De website van onze eigen drive-in-show was ook hoognodig aan vervanging toe. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites
Collapse
X
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View PostDe website van onze eigen drive-in-show was ook hoognodig aan vervanging toe. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Comment
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View PostDe website van onze eigen drive-in-show was ook hoognodig aan vervanging toe. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Verder zou ik de foto's onderaan in het hokje klikbaar maken, zodat ze in een lightbox openen. Ook zou ik de filmpjes bij 'prijzen en mogelijkheden' in een lightbox zetten. Op de foto en video pagina, zelfde verhaal, lightbox.
Comment
-
Duidelijke overzichtelijke site dat zeer zeker.
Maar als ik dan toch wat te zeuren mag hebben:
1. Ik vind het een beetje TE algemeen. Dit kan door de kleur komen maar ik hou er juist wel van als een bedrijf een beetje zijn handtekening erop legt. Zeker in deze tijd, er zijn veel heel erg veel drive-in shows. Dus naar mijn idee mag je site ook een soort van onderdeel van je bedrijf zijn. Dus ook de uitstraling wat meer erin. Ik zeg niet dat het niet goed is. Als je voor neutraal gaat is het helemaal top maar ik ben daar zelf niet zoon voorstander van ( vandaar dat wij bijvoorbeeld dat ''verschrikkelijke'' blauw er nogal dik in hebben zitten.
2. Dat filmpje bij foto en filmpje helemaal onderaan. NEE dit is in mijn ogen een echt el cheapo filmpje. Een filmpje is prima maar dit komt in mijn ogen wel heel erg amateur achtig over. De indeling van het filmpje en de manier waarop prima maar de kwaliteit mag denk toch wel wat meer hebben.
Voor de rest gewoon een duidelijke heldere site. Wat me wel opvalt is dat je echt heel erg gericht bent op bruiloften, personeelsfeesten en soortgelijke feesten. Iets van verhuur of evenementen zie ik er niet in terug. Ook geen echte intresse of ????
Comment
-
Originally posted by rintie View Post@ronennieshow
Wat mij ongelofelijk stoort is het verschrikkelijke letterype op jou site. Ik dacht dat Comic Sans MS overleden was in 2002.
Zoals ik al zei moet het lettertype en het formaat ervan nog aangepast worden. Ik heb al een ander lettertype uitgezocht en ik krijg volgende week een keer een spoed curses hoe pas ik tekst en lettertype aan.
Ik ben een mongol met computers. Ik kan veel heel erg veel met licht en geluid, maar als het om website's gaat ben ik gewoon een mongol. Ik heb totaal geen idee waar ik dan mee bezig ben. Ik weet wel wat ik wil en hoe ik het wil. Dat een lettertype dan nog niet helemaal is zoals ik het wil kan ik wel doorheen kijken. Jij helaas niet zo te zien.
Ik erger me veel meer aan beun bedrijven die met niet fatsoenlijk afgewerkte shows draaien. Waar het geluid helemaal nergens over gaat. Waar de lampen verschrikkelijk irritant afgesteld staan zodat ik meer verblind word dan iets kan zien. Waar microfoons rondzingen. Of ze niet eens kan verstaan.
Dat zijn dingen waar ik me aan ergen en druk over kan maken. Een commic sands wat nog aangepast moet worden? Nee niet iets waar ik me nu echt druk over kan maken. Komt wel. Het grootste deel is eindelijk een keer gedaan aan de site. De details komen wel weer. Er ligt nog een hele to do lijst. Komt allemaal goed.
Ik heb voor me hobby een licht en geluid bedrijfje naast me werk waar 99.9% vannuit ons kent ons komt. Waar we onze plek verdient hebben door kei hard te werken. Door te presteren. Door iedere keer weer het maximale uit de beschikbare spullen te halen. Daar weet ik wat ik doe en waar ik mee bezig ben.
Maar als jij een website bouwer bent of een grafische vormgever kan ik me heel goed voorstellen dat jou eerste keus bij o nee comic sands zit. Helaas kan ik me er niet zo druk over maken als jij dat nu doet. Ik geloof niet dat wij ook maar 1 klant minder zullen binnen halen omdat er comic sands op me site staat.
Dus ja moet iets aangebeuren. Nee snap niet de drukte die erom gemaakt word.
Comment
-
Originally posted by ronennieshow View PostJa en dat kun je nog 10x zeggen maar ik geloof niet dat dat zal helpen.
Zoals ik al zei moet het lettertype en het formaat ervan nog aangepast worden. Ik heb al een ander lettertype uitgezocht en ik krijg volgende week een keer een spoed curses hoe pas ik tekst en lettertype aan.
Ik ben een mongol met computers. Ik kan veel heel erg veel met licht en geluid, maar als het om website's gaat ben ik gewoon een mongol. Ik heb totaal geen idee waar ik dan mee bezig ben. Ik weet wel wat ik wil en hoe ik het wil. Dat een lettertype dan nog niet helemaal is zoals ik het wil kan ik wel doorheen kijken. Jij helaas niet zo te zien.
Ik erger me veel meer aan beun bedrijven die met niet fatsoenlijk afgewerkte shows draaien. Waar het geluid helemaal nergens over gaat. Waar de lampen verschrikkelijk irritant afgesteld staan zodat ik meer verblind word dan iets kan zien. Waar microfoons rondzingen. Of ze niet eens kan verstaan.
Dat zijn dingen waar ik me aan ergen en druk over kan maken. Een commic sands wat nog aangepast moet worden? Nee niet iets waar ik me nu echt druk over kan maken. Komt wel. Het grootste deel is eindelijk een keer gedaan aan de site. De details komen wel weer. Er ligt nog een hele to do lijst. Komt allemaal goed.
Ik heb voor me hobby een licht en geluid bedrijfje naast me werk waar 99.9% vannuit ons kent ons komt. Waar we onze plek verdient hebben door kei hard te werken. Door te presteren. Door iedere keer weer het maximale uit de beschikbare spullen te halen. Daar weet ik wat ik doe en waar ik mee bezig ben.
Maar als jij een website bouwer bent of een grafische vormgever kan ik me heel goed voorstellen dat jou eerste keus bij o nee comic sands zit. Helaas kan ik me er niet zo druk over maken als jij dat nu doet. Ik geloof niet dat wij ook maar 1 klant minder zullen binnen halen omdat er comic sands op me site staat.
Dus ja moet iets aangebeuren. Nee snap niet de drukte die erom gemaakt word.
Comment
-
Wow, wat een hoop reacties... thanks allemaal!
Er moet nog een andere achtergrond in, dat doet vaak al een hoop aan de uitstraling (zie bijvoorbeeld www.djhuren.nl, een andere site van me).
@DynaSpan: zo'n lightbox is inderdaad wel erg mooi, daar ga ik me eens in verdiepen. Ik ben goed met HTML en CSS, maar nog wat minder met jQuery.
@Jan: jouw planning voor 2020? ;) Zo futuristisch is het nou ook weer niet hoor, we werken al sinds 2006 met deze meubels.
@Ronnie: ik denk dat de site juist een hele eigen uitstraling heeft, daar ben ik niet zo bang voor.
Over het filmpje heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar het geeft wel een goede indruk van de show en uit mijn statistieken blijkt dat mensen er vrij lang naar kijken en ook de site niet verlaten tijdens het kijken naar het filmpje dus tsja...
Het muziekje dat er nu onder staat is in verband met buma stemra. Ik heb het filmpje namelijk in andere sites "embedded" staan en dat mag niet met gewone muziek, tenzij je er honderden euro's per jaar voor betaalt.
Als je het filmpje echter naar YouTube laat linken worden klanten weer gewezen op concurrenten door de "related videos" en de advertenties in je video.
Tegenwoordig toont YouTube die advertenties echter ook in embedded videos
dus ik heb inmiddels besloten toch maar extern te linken. Dat prachtige muziekje wordt binnenkort dan ook vervangen door een wat commercieler exemplaar ;)
Ik richt me inderdaad puur op drive-in shows voor bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts. Dat is altijd al mijn specialiteit geweest. Vandaar ook de domeinnaam www.drive-in-show.net.
Tot nu toe heb ik me nog helemaal niet gericht op geluid en licht verhuur (zou je niet verwachten gezien mijn naam hier) maar ik ben wel van plan me wat meer daarop te gaan richten onder de naam YourLiVe Support.
Ik heb het echter ook nog erg druk met webdesign voor externe opdrachtgevers dus dat heeft nog even geen prioriteit.
Comment
-
lightbox is niet al te lastig, ik heb het ook op een van mijn ouderwetse HTML sites ingebouwd (en ik kan alleen coden als ik een (vrij letterlijk voorbeeld heb). Even googles en je komt ene heel eind.
Let wel op dat op het moment dat je ene "commercieel" muziekje onder je filmpjes zet Youtube dit er 9 v/d 10 keer uitvist, als duszijnde markeert en je filmpje dan minder beschikbaar maakt. Ik had een rechtenvrij muziekje op een filmpje staan, dat werd aangemerkt als copyright van Universal (inmiddels verholpen) waardoor mijn filmpje niet embedded kon worden en niet bekeken kon worden op mobiele apparaten. Ook kwam er een regel onder te staat dat het filmpje muziek bevat dat behoort tot Universal.
Op de een of andere manier is dit later automatisch ongedaan gemaakt door youtube (controle denk ik... ik heb niks gedaan).
Comment
-
Originally posted by Geluid-en-licht.com View PostWow, wat een hoop reacties... thanks allemaal!
Er moet nog een andere achtergrond in, dat doet vaak al een hoop aan de uitstraling (zie bijvoorbeeld www.djhuren.nl, een andere site van me).
@DynaSpan: zo'n lightbox is inderdaad wel erg mooi, daar ga ik me eens in verdiepen. Ik ben goed met HTML en CSS, maar nog wat minder met jQuery.
.....
Comment
Comment