.
Comment