Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Over dat tekstje van die template met dat linkje, misschien veranderen naar de zelfde kleur blauw als de achtergrond? Je hebt de tekst niet verwijdert, alleen maar onzichtbaar gemaakt.

Voor de rest, ziet het er overzichtelijk uit.

Comment

• je kan je site net iets lekker laten ogen door de achtergrond wat kleurverloop mee te geven doormiddel van een herhalend plaatje (zie mijn website voor een voorbeeld daarvan: www.clownzassie.nl)

Voor een contactformulier gebruik ik een gratis script van matts script archive, werkt prima. Je maakt een HTML formulier en plaatst een (vrijwel kant en klaar, par dingen aanpassen) cgi script op je server. Bij het script is een uitstekende reader beschikbaar die dit vrij helder uitlegt.

Het mooie van dat script is dat het misbruik redelijk tegenhoud en ook spam een beetje buiten de deur weet te houden.

Verder zou ik persoonlijk het icoontje voor je fotoalbums vervangen door of een thumbnail van een van de foto's of door een iets hipper icoontje, want dit botst een beetje met de rest van de site.

verder best aardig gedaan!

Comment

• Even een vraag voor degene die goedkopewebhoster.nl gebruiken:
        Ik heb in microsoft publisher een website gemaakt, en daarna gepubliceerd als htmlbestand. Nu heb ik het htmlbestand en de map met onderdelen upgeload naar dat hostingprogramma (cpanel).
        Maar hoe krijg ik nu die site werkend online?

Comment

• Websites maken in Publisher is sowieso een beetje uit den boze, omdat je dan een heleboel overtollige code in je website hebt wat je website enorm traag maakt.

De hoofdpagina moet je waarschijnlijk index.html noemen, waarschijnlijk werkt het dan wel. Maar ik vrees wel dat het laden dan erg lang gaat duren. Let dan wel op de referenties bij je subpagina's, die moeten dan allemaal naar index.html verwijzen.

Comment

• Oké, welke programma's zijn daarvoor dan wel aan te raden?

Comment

• Voor eenvoudige websites kun je leren om in HTML te stoeien, daar heb je niets meer voor nodig dan Kladblok (op iedere pc te vinden) en wat hulpwebsites. Na veel oefenen kun je vanzelf steeds meer en dat maakt het ook stukken makkelijker om je site naar eigen wens aan te passen, aan te kleden en in te delen.

Ook is het eventueel mogelijk om een pakket als Wordpress of Joomla te gebruiken met plugins of templates, dan kun je vrij snel aan de slag.

Comment

• Ik heb het geleert met Microsoft Frontpage 2003. Je ziet de html code en het voorbeeld van je site hoe hij er uit komt te zien. Prima progamma.

Comment

• Met frontpage bijna hetzelfde verhaal, tenzij je goed bent in het zodanig aanpassen en bewerken van de code dat je het grootste deel van de 'rommel' er uit gooit. ;)

Comment

• Oké, danku. Ik ga het eens even proberen. :p

Comment

• Publisher... waardeloos programma, zou verboden moeten worden,het kan veel, maar niks goed.

voor websites moet je eigenlijk alle MS Office producten mijden... Adobe Dreamweaver is niet voor niets marktleider.

Een opensource systeem als Joomla, Drupal, Wordpress etc is een goede, relatief eenvoudige manier om snel en doeltreffend een leuke websites in elkaar te zetten zonder echt extra software nodig te hebben. Een FTP Programma en evt. photoshop (voor customizen van templates) zijn aan te raden.

Comment

• Originally posted by zassie View Post
                        je kan je site net iets lekker laten ogen door de achtergrond wat kleurverloop mee te geven doormiddel van een herhalend plaatje (zie mijn website voor een voorbeeld daarvan: www.clownzassie.nl)

Voor een contactformulier gebruik ik een gratis script van matts script archive, werkt prima. Je maakt een HTML formulier en plaatst een (vrijwel kant en klaar, par dingen aanpassen) cgi script op je server. Bij het script is een uitstekende reader beschikbaar die dit vrij helder uitlegt.

Het mooie van dat script is dat het misbruik redelijk tegenhoud en ook spam een beetje buiten de deur weet te houden.

Verder zou ik persoonlijk het icoontje voor je fotoalbums vervangen door of een thumbnail van een van de foto's of door een iets hipper icoontje, want dit botst een beetje met de rest van de site.

verder best aardig gedaan!
                        Hoi Zassie,

Dankjewel voor de tips. Ik moet alleen eerlijk bekennen: Ik zou niet weten hoe ik dat kleurverloop zou moeten instellen met HTML code's. Ook heb ik besloten het contactformulier weg te laten voor het moment. Ik heb het script gedownload en heb het eens zitten lezen, maar ik kom er niet echt uit. Dit gaat me momenteel behoorlijk boven mijn pet. Tenzij iemand een script kent met een nederlandse handleiding :cool:.

Het icoontje was me ook al opgevallen, maar ik moet nog even kijken hoe ik dit netjes kan doen. Bedankt voor de feedback in ieder geval :)

Comment

• Als je wilt heb ik wel even een keer tijd om een scriptje klaar en werkent voor je te maken. Dan zal dan in verloop van volgende week zijn....

Comment

• Als je dat zou willen doen voor mij zou ik je erg dankbaar zijn :) Het hoeft niet uitgebreid te zijn, als het maar werkt en ik het een beetje snap ;) haha.

Comment

• kleurverloop kan je met een plaatje doen, instellen als achtergrond en alleen horizontaal laten herhalen.

spiek anders even in de broncode van mijn site.... daar staat het immers ook :)
                              Last edited by zassie; Thursday-26-08-2010, 12:16.

Comment

• Ik heb even zitten kijken naar je site met de broncode, maar ik kom er eerlijk gezegd niet uit.
                                Eigenlijk vind ik de achtergrond ook wel goed zoals hij is op het moment. Ik ben bang dat als ik de achtergrond verander dat het al snel erg druk wordt.

Comment

Working...
                                X