Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites
Te laat! Ik heb zojuist het domeinnaam geregistreerd.
Voor een bod van minimaal 100 euro kan ik eventueel aan een overname denken.
Graag alleen uitspraken doen als het klopt, komt namelijk erg dom over.
Verder, ik had al met bovenstaande rekening gehouden (zeker van Roderick...)
Maar het is nu al doormij zelf gekocht, mocht dat alsnog niet doorgaan dan overleef ik het wel (immers, overal onder mijn logo/naam staat het juiste mail adres).
Graag alleen uitspraken doen als het klopt, komt namelijk erg dom over.
Nou... stel dat het wel zo zou zijn, dan waren de rollen toch omgekeerd, aangezien de boodschap blijkbaar niet helemaal is overgekomen. Zie je nu hoe snel iemand kan anticiperen op iets wat jij vertelt? Een beetje concurrent met kwaad in de zin kan je met een paar muisklikken lekker gaan pesten. Haal hier je les uit.
Verder, ik had al met bovenstaande rekening gehouden (zeker van Roderick...)
Maar het is nu al doormij zelf gekocht, mocht dat alsnog niet doorgaan dan overleef ik het wel (immers, overal onder mijn logo/naam staat het juiste mail adres).
Stel nu, dat een klant je ergens heeft zien draaien of wat dan ook, 6 maanden later nog eens terugdenkt aan je en de website niet meer weet. Wat gebeurt er dan? Klant gaat googelen, klikt lukraak op de 1e link en komt op de site van je concurrent uit. "Oh, is misschien van naam veranderd.." En als die concurrent een beetje leuke show levert, kan je zo je klant kwijt zijn.
Een directe registratie + nog geen tientje op een jaar kan er voor zorgen dat jij geen stapel tientjes misloopt op een jaar.
Nou... stel dat het wel zo zou zijn, dan waren de rollen toch omgekeerd, aangezien de boodschap blijkbaar niet helemaal is overgekomen. Zie je nu hoe snel iemand kan anticiperen op iets wat jij vertelt? Een beetje concurrent met kwaad in de zin kan je met een paar muisklikken lekker gaan pesten. Haal hier je les uit.
Een situatie als dit word al snel gezien als een principe kwestie, Rita verdonk richt haar eigen partij op en vertelt de naam. Een aantal beunhazen kopen gelijk domeinen als verdonk.nl en trotsopnederland.nl om vervolgens die aan Rita te verkopen. Denk je dat Rita of menig ander persoon daarvoor ooit zal gaan betalen? Die doet niks liever dan of met ton.nl komen, of gelijk een andere naam nemen (dat is vaak goedkoper dan het domein overnemen).
Gaat ook wel erg ver als ik hier forumleden niet meer mijn naam mag vertellen uit angst dat ik door hun genaaid word, dacht altijd dat een forum was om elkaar te helpen (helaas denken bepaalden personen daar anders over).
Stel nu, dat een klant je ergens heeft zien draaien of wat dan ook, 6 maanden later nog eens terugdenkt aan je en de website niet meer weet. Wat gebeurt er dan? Klant gaat googelen, klikt lukraak op de 1e link en komt op de site van je concurrent uit. "Oh, is misschien van naam veranderd.." En als die concurrent een beetje leuke show levert, kan je zo je klant kwijt zijn.
Een directe registratie + nog geen tientje op een jaar kan er voor zorgen dat jij geen stapel tientjes misloopt op een jaar.
Tja, dat kan. Yourlive heeft z'n 12 (!) verschillende domeinen in bezit, de eerste pagina met drive-in-shows op Google komen allemaal daar op uit.
Vraag is alleen of je al je klanten van het internet af wil halen, hij heeft 7 shows die tegelijk inzetbaar zijn en moet er dus ook van leven. Een klant die op mijn naam zoekt en terecht komt bij een drive-in-showtje in Zeeland terwijl de klant in Utrecht woont heeft weinig zin. Domein is weliswaar dan nu ook aangeschaft, maar ik zou er geen probleem mee hebben gehad als iemand mijn site kopieert (zie het bijna als een compliment :D)
Tja, dat kan. Yourlive heeft z'n 12 (!) verschillende domeinen in bezit, de eerste pagina met drive-in-shows op Google komen allemaal daar op uit.
Vraag is alleen of je al je klanten van het internet af wil halen, hij heeft 7 shows die tegelijk inzetbaar zijn en moet er dus ook van leven. Een klant die op mijn naam zoekt en terecht komt bij een drive-in-showtje in Zeeland terwijl de klant in Utrecht woont heeft weinig zin. Domein is weliswaar dan nu ook aangeschaft, maar ik zou er geen probleem mee hebben gehad als iemand mijn site kopieert (zie het bijna als een compliment :D)
1. Yourlive is hier niet actief
2. Ik ken drive-in shows met 3x zoveel domeinnamen
3. Waarom zou je, wanneer je op event-light zoekt, bij een drive-in showtje in Zeeland uitkomen?
Last edited by Citybeatz; Saturday-09-01-2010, 19:24.
Kennelijk ben je zelf nogal dom of heb je wel een erg hoge pet op van jezelf als jij zulke conclusies gaat trekken uit mijn post.
Allereerst heb jij een logo met een streep in je naam, dan is het toch logisch dat jou domeinnaam dat ook is? Mensen zijn lui en komen dus echt niet terecht op jou website als ze intikken event-light.nl.
Enfin dan komen er toch een paar op jou site dan zien ze een kleurloze site (zelfs een site met dit onderwerp heeft meer kleur), gevolg een deel klikt weg. Dan schrijf je jezelf aan als een lichtbedrijf, een deel klikt weg. Je schrijft jezelf aan als een groot bedrijf en er staat een foto van 30 man personeel, alle particulieren klikken weg. Enkele serieuze potentiële klanten blijven over nemen telefonisch contact op en horen een jongen van 16 jaar, gevolg die laatste potentiële klanten hangen op en zoeken verder. Beter geen site dan maar?
Je moet wel realistisch blijven. Je kan best een druk bedrijfje hebben op jou leeftijd , maar je moet wel weten waar de grens ligt met kunnen.
1. Yourlive is hier niet actief
2. Ik ken drive-in shows met 3x zoveel domeinnamen
3. Waarom zou je, wanneer je op event-light zoekt, bij een drive-in showtje in Zeeland uitkomen?
1. Dus?
2. Maar niet z'n goede Google ranking
3. Roderick zit zelf in Zeeland, daar ging het in het begin over.
Kennelijk ben je zelf nogal dom of heb je wel een erg hoge pet op van jezelf als jij zulke conclusies gaat trekken uit mijn post.
Allereerst heb jij een logo met een streep in je naam, dan is het toch logisch dat jou domeinnaam dat ook is? Mensen zijn lui en komen dus echt niet terecht op jou website als ze intikken event-light.nl.
Enfin dan komen er toch een paar op jou site dan zien ze een kleurloze site (zelfs een site met dit onderwerp heeft meer kleur), gevolg een deel klikt weg. Dan schrijf je jezelf aan als een lichtbedrijf, een deel klikt weg. Je schrijft jezelf aan als een groot bedrijf en er staat een foto van 30 man personeel, alle particulieren klikken weg. Enkele serieuze potentiële klanten blijven over nemen telefonisch contact op en horen een jongen van 16 jaar, gevolg die laatste potentiële klanten hangen op en zoeken verder. Beter geen site dan maar?
Je moet wel realistisch blijven. Je kan best een druk bedrijfje hebben op jou leeftijd , maar je moet wel weten waar de grens ligt met kunnen.
Toe maar, mijn website gaan vergelijken met een uitvaart centrum, als je graag persoonlijk wil gaan doen:
Denk jij nu echt dat klanten geïnteresseerd zijn in een website die een lijst van extra kosten zijn die langer is dan het handelsregister van de kvk?
Ook leuk dat je €250,- vraagt voor een set die nieuw nog geen €1000,- kost..
Ook leuk dat je de ''Groots groeiende drive-in-show in Noord-holland bent'' (zelf bedachte titel?), maar niks terug te vinden is van klussen van een beetje grote maat...
Maar goed, ga zo door. Hoop dat je over 30 jaar nog steeds met je drive-in-showtje bezig bent.
Al mijn klanten klikken gelijk weg, helaas zijn de klanten die overblijven de grote klanten (klanten die jij nog nooit gehad hebt, en ik betwijfel of je ze ooit krijgt...). Deze klanten zijn gewaardeerde klanten die graag kwaliteit krijgen en die weten dat er voor hun evenement liever teveel personeel word ingehuurd dan te weinig. Dat ik nou net de klanten misloop die op Google zitten te zoeken naar de meest goedkope drive-in-show (en blind starten op mooie verkoop praatjes) daar kan ik mee leven (is mijn doelgroep immers niet). Die gaan wel komen als mijn nieuwe prijzen online staan (complete sets voor €100)
Bovendien kan ik voor ieder licht product de laagste prijs leveren. Zo kan ik een Martin mac 250 voor €15,- verhuren. Eens kijken wat de klant daar van vind. Ik maak mij weinig zorgen over mijn klanten als ik kijk naar mijn inkomsten, nog een jaar en ik kan in vaste dienst bij een aantal grote lichtbedrijven.
Ik heb geen last van concurrentie, niet op het gebied van licht. Daarbuiten licht mijn doelgroep niet maar pik ik wel mijn graatjes mee.
Maar goed, zelf ben je natuurlijk 38? Of toch 17? En een mobiel nummer vermelden op je website valt ook niet onder het kopje professioneel. Bang dat mama de telefoon opneemt als iemand belt?
Zolang je de termen doelgroep, inkomst, particulier en zakelijk niet kent kan je voorlopig stoppen. Mijn doelgroep ligt namelijk niet bij de ''moeders met een jarige zoon'' maar bij schoolfeesten, evenementen, en grotere drive-in-shows.
Ik ben er niet voor particulieren (al blijven die wel welkom), ik werk voor andere drive-in-shows / licht-geluids bedrijven en doe een steeds groter wordend verhuur. Helaas word de vraag steeds groter op het gebied van drive-in-shows dat ik binnenkort daar ook begin. En mijn klanten zullen dan in ieder geval geen rekening krijgen om dat ik iets verder moet lopen....
3. Roderick zit zelf in Zeeland, daar ging het in het begin over.
Dat dacht ik niet.
Het begint hier overigens weer flink af te wijken van het originele onderwerp. Verdere bedrijfsdiscussie tussen de twee partijen graag per PM, hier weer naar het originele onderwerp voor dit te hoog gaat oplaaien. Offtopic posts gaan richting prullenbak.
Ik hoop dat je deze prijzen niet op je website zet bij je verhuurlijst? (en dat een klant ze niet voor dat geld meekrijgt als hij er 4 komt huren, maar dat is offtopic dus tussen haakjes). Overigens werken je links niet (meer).
Ik hoop dat je deze prijzen niet op je website zet bij je verhuurlijst? (en dat een klant ze niet voor dat geld meekrijgt als hij er 4 komt huren, maar dat is offtopic dus tussen haakjes). Overigens werken je links niet (meer).
De links waren tijdelijk, website word nu afgemaakt.
Ik zal kijken of ik de links weer online krijg.
(De klant krijgt ze waarschijnlijk niet voor dat geld mee, hangt er vanaf hoe goed ik de klant ken en wat er verder nog verhuurd word. Bovendien ga ik bij verhuur van zulke apparatuur zelf ook mee om een oogje in de gaten te houden)
Toch nog een klein stukje persoonlijkheid. Ik wil niet dat hier valse beschuldigingen blijven staan. Gaan de mods hiermee niet akkoord dan graag niet alleen mijn reactie in de prullenbak maar ook die van Paradise.
Wij verhuren geen drive-in show voor €250,00, waarbij we met een set op pad gaan van €1000,00. De prijzen liggen toch gemiddeld zo'n 3 keer hoger. De aankoopwaarde van onze dj-set is al meer dan 1600 euro geweest.
Daarnaast heb ik jou nooit persoonlijk willen aanvallen met het uitvaart centrum. Het gaat er echt om dat een website, die je om een droevige reden bezoekt, meer kleur uitstraalt.
Over heel veel dingen is echt nagedacht. Ook over de extra toeslagen.
Op de hele site hebben we ervoor gekozen om onze prijzen duidelijk naar voren te brengen. Je kijkt natuurlijk alleen naar het kopje dat op de klant van toepassing is. Daarnaast kijk je direct naar de naar jouw gekozen show. Je bent dus binnen een minuut door de pagina heen. Voor de luie mensen maken we natuurlijk ook gewoon offertes.
Een grote drive-in show, hoef nog niet te betekenen dat je grote shows wegzet. Ons aantal klussen en onze omzet is aanzienlijk toegenomen het afgelopen jaar, dan hebben we het niet over een stijging van 5%. De snelst groeiende drive-in show van Zuid-Holland kunnen wij dus prima gebruiken. Overigens hebben wij toch een paar producties van formaat gedaan (onder mijn naam). Wij hebben regelmatig meegebouwd aan grote producties, maar dat gaat dan niet onder mijn naam. Daar heb ik het niet over op mijn site.
Een mobiel nummer geeft ook persoonlijkheid en dat vinden wij juist belangrijk. Overigens neemt mijn moeder regelmatig voor mij namens mijn bedrijf. Je kan er natuurlijk voor kiezen om een vaste lijn door te laten schakelen naar een mobiel. Bereikbaarheid speelt daarbij ook een belangrijke rol. Vele drive-in shows waaronder ik hebben geen kantoor, waarbij iemand elke werkdag van 9 tot 5 aanwezig is.
Daarnaast nog één kleine tip voor jou:
Je hebt wel concurrentie! Als je geen concurrentie zou hebben hoef jij geen Martin mac aan te leveren voor 15 euro. Overigens zou ik wel 3 keer achter je oren krabben of je een mh wel voor 15 euro moet verhuren.
Graag zie ik wat foto's van jou in het productie topic, waarbij jij onder jou naam een enkele complete GROTE producties hebt gedaan.
Edit:
Heb jij nog sites van drive-in shows waarbij je van de site onder de indruk bent? Ben erg benieuwd, daar kan ik natuurlijk ook van leren.
Last edited by roderickk; Saturday-09-01-2010, 22:37.
This website is for sale! robustsound.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, robustsound.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
Ziet er zeer proffesioneel en overzichtelijk uit, alleen:
"Onze klantenservice staat dagelijks voor u klaar." Bij jou krijg ik ook een beetje de indruk dat het een heel groot bedrijf is ipv iemand van 17 jaar... (vooral door die foto)
Verder vind ik je toeslagen erg hoog.
- 50-175 euro als je op feestdagen draait
- 70 euro voor een sterrendoek
- 30-70 euro aan reiskosten (niet erg duidelijk, dat 15-35 euro en dan heel klein eronder (per rit, dient vermenigdvuldigd te worden met 2)
- 25-75 euro als de loopafstand meer dan 50 meter is (wat bedoel je hiermee? van de auto tot de exacte locatie in een gebouw, ga je het nameten soms?)
- 10-30 euro als je pas een week van te voren boekt
-En daar komt overal nog 19 procent BTW overheen.
Een klant die denkt voor 250 een kleine drive in show te boeken komt bedrogen uit....
Last edited by rick1993; Monday-11-01-2010, 16:49.
Comment