Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Paradise View Post

Nu moet ik nog een aantal namen van standaard sets bedenken (richting van X, XL, XXL, XXXXXXXXL :D)
    Ik zou ze wel namen geven in plaats van codes. Noem ze desnoods "klein", "middel", "groot", "extra groot", en "kids" o.i.d., maar maak er iets van dat de klant kan onthouden. ;)

Comment

• Originally posted by Rick View Post
      Ik zou ze wel namen geven in plaats van codes. Noem ze desnoods "klein", "middel", "groot", "extra groot", en "kids" o.i.d., maar maak er iets van dat de klant kan onthouden. ;)
      Ach, het worden waarschijnlijk kledingmaten :)

Small
      Medium
      Large
      eXtraLarge
      eXtra eXtra Large

Comment

• leuke groepsfoto, allemaal personeel ;)?

Comment

• Ik vind het nogal wat om je eigen als "bedrijf" uit te drukken terwijl je formeel niet een bedrijfje bent. Of mag je bonnetjes schrijven op je papa's bedrijf?

Overigens is het geluidsset of geluidset?

Comment

• Originally posted by Bart Coppens View Post
            leuke groepsfoto, allemaal personeel ;)?
            Nee, dit is 75% van de opbouw groep :D
            Zijn de medewerkers van Biltpop, een vrijwilligersorganisatie die feesten organiseert

Originally posted by Citybeatz View Post
            Ik vind het nogal wat om je eigen als "bedrijf" uit te drukken terwijl je formeel niet een bedrijfje bent. Of mag je bonnetjes schrijven op je papa's bedrijf?

Overigens is het geluidsset of geluidset?
            Allereerst heb ik nog nooit, en dan nog nooit een hobbyist gezien die op zijn website neerzet hij het hobby-matig z'n werk doet, ik doe het professioneel, en kan prima de grootste klussen aan, wekelijks Freelanche ik voor grote bedrijven, en die doen echt niet moeilijk over het feit dat ik het nog zwart doe, de kvk gesproken, en die vonden het nou ook nog niet nodig om er een bedrijf van te maken (vind ik nou ook niet echt belangrijk als 16-jarige..)

Zoals bovenstaand al eerder gemeld, de teksten zijn er klakloos opgeplaats, er stonden zelf gisteren nog woorden als drive-in-schow (:)), daar hoef je je verloopig nog niet druk over te maken...

Over de site: Het logo is nu ook klaar, nu de menubalk met sub-menu nog, en daarna de pagina's aanmaken. http://www.eventlight.nl/design1.html
            Last edited by Paradise; Wednesday-06-01-2010, 10:31.

Comment

• Geen bedrijf hoeft niet per sé zwart werken te betekenen, dan geef je het gewoon op als inkomsten uit overige werkzaamheden. Moet je wel even je maximum weten, anders krijgen je ouders geen kinderbijslag meer... En dat is denk ik wat de KVK bedoelt (die bedoelen denk ik geen zwartwerken...)

En over de KVK: Je kunt als 16 jarige al wel een eenmanszaak beginnen. Moet je wel eerst naar de kantonrechter om je handelingsonbekwaamheid (of zoiets) te laten vervallen.

Die foto van die groep mensen staat natuurlijk heel proffesioneel, maar is een beetje misleidend omdat mensen al snel denken dat dit allemaal personeel is. Misschien kun je er iets bij vermelden van dat Biltpop (zo zien mensen dus ook dat je voor aardig grote feesten het licht verzorgt...)
              Last edited by rick1993; Wednesday-06-01-2010, 16:22.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                Geen bedrijf hoeft niet per sé zwart werken te betekenen, dan geef je het gewoon op als inkomsten uit overige werkzaamheden. Moet je wel even je maximum weten, anders krijgen je ouders geen kinderbijslag meer... En dat is denk ik wat de KVK bedoelt (die bedoelen denk ik geen zwartwerken...)

En over de KVK: Je kunt als 16 jarige al wel een eenmanszaak beginnen. Moet je wel eerst naar de kantonrechter om je handelingsonbekwaamheid (of zoiets) te laten vervallen.

Die foto van die groep mensen staat natuurlijk heel proffesioneel, maar is een beetje misleidend omdat mensen al snel denken dat dit allemaal personeel is. Misschien kun je er iets bij vermelden van dat Biltpop (zo zien mensen dus ook dat je voor aardig grote feesten het licht verzorgt...)

Nogmaals, alles wat qua text en foto's op de site staat is tijdelijk er op gezet (pin me er dus nog niet op vast :))

Personeel inhuren is voor mij geen enkel probleem, iedereen op bovenstaande foto ken ik persoonlijk, werk ook genoeg samen met bedrijven hier in de regio om altijd over genoeg personeel te kunnen beschikken, deze zijn wel altijd op freelance basis.

Foto van Biltpop is trouwens een foto van medewerkers van een buiten evenement, aangezien ik daar aan meewerkte als lichttechnicus en ook apparatuur leverden lijkt het mij niet gek dat ik er een foto van op mijn site heb staan (zullen er waarschijnlijk nog wel meer van komen).

Comment

• Je kan vast van alles leveren, je vergeet één ding je leeftijd.

Wanneer jij die foto van een compleet team van een productie neerzet die niet van jou is wekt je een hele andere indruk bij potentiële klanten dan je eigenlijk bent.

Ik zeg dit en meer ook niet doe ermee wat je wilt het is jouw ''bedrijf''.

Comment

• Originally posted by roderickk View Post
                    Je kan vast van alles leveren, je vergeet één ding je leeftijd.
                    Kan een persoon van 16 jaar minder dan een persoon van 18 jaar? En kan een persoon van 18 jaar minder dan een persoon van 21 jaar?

Waarschijnlijk niet, hangt van de ervaring af en de oudere personen hebben mogelijk langer in het ''wereldje'' meegedraaid, in mijn geval kan ik in ieder geval prima meedraaien in de ''grote'' wereld...

Of draait het om uitstraling? Ziet een persoon van 18 jaar er professioneler uit dan een persoon van 16 jaar? En ziet een persoon van 21 jaar er professioneler uit dan een persoon van 18 jaar?
                    Tja, ik kan nu eenmaal niet in de toekomst springen. gem. leeftijd van dit forum ligt vermoedelijk ook onder de 18 jaar... Meeste mensen in deze sector gaan iets anders doen als ze volwassen worden, er zijn namelijk genoeg grote licht en geluid bedrijven waar ze terecht kunnen. En dat's leuker dan drive-in-shows...

Originally posted by roderickk View Post
                    Wanneer jij die foto van een compleet team van een productie neerzet die niet van jou is wekt je een hele andere indruk bij potentiële klanten dan je eigenlijk bent.
                    Nog nooit gehoord van Freelancers? Meeste producties zijn van de organisatoren, die vervolgens experts inhuren om hun idee tot leven te laten komen, leeftijd is daarin niet belangrijk, kwaliteit en ervaring wel.
                    Ik kan binnen 5 minuten makkelijk 20 ervaren freelancers (dj's, licht technici en geluid technici) regelen voor een klus, dus een foto daarvan plaatsen lijkt mij niet z'n groot probleem (er gaat immers bij iedere drive-in-show een allround dj mee van 21 jaar, dat zie ik niet alle drive-in-shows doen..)

Originally posted by roderickk View Post
                    Ik zeg dit en meer ook niet doe ermee wat je wilt het is jouw ''bedrijf''.
                    Dat is jammer, een discussie is fijn binnen een forum, maar goed het is je eigen keuze. Hoop dat er wel andere mensen zijn die met leuke ideeën komen voor mijn ''onderneming''

Comment

• Ik wil best een discussie met je aangaan hoor. Ik zie alleen het nut niet in als jij je standpunt al compleet hebt gekozen. Het is jou bedrijf met jou keuzes.

Daarnaast zit je wel met één ding flink fout.
                      Jij kan zeker minder dan iemand van 18 jaar of iemand van 21 jaar. Jij mist fysieke kracht en het allerbelangrijkste een rijbewijs. Jij hebt niet iemand die 24/7 voor je klaar kan staan met een rijbewijs en dat is wel nodig in deze branche....

Overigens een heel ander iets. Je bent een licht bedrijf (wat je naam ook suggereert), maar er komt wel een drive-in show pagina.
                      Last edited by roderickk; Wednesday-06-01-2010, 20:07.

Comment

• Ik denk niet dat we die discussie hier moeten voeren. Het gaat hier om de websites, dus voornamelijk inhoud, lay-out, techniek en eventueel aanvullend teksten + beeldmateriaal.

Diepgaande discussies over bedrijfsstructuur en aanverwante zaken zijn hier dus niet van toepassing.

Comment

• Originally posted by roderickk View Post

Overigens een heel ander iets. Je bent een licht bedrijf (wat je naam ook suggereert), maar er komt wel een drive-in show pagina.
                          Er komt inderdaad een pagina voor drive-in-shows, aangezien ik dat ook doe (en ik hou het even op 1 website) komt daar dus ook een vermelding (met standaard complete sets), buiten dat komt er dus nog een apart stuk voor licht en licht/geluid verhuur

Comment

• Dus ook geluid verhuur. Waarom ben je dan een lichtbedrijf?

Comment

• Ik heb het al een keer uitgelegd maar zal speciaal voor jou het nog eens uitleggen:

Hier in de buurt is geen enkel bedrijf dat truss carré's kan leveren, hier is ook geen enkel bedrijf dat een grote hoeveelheid lampen kan leveren, verder is er ook niemand die grote lichttafels in hun bezit hebben. Laat staan ze kunnen te bedienen. Daar is dus een markt voor. Helaas zijn er hier wel ontzettend veel drive-in-shows (in mijn straat waar 40 woningen staan zijn er met mij zelf meegerekend 3 drive-in-shows :P). Daar kan je je dan wel tussen gaan wringen maar dat werkt een stuk moeilijker. Dus laat ik alle geluid klussen aannemen door de drive-in-shows, die vervolgens naar mij toe komen voor extra licht bij grotere klussen. Ik zie vaak verschillende drive-in-shows vechten om een klus, terwijl ik toch weet dat hij uiteindelijk deels bij mij terecht komt...

De reden dat er wel een aantal kleine geluids sets in beheer zijn is omdat ik ook vaak word gevraagd word voor kleinere feesten (klassenfeesten ect.), daar heb ik dus deze sets voor. Verder lever ik ook dj's, inclusief apparatuur (dan wel niet extra ingehuurd). Daar word dan ook mijn eigen apparatuur bij gebruikt.
                              Last edited by Paradise; Wednesday-06-01-2010, 21:54.

Comment

• dan ben je toch een licht en geluid bedrijf waarin de verhoudingen krom zijn getrokken? Dat doe ik ook als er meer vraag naar licht is heb ik daar een groter assortiment in en wie doet dat eigenlijk niet dat is de economie.

Comment

Working...
                                X