Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik krijg spontaan een jaren 90 flashback. ;) Dat komt onder meer door de kleurenkeuze, maar ook de lay-out, de scrollende tekst.

Ik vrees dat het een verkeerde afspiegeling wordt van wat je kunt betekenen als entertainer. Misschien kun je eens kijken naar een standaard template en die verbouwen. En probeer programma's als Microsoft Frontpage te vermijden. Niet alleen maken die je website traag door de vele coderegels, maar de ingebouwde plaatjes etc. zijn erg achterhaald.

Comment

• Beste Godo4u.

Allereerst mis ik toch wel de "echte" contact gegevens, (adres tel.). Als ik op zoek ben naar een dirve in wil ik graag direct weten of deze boekbaar is (maw niet aan de andere kant van het land zit). Daarnaast vindt ik er te veel tekst op de pagina's staan, (info en drive in zou ik apart onderverdelen)

Verder: Je pagina indeling is te vast.. Halveer de grote van je browser scherm eens en kijk wat er met je website gebeurt. (niet echt de bedoeling lijkt me )

Ik neem aan dat je de site zelf in elkaar hebt gestoken met een eenvoudig programmaa'tje? en je hier nog niet veel ervaring mee hebt? Ik bedoel dit niet negatief, maar het ontwerp lijkt inderdaad meer op iets gericht op kleine kinderen (wat nog zou kunnen bij de clown act ) dan op iets voor een serieuze drive-in / organisatie.

Toch nog iets positiefs; ik vindt het hele idee er achter echt super !
      Mocht je er interesse in hebben, dan ben ik bereid om je te helpen met het verbeteren van je website (o.a. op technisch en ontwerp gebied).

Comment

• Na 11 dagen hard werken is de nieuwe website van City Beatz verhuur online.

Uiteraard staan we open voor suggesties ;-).

Comment

• Is behoorlijk fel blauw, op mijn 22 inch breedbeeld schermpje. Leest niet zo fijn. ;')

En je menu werkt niet helemaal optimaal, "Contact" staat onder "Informatie".

Comment

• Originally posted by Rick View Post
            En je menu werkt niet helemaal optimaal, "Contact" staat onder "Informatie".
            Is het nu opgelost?

Zou je mij anders een screenshot willen toesturen, ik heb op 17,1 inch, 24 inch er geen problemen mee. (Ie, crome, FF)

Comment

• Hallo forum mannen,

thx voor de feedback en leuk om te lezen dat jullie er serieus naar kijken.
              de site van godo4u is niet de eerste site die ik gemaakt heb en doe al jaren me best om met dreamweaver te knutselen om er een sprekende site van te maken. nu is deze vrij resent, gezien ik nog maar kort met de drive-in show en clownerie actief ben.
              de kleuren zijn bewust gekozen vanuit een stuk vrolijkheid, omdat ik het allemaal vanuit een stuk passie doe en vooral vrolijk en veel plezier hiermee bezig ben, dus een 'standaard' zwarte of donkere achtergrond is voor mij te somber. De combinatie vana de verschillende dingen zijn allemaal vrolijke dingen, dus vandaar de felle en vrolijke kleuren. Je zou bijna zeggen dat het loge 'bax roze' is hahaha, maar dat is allemaal persoonlik, dus dat is ook het mooie dat we allemaal een smaak hebben en mogen hebben ;-)
              De pagina resulutie is iets waar ik al heel lang mee zit te stoeien, dat vind ik lastig om vooraf in te stellen gezien dit voor een vaste monitor of een laptop erg verschillend uitpakt, dus daar zou ik wel een goede oplossing voor kunnen gebruiken.

en oja, de contact gegevens ben ik me bewust van, ik ga het hele land door, maar een telefoonnummer heb ik bewust weg gelaten. Dit na vervelende ervaringen door het wel online te zetten en gezien er een contact pagina bij zit en de mail tegenwoordig ala minuut binnen komt en gelezen word is er heel snel contact te leggen met de geintresseerde...

verder neem ik jullie reactie echt in dank af, dus zal er uiteraard eens goed voor gaan zitten over de indeling en pagina opbouw. misschien ga ik wel weer met frames werken, maar ja, dan is het weer lasig voor de zoekmachines, afijn, het blijft leuk hobbiën en hopelijk wordt het steeds iets beter!!

Thx!!

Comment

• Frames zou ik niet doen, dan liever divjes pakken.

Maar zoals ik al aangaf, je kunt ook eens kijken naar een (gratis) standaard template. Vaak zijn die al gebouwd om op meerdere resoluties te kunnen werken en die kun je dan zelf helemaal naar wens aanpassen.

Je kunt ook best vrolijke kleuren gebruiken, maar gebruik ze dan wel subtiel. Wanneer je je kleuren wat lichter of donkerder maakt, hou je het effect wel, maar kun je er toch sfeer en kleur mee maken.

Niet om op te scheppen, maar kijk bijvoorbeeld naar mijn website. Hierin heb ik bewust gekozen voor een wat donkere club-sfeer met toch de nodige kleur er in verwerkt (paars/roze/bordeauxrode tinten). Hierdoor krijgt je website sfeer, maar zijn de teksten nog wel goed te lezen omdat ze op een witte achtergrond staan. En als mensen op je website komen, wil je dat ze zoveel mogelijk informatie opnemen. Dus lezen. En de kunst is om je bezoekers zo lang mogelijk op je site te houden.

Comment

• oké rick,

die templates en divjes waar je het over hebt zijn voor mij geen bekende dingen waar ik kennis van heb, dus ik ga daar eens mee aan de knutsel, en eens kijken wat ik daar mee kan. zo zie je maar dat er altijd wel iets te leren is. ik heb jou site ook ff door gelopen en ziet er strak en idd duidelijk en overzichtelijk uit.

ik hoop dat ik er uit ga komen, dus als ik een stap verder ben zal ik het wel posten!

thx

Comment

• Offtopic berichten weggehaald.

Comment

• @godo4u
                      Even kort door de bocht: Website kan zo uit de jaren 90 komen. Mag het niet zeggen, doe het toch: verschrikkelijk.
                      Dreamweaver is een heel goed programma voor websites.... maar alleen goed om te gebruiken als je weet waar je mee bezig bent, anders krijg je er niks goeds uit. Daarnaast zit je altijd vast aan een combinatie van dreamweaver met een grafisch programma als bijvoorbeeld photoshop.
                      Wanneer je daar geen kennis van hebt is het afwegen waard om gebruik te maken van een programma dat sjablonen gebruikt zoals bijvoorbeeld Joomla, of Drupal. Redelijk eenvoudig in gebruik, krachtig in output. Op YouTube zat instructie filmpjes te vinden om op weg te kunnen.
                      of het inzetten van iemand die wel de benodigde kennis in huis heeft... iemand van een jongere generatie doet dat al snel.

@ Citybeats.
                      Ik sluit me aan bij Rick: Auw mijn ogen wat blauw.. dat zijn CIA praktijken! Ik beken ik was het! :-)

Comment

• Even alvast een sneak-preview van mijn nieuwe website waar ik al tijdenlang aan bezig ben. Ik hoop hem deze week af te kunnen ronden :P

Inclusief prachtige reflectie van yours truly!

Comment

• Ziet er netjes uit, maar waarom gekozen voor een Flash site?
                          Flash scoort niet erg hoog op SEO, vaak gepaard met langere laadtijd & niet alle mobile devices ondersteunen het.

Voor de rest ziet het er erg mooi uit!

Comment

• Originally posted by marcdelange View Post
                            Ziet er netjes uit, maar waarom gekozen voor een Flash site?
                            Flash scoort niet erg hoog op SEO, vaak gepaard met langere laadtijd & niet alle mobile devices ondersteunen het.

Voor de rest ziet het er erg mooi uit!
                            Die discussie heb ik al zo vaak gevoerd hier.

1. Als jij je tekst als hover zet, en niet als embedded kan Google prima je tekst lezen en daarop inspelen voor Google.
                            2. Als mensen last hebben van een lange laadtijd is dat hun eigen probleem, dan moeten ze maar niet op een PC uit 19oertijd willen werken. En anders wachten ze even. Hebben ze daar geen zin in en klikken ze door naar de volgende? Zal mij worst wezen, want dergelijke 'alles moet snel'-lui vermijd ik toch het liefst als opdrachtgever.
                            3. Dan kijk je niet op een mobile device. En ja, dat zeg ik als iPhone-eigenaar. Mobiele gebruikers (of iig met die user agent) krijgen gewoon een mooie, zwarte pagina te zien met mijn naam, telefoonnummer en email. Meer heeft een horecauitbater ook niet nodig als hij 'snel snel' op zijn telefoon iemand moet boeken. Een liveset zal die niet downloaden bijvoorbeeld en mijn complete discografie zal hem ook aan z'n reet roesten.

En verder biedt Flash een hoop voordelen ten opzichte van (X)HTML, en die wegen voor mij zwaarder als de nadelen.
                            Last edited by Patrick Godschalk; Monday-23-05-2011, 18:38.

Comment

• Het blijft natuurlijk je eigen keuze.

Maar ik blijf erbij dat het niet verkeerd is om mensen hierop te attenderen.
                              Daarnaast zal ik deze discussie niet opnieuw aanwakkeren ;)

Comment

• Tuurlijk, zeker gezien het grootste deel van de Flash-websites ook gewoon slecht is ontworpen. Dan zit je met .SWF'jes die in de tientallen megabytes lopen. Ja, dan ben ik het zeker met je eens. En dan natuurlijk ook met introfilmpjes die minimaal een minuut duren, en muziek die automatisch start.

M'n swfje bedraagt momenteel 844 kB dus qua laadtijden valt het hopelijk wel mee :P Zeker aangezien alle content uit een XML-file getrokken wordt. Scheelt ook weer als je iets moet aanpassen.
                                Last edited by Rick; Tuesday-24-05-2011, 07:11. Reason: geen vleeswaren

Comment

Working...
                                X