Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prijzen help

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Prijzen help

Ik heb ondertussen een show bij elkaar gekocht, maar ik weet niet precies wat ik hier voor moet vragen, dus:

Heeft iemand enig idee wat een fatsoenlijke prijs is voor mijn show?

Brug:
    5m truss op statief
    4x martin mania scx600
    10x Cls led par 56 rgb
    (1500W strobo mogelijk, ligt aan het feest)

Booth:
    2x 1m 40x40 truss met Robe spot 250 xt
    3m truss met 3x cls led par 56 rgb erin

Rook:
    Jem ZR33 of Jem Technohaze

(Geen geluid dus, ik heb puur en alleen licht. Verder ben ik ook geen officieel bedrijf, ik ben 16 en vind mezelf daar nog net iets te jong voor.)

Je kunt beter kijken naar je spullen en dan aan ieder apparaat een marktconfomre prijs hangen (kijk eens in wat verhuurlijsten) Vervolgens kan je per evenement zelf een set samenstellen die je wilt menemen (er zal niet altijd alles nodig zijn) en hier dan een set-korting op geven van een paar procent.

Comment

Ik zou het in ieder geval opsplitsen in diversere shows, van medium tot groot. Klein zal je niet nodig hebben, want als een drive-in je zal inhuren zal het juist om wat meer licht gaan.
      Verder hoop ik dat er iemand is die een drive-in show heeft in je buurt die je kent?
      Prijzen kan ik me wel mee bemoeien, maar die weet ik zelf ook nog niet echt dus die laat ik over aan de andere forumleden.

Comment

Ik zal je even wat tarieven geven die wij rekenen in losse verhuur:
        ZR-33: €35
        Led par 56 showpech: €3
        H30V Truss: €4/m
        Movitec SL-250: €35
        VMB TE-071: €20

Comment

Als eerst, bedankt voor de reacties.
          Ik ben eens even wat prijzen bij elkaar gaan zoeken, en dit had ik bedacht:

Shows:
          Small: €50
          Medium: €75
          Large: €150
          Extra large: €200

Verhuur:
          Robe 250 xt: €50 p.s.
          Par balk: €25 (4 of 5 parren CLS led 56)
          Scx600: €30 p.s. / €100 per 4
          ZR33: €30 + €5 per L
          - Jem technohaze: €25 + €10 per L
          St-132: €10 p.s.
          Global truss: €5 per M
          40 truss: €15 (2x 40truss + platte ledparren)

Ja, drive-in shows ken ik genoeg (werk zelf bij 2 naast mijn eigen, en ken er meer.)
          Last edited by Light & Sound Department; Friday-25-05-2012, 20:20.

Comment

Originally posted by StijnS View Post
            Ik zal je even wat tarieven geven die wij rekenen in losse verhuur:
            ZR-33: €35
            Led par 56 showpech: €3
            H30V Truss: €4/m
            Movitec SL-250: €35
            VMB TE-071: €20
            had je reactie nog niet gezien, hoeveel L vloeistof doen jullie standaard bij de ZR?

Comment

Sommige dingen zijn dan weer erg duur,
              Robe zou ik E 35 tot 45 doen
              scx600: 15 tot 25
              Parbalkje E 15

Een small show voor 50 euro? dan dan dry-hire neem ik aan?

Waarom is bij de JEM te rookvloeistof per liter duurder?

Comment

Als ik me niet vergis ben je geen erkend bedrijf (KVK)
                Wat doe je dan als ze de apparatuur niet terug brengen, met andere woorden stelen.
                Als niet erkend bedrijf kan je geen contract/factuur opmaken en klacht indienen bij diefstal zal dan niet lukken.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                  Sommige dingen zijn dan weer erg duur,
                  Robe zou ik E 35 tot 45 doen
                  scx600: 15 tot 25
                  Parbalkje E 15

Een small show voor 50 euro? dan dan dry-hire neem ik aan?

Waarom is bij de JEM te rookvloeistof per liter duurder?
                  Oke, deze prijzen zal ik mee nemen.

Small show is eigenlijk alleen een booth met wat licht, en wat parren op statief.
                  en wat bedoelt u met 'dry-hire' ?

Zijn allebij Jem :P maar dat bedoelt u niet, toen ik (een tijdje geleden) opzocht wat Jem pro haze vloeistof kost kwam dit per liter ongeveer neer op €10. Maar ik keek net op de shop, en zal dat het bij bax op evenveel als zr-mix uit komt.

Originally posted by Mol View Post
                  Als ik me niet vergis ben je geen erkend bedrijf (KVK)
                  Wat doe je dan als ze de apparatuur niet terug brengen, met andere woorden stelen.
                  Als niet erkend bedrijf kan je geen contract/factuur opmaken en klacht indienen bij diefstal zal dan niet lukken.
                  Nou, over het algemeen bouw ik het zelf op en bouw ik het zelf af. Het is wel eens dat het bij mij opgehaald word, maar dan ken ik de mensen (en weet ik dat ze ervaring hebben met dit soort apparatuur en dat ze er voorzichtig mee om gaan).
                  Verder is het zo dat als mensen mij inhuren dat ik dan meestal ook de lightjockey ben (of regel).

En ja, anders weet ik ook niet hoe ik het moet doen. Is inderdaad wel een punt waar ik nog mee zit.
                  Last edited by Light & Sound Department; Saturday-26-05-2012, 01:40.

Comment

Dry hire betekent dat mensen het gewoon bij jou komen ophalen, dus dat jij er niet bij bent.

Als je als hobbyist licht gaat verhuren kun je natuurlijk niet dezelfde prijzen gaan rekenen als een professioneel verhuurbedrijf. Waarom zou men dan naar jou komen? Hobbyisten worden juist ingehuurd omdat dat voordeliger is dan een "echt" bedrijf.

Comment

Originally posted by Mol View Post
                      Dat een particulier geen factuur mag maken klopt, je mag wel een bewijs van betaling (kwitantie maken). Verder kan je ook gewoon een contract maken met afspraken over de spullen etv.

Hobby isten zijn altijd een lastig geval. Ze zouden eigenlijk niet het bedrag moeten vragen wat een bedrijf doet (want ze zijn minder proffesioneel en doen het voor de fun en niet voor het geld: dus goedkoper) Aan de andere kant wordt je dan alweer snel een marktverzieker. De bedrijven moeten van dit werk en verhuur hun personeel betalen, hebben redelijk wat (vaste) kosten en de baas moet er ook nog van kunnen eten en wonen. (en als het kan af en toe op vakantie). Ga jij dus door lage prijzen klanten af nemen van dit bedrijven, dan zullen weinig pro's je dit in dank afnemen.

Comment

Tja... is dat zijn probleem? Albert Heijn was ook niet blij met Aldi, Blokker ook niet met de Action en KLM niet met EasyJet. Maar goed, al die bedrijven bestaan ook nog steeds.

De markt is door de ontwikkeling van internet enorm veranderd. Alles is goedkoper geworden omdat je concurrenten binnen 10 seconden gevonden zijn. Iedereen kent tegenwoordig wel iemand die voor een kratje bier een website in elkaar knutselt die er redelijk profi uitziet en de gemiddelde klant weet echt niet dat DAP iets andere kwaliteit is dan D&B.

Als je als pro je klanten niet kunt overtuigen dat jij je meerprijs waard bent doe je zelf iets verkeerd. Dat jij te hoge kosten hebt is niet het probleem van je klant, maar het is natuurlijk de kunst de klant te overtuigen dat ze toch echt beter voor een professional kunnen kiezen omdat....
                        Last edited by Geluid-en-licht.com; Saturday-26-05-2012, 16:10.

Comment

heb nu bij verschillende bedrijven gekeken naar wat alles dry-hire kost maar heb nog steeds geen idee wat ik moet vragen als set prijs, iemand enig idee?

Comment

Je hebt dus tips gehad.
                            Je hebt bij je collega's af mogen kijken.
                            Nu kan je zelf nog niet een prijs bepalen.

Als bij groenteboer 1 een appel 1 euro kost. Wat zouden dan 2 appels kosten? Of stel ik neem er heel veel zou ik ze dan wat goedkoper mogen hebben?

Als mijn appels nu net minder goed zijn en ik wil concurreren met deze groenteboer zou ik dan net iets meer of net iets minder moeten vragen?

Je bent nu al weer een flinke poos bezig om alleen al een prijs te verzinnen. Veel tips en zo gehad.

Als dit nu nog niet lukt is het dan wel zo slim om ondernemer te worden?

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                              Tja... is dat zijn probleem? Albert Heijn was ook niet blij met Aldi, Blokker ook niet met de Action en KLM niet met EasyJet. Maar goed, al die bedrijven bestaan ook nog steeds.
                              Ik koop liever bij ah, en liever bij Action en vlieg liever met KLM. Waarom? Omdat zij leveren wat ik ook echt wil. Ik zie niet echt dat het marktverziekers zijn. Als ik als organisatie van een concert iemand ga inhuren voor licht/geluid. Dan doe ik dat liever bij een erkend bedrijf, dan bij een hobbyist. En daar betaal ik dan liever wat meer voor.

Maar stel ik wil een leuk en gezellig kroeg feestje huur ik daar geen heel bedrijf voor in. Nee, doe mij maar een beetje een hobbyist.

Ga vooral kijken welke doelgroep het wordt. Wil je op kleuter feestjes gaan draaien, of complete fuiven verzorgen? Voor kinder partijtjes hoef je niet de hoofdprijs te vragen. Maar wil je ook echt fuiven gaan doen dan is het wat anders!

Kortom, stel je zelf eerst een aantal vragen vóór je de prijzen gaat samenstellen!

Comment

Working...
                              X