Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb nog een website City Beatz.nl, helemaal georiënteerd op losse verhuur. Echter uit klant evoluties komt de website er slecht vanaf, en ik weet me god niet wat er mis is (blind staren)

Kunnen jullie mij helpen en voorzien op commentaar, wat is er juist zo slecht (en hoe kan het anders) op de volgende vlakken:
    - overzichtelijkheid (beoordeelt men oordeelt men als matig)
    - vorm geving (beoordeelt men oordeelt men als matig)
    - duidelijkheid en informatie (beoordeelt men als matig/slecht)
    - snelheid (beoordeelt men als goed)

Comment

• Ik zou als ik jou was wat minder tekst op een pagina plakken. Wanneer nodig zul je natuurlijk de ruimte nodig hebben, maar dan raad ik je aan gewoon wat verder naar beneden te verschuiven.

Verder zou je ook je menu's kunnen aanpassen. Je hebt nu als het ware 2 losse menu-balken. En ik kan me best indenken dat mensen daar in verdwaald raken.

Overigens krijg je wel mijn complimenten voor de vormgeving. Misschien wat simpel maar het ziet er strak uit en boven alles, de site werkt. Dat is uiteindelijk het belangrijkste...

PS: Je bent de eerste die ik tegenkom met ook een ZED 14..:D

Comment

• Ik zoek naar een movinghead, waarom moet ik door 5 verschillende menu's heen bladeren.

Ik zou het liefst een pagina zien met een lijst (zonder foto's) van alle apparatuur.

Wat voor klanten heb je het meest? Professionals of huisvrouwen?

Comment

• Ik mis het overzicht en het snel kunnen klikken om direct op mijn toepassing te kunnen komen. Probeer desnoods te werken met kleine dropdown submenu's waardoor klanten per toepassing kunnen zien waar ze direct heen kunnen gaan en niet eerst door 5 pagina's moeten klikken. De mensen die vertrouwd zijn met je site kunnen direct naar de juiste pagina gaan, onervaren bezoekers kunnen alsnog per sectie even klikken om op de goede subpagina uit te komen voor meer informatie.

Comment

• Als je een mh zoekt kijk je bij verlichting. Lijkt mij toch logisch?
            Rick waaruit zouden jou sub menu's bestaat dan (voorstel)?

Mijn hoofdinkomen komt ook uit verhuur dus ik ben erg benieuwd naar de beoordelingen van citybeatz site.

Comment

• Ruw voorbeeldje verhuur:
              Geluid:
              - PA
              - DJ set
              - microfoons
              - sets
              Verlichting:
              - Parren
              - intelligent/DMX
              - spiegelbollen
              - losse lichteffecten
              - effectmachines
              - sets
              - ...

Comment

• Aha dus een verdeling per soort product en niet per toepassing raad jij aan?

Comment

• Originally posted by roderickk View Post
                  Als je een mh zoekt kijk je bij verlichting. Lijkt mij toch logisch?
                  Rick waaruit zouden jou sub menu's bestaat dan (voorstel)?

Mijn hoofdinkomen komt ook uit verhuur dus ik ben erg benieuwd naar de beoordelingen van citybeatz site.
                  Als je ook daadwerkelijk op zijn site gekeken had dan zie je dat er geen movingheads staan op die pagina, als klant ga ik er vanuit dat hij (als verhuurbedrijf) wel een type movinghead in huis heeft. Als ik dan vervolgens door de site moet gaan zoeken ga ik sneller naar een andere...

@Citybeatz, als klant zou ik het erg waarderen om samengestelde sets te zien (in de trend van ''ik ben de dj maar heb niks aan apparatuur'', bied je ook complete sets aan zonder personeel?)

Comment

Aha dus een verdeling per soort product en niet per toepassing raad jij aan?
                    Zoiets, als klant wil ik gewoon binnen minder dan 3 klikken op de juiste plaats zijn om te vinden wat ik zoek. Door middel van automatisch uitklappende menu's kan een klant dus direct naar de juiste pagina.

Comment

• Originally posted by Paradise View Post
                      Als je ook daadwerkelijk op zijn site gekeken had dan zie je dat er geen movingheads staan op die pagina, als klant ga ik er vanuit dat hij (als verhuurbedrijf) wel een type movinghead in huis heeft. Als ik dan vervolgens door de site moet gaan zoeken ga ik sneller naar een andere...
                      Hij heeft dus kennelijk geen mh's als je daar opzoek naar bent moet je inderdaad verder, maar ik probeer mijn assortiment aan te passen aan de klanten die ik heb. Ik neem aan dat elke verhuurder dat doet. Overigens ben ik ook van mening dat je complete assortiment erop moet aansluiten. Enkel mh's op je site doet ook niet zoveel in de verhuur. Dan zit je ook verbonden aan truss, grotere geluidsets, pioneer dj sets, etc.

Comment

• Hallo boys,

Bedankt voor jullie comment, ik reageer even van onder naar boven.

Hele dure dingen komen expres niet op de website, Pioneer CDJ 1000 mk3, Djm 800, movingheads worden helaas te vaak gehuurd. Of ik deze wel of niet heb, ik kan er heel voordelig aankomen en tegen reguliere verhuurprijzen aanbieden. Deze producten worden echt alleen maar verhuurd aan vaste klanten of professionele gebruikers waar uitgebreid diverse gegevens worden gecontroleerd op waarheid. Helaas gebeurt het nogal vaak dat Pioneer CDJ sets en movingheads worden gejat, dit wil ik niet meemaken.

Ik heb de website / assortiment verdeeld in toepassing, dit is echt een stukje wijsheid van mijn kant. Kunnen jullie de indeling op toepassing niet waarderen; zou het helpen wanneer je met je muis over "DJ" gaat dat je een dropdown menutje krijgt met DJ sets, geluidssets, afspeel apparatuur, mixers en accessoires? Of pak ik het helemaal fout aan en moet ik terug naar de indeling op apparatuur (die al door 99% van de bedrijven wordt aangehouden, probeer me tenminste nog te onderscheiden)

Mag ik aannemen dat wanneer je een movinghead zoekt, dat je niet op presentatie klikt. Mijn klanten zijn echt heel divers, veel huisvrouwen (vooral mannen ;)), veel collega's (dj's, drive in shows en muzikanten) maar ook bedrijven en overheden.

Ook over "complete" sets, ik heb gekozen om DJ sets en geluidssets niet samen te stellen in een compleet draaiset. Het lijkt mij fijner voor de klant dat je zelf je afspeel set kiest en (met een beetje hulp) een geluidsset die past bij de ruimte. Of ben ik gek?

Het liefst wil ik natuurlijk doorsnee een gewaardeerde website. Hebben jullie nog adviezen?
                        Last edited by Citybeatz; Thursday-26-11-2009, 00:20.

Comment

• Misschien is het interessant om eens wat doorsnee mensen te regelen en rollenspellen te laten doen op jouw website.
                          Elke persoon krijgt een aantal punten waarover hij informatie moet opzoeken en het is dan aan die persoon om aan te geven of die informatie duidelijk genoeg is en hoe vindbaar de info is.
                          Voorbeeld: Persoon 1 is een vader van een dochter van 14 en wil een drive-in show boeken voor haar verjaardag met karaoke. Hoeveel gaat dit kosten, is dit avondvullend en wat krijg je als show?
                          Zo kun je diverse personages uitwerken waarbij je die fictieve personen op je website laat zoeken, zodat zo'n beetje alle doelgroepen zijn vertegenwoordigd en je ook een beeld krijgt van de sub-onderdelen van je website waar wellicht een paar dingen niet duidelijk zijn.

Comment

• Tja, als je huisvrouwen en professionals als klanten hebt word het moeilijk, huisvrouwen hebben het liefst Jip en Janneke taal, maar professionals willen normale taal. Daar moet je dus kiezen wat je gaat doen (en daar kan dus je lage scoren uit voor komen)

Comment

• Je kan toch gewoon jip en janneke taal neerzetten. Professionals weten toch al wat het product is, dan hoeven ze de tekst dus ook niet te lezen.

Comment

Je kan toch gewoon jip en janneke taal neerzetten. Professionals weten toch al wat het product is, dan hoeven ze de tekst dus ook niet te lezen.
                                Klopt, een professional begrijpt het wanneer je praat over een lamp met een gekleurde filter ervoor die aan/uit gaat over de beat (of iets in die richting) en niet over een par. Maar een professional leest liever gewoon een par64 of 56.

Maar citybeatz, is er geen mogelijk om tevens een PDF document te kunnen openen met alle producten incl prijs (waar je dus snel doorheen leest en makkelijk kunt zoeken)

Comment

Working...
                                X