Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zou het mijn-eigen-website-balkje proberen weg te halen. ;) Waarschijnlijk hebben ze dat in een bepaalde template ingebakken, maar kan je er waarschijnlijk gewoon uitvissen.

Vind de website verder erg overzichtelijk, maar mis eigenlijk nog wel een beetje feest-sfeer. Misschien kun je heel langzaam wat licht transparante feestfoto's over je logo laten scrollen, waardoor je wel een mooie afwisseling hebt, maar het niet afleidt van de tekst, of te druk wordt. Ik denk dat je dat in Flash wel kunt realiseren, dan moet je alleen iemand vinden die dat in elkaar kan bakken. :)

Comment

• Ik zou graag dat mijn-eigen-website-balkje weghalen, en ik weet ook hoe dat moet. Het enige is dat dit een standaard template was welke ik compleet naar eigen inzicht heb aangepast. Dit mocht ook, onder voorwaarde dat dit balkje nooit weg gehaald zou worden.

wat je alleen niet mag veranderen is de copyright-regel helemaal onderaan de webpagina. Je mag hem ook niet verwijderen. Dat is de enige voorwaarde die ik stel aan het gebruik van deze gratis modellen.

Comment

• Je kunt het ook enigszins verkleuren met een lichtblauwige letterkleur en met een mouse-over in je menu-kleuren laten oplichten. Dan breek je naar mijn inzicht geen enkele regel en het valt minder op, terwijl de link wel gewoon te bereiken is. :)

Comment

• Originally posted by Greendiek View Post
          wat je alleen niet mag veranderen is de copyright-regel helemaal onderaan de webpagina.
          Helaas heeft hij zich mijn inziens goed ingedekt. Maar ik vraag me wel af, als ik besluit dit alsnog te verwijderen...zou hij/zij er dan achterkomen? Ik zou het namelijk met alle liefde van de wereld weghalen :grin:

Comment

• Het is natuurlijk niet ethisch verantwoord om het weg te halen... ;)
            Wellicht zit er ergens in een stukje code nog een verwijzing waardoor de maker weet dat het van hem is.

Comment

• <div id="voet">
              <a href="http://www.mijn-eigen-website.nl" target="_blank">&copy 2006-2010 www.mijn-eigen-website.nl</a>
              </div>

hoe zou ik dat in deze code dan kunnen wijzigen denk je?

Ik zat er aan te denken om de tekst mijn-eigen-website te veranderen in: creator. Of deze tekst alleen op de contact of home pagina te tonen, en hem bij de rest weghalen?

Comment

• Je zou je metatags nog eens kunnen veranderen, hier heeft Google niet zoveel aan.
                Code:
                <meta name="keywords" content="keyword 1, keyword 2, kewyord 3">
                Ook is je meta description vrij kort, en als iemand zoekt, zijn ze nog niet op je website, en hoeven ze nog niet verwelkomd te worden:
                Code:
                meta name="description" content="Welkom bij Spotlight Entertainment">
                Dit zou je kunnen veranderen naar: "Drive-in show met DJ boeken? Spotlight Entertainment, úw drivein show in Regio Dordrecht. Goedkoop, goed en snel!". Let op de keywords: drive-in show, DJ, boeken, je bedrijfsnaam, drivein, Dordrecht. Als mensen dan zoeken op "drivein show dordrecht" heb je meer kans om bovenaan te komen. Net als bij "dj boeken goedkoop".

Hetzelfde geld voor je Title tags. Maak je titletags uniek per pagina. Bijvoorbeeld
                Code:
                Welkom bij Spotlight Entertainment
                Naar:
                Dé drive-in show van Regio Dordrecht | Spotlight Entertainment
                ...
                Themafeesten met DJ boeken? | Spotlight Entertainment
                ...
                Bij informatie: Het beste feest ooit met muziek huren? | Spotlight Entertainment

Etc. etc. Beetje creatief zijn daarin ;) Maak je titels niet te lang, maar zet overal wel de naam van je bedrijf achter voor namebuilding. Ga ook niet overal nutteloos keywords in gooien, dan kom je spammy over en zullen ze niet op je site klikken. Laat de titel ook terugkomen in je <h1></h1> headers.

Code:
                </a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a
                Waarom zoveel lege spaties?

Comment

• Verder kun je dit het beste nakijken en fixen, dat weet je zeker dat je website met elke browser compitabel is: http://validator.w3.org/check?uri=ht...Inline&group=0

Comment

• @ greendiek

Erg mooie site hoor:p Alles strak, netjes, overzichtelijk. Alleen zou ik wel nog een keer je hele tekst doorlezen, want bij bv. deze regel:

''Voor elk soort feest zijn wij te boeken. Natuurlijk vinden wij hoe groter hoe leuker maar ook voor een klein en gezellig buurtfeestje zijn wij te boeken.''

De klant denkt gelijk dat jullie om kleine feestjes niets geven. Je mag best de voorkeur hebben dat je kleinere klussen minder leuk vindt, maar dat hoeven je klanten niet te weten.

Comment

• Originally posted by Patrick View Post
                      Je zou je metatags nog eens kunnen veranderen, hier heeft Google niet zoveel aan.
                      Code:
                      <meta name="keywords" content="keyword 1, keyword 2, kewyord 3">
                      Als ik het goed begrijp zijn dit dus de woorden welke google gebruikt voor de vindbaarheid van je site? Maar moet ieder woord los zijn, bijvoorbeeld:

Drive, in, show, Hendrik, Ido, Ambacht

of kan het ook zo:

Drive in show, Hendrik Ido Ambacht, enz.

Originally posted by Patrick View Post
                      Ook is je meta description vrij kort, en als iemand zoekt, zijn ze nog niet op je website, en hoeven ze nog niet verwelkomd te worden:
                      Code:
                      meta name="description" content="Welkom bij Spotlight Entertainment">
                      Dit zou je kunnen veranderen naar: "Drive-in show met DJ boeken? Spotlight Entertainment, úw drivein show in Regio Dordrecht. Goedkoop, goed en snel!". Let op de keywords: drive-in show, DJ, boeken, je bedrijfsnaam, drivein, Dordrecht. Als mensen dan zoeken op "drivein show dordrecht" heb je meer kans om bovenaan te komen. Net als bij "dj boeken goedkoop".
                      Het gaat er in dit stukje dus om welke woorden je in de zin gebruik? Is dit net als met het bovenstaande dat Google op deze woorden je vindbaarheid bepaald?

Hetzelfde geld voor je Title tags. Maak je titletags uniek per pagina. Bijvoorbeeld
                      Code:
                      Welkom bij Spotlight Entertainment
                      Naar:
                      Dé drive-in show van Regio Dordrecht | Spotlight Entertainment
                      ...
                      Themafeesten met DJ boeken? | Spotlight Entertainment
                      ...
                      Bij informatie: Het beste feest ooit met muziek huren? | Spotlight Entertainment
                      Zijn dit de kopteksten die boven in beeld verschijnen (boven je adresbalk zoals nu bij mij: Bax-shop.nl forum - Reageer op onderwerp - Mozilla Firefox)

Etc. etc. Beetje creatief zijn daarin ;) Maak je titels niet te lang, maar zet overal wel de naam van je bedrijf achter voor namebuilding. Ga ook niet overal nutteloos keywords in gooien, dan kom je spammy over en zullen ze niet op je site klikken. Laat de titel ook terugkomen in je <h1></h1> headers.
                      Welke titel bedoel je precies die ik terug moet laten komen? En waar zou ik die terug moeten laten komen?

Code:
                      </a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a
                      Waarom zoveel lege spaties?
                      Zoals ik al aangaf, ik ben niet erg handig met HTML. Dit is mijn eerste site. Dit was de enige manier die ik kon bedenken om te zorgen dat de balkjes: © 2006-2010 www.mijn-eigen-website.nl en © 2006-2010 www.spotlight-entertainment.nl uit elkaar blijven staan.

Verder kun je dit het beste nakijken en fixen, dat weet je zeker dat je website met elke browser compitabel is: http://validator.w3.org/check?uri=ht...Inline&group=0
                      Ik begrijp dat dit de fouten zijn in mijn website voor andere browsers, alleen ik snap niet hoe ik dit zou moeten verhelpen...zoveel kennis heb ik denk ik niet ;)

Bedankt voor de feedback :D hier kan ik denk ik best wel wat mee.

Comment

• Originally posted by J&W drive-in View Post
                        @ greendiek

Erg mooie site hoor:p Alles strak, netjes, overzichtelijk. Alleen zou ik wel nog een keer je hele tekst doorlezen, want bij bv. deze regel:

''Voor elk soort feest zijn wij te boeken. Natuurlijk vinden wij hoe groter hoe leuker maar ook voor een klein en gezellig buurtfeestje zijn wij te boeken.''

De klant denkt gelijk dat jullie om kleine feestjes niets geven. Je mag best de voorkeur hebben dat je kleinere klussen minder leuk vindt, maar dat hoeven je klanten niet te weten.

Dankje voor de tip. Hier had ik even niet bij stil gestaan :)

*EDIT* dit is inmiddels aangepast. Denk dat het nu een stukje beter is ;)
                        Last edited by Greendiek; Wednesday-25-08-2010, 11:10.

Comment

• Originally posted by Greendiek View Post
                          Als ik het goed begrijp zijn dit dus de woorden welke google gebruikt voor de vindbaarheid van je site? Maar moet ieder woord los zijn, bijvoorbeeld:

Drive, in, show, Hendrik, Ido, Ambacht

of kan het ook zo:

Drive in show, Hendrik Ido Ambacht, enz.
                          Voorbeeld:

Spotlight, Entertainment, drivein, drive-in, show, shows, Hendrik, Ido, Ambacht, regio, Dordrecht, DJ, boeken, huren, geluidsset, verlichting, goedkoop, goedkoopste, beste

Gebruik niet meer dan 25 woorden.

Het gaat er in dit stukje dus om welke woorden je in de zin gebruik? Is dit net als met het bovenstaande dat Google op deze woorden je vindbaarheid bepaald?
                          Ja, en het is de tekst die onder je Google site komt te staan. Is ook erg relevant qua keywords.

Zijn dit de kopteksten die boven in beeld verschijnen (boven je adresbalk zoals nu bij mij: Bax-shop.nl forum - Reageer op onderwerp - Mozilla Firefox)
                          Ja. En die zijn voor 33% bepalend hoe relevant je website is als mensen erop zoeken. Dan is "Welkom bij Spotlight Entertainment" absoluut niet boeiend tenzij ze specifiek op je naam zoeken (en je wil middels Google juist nieuwe klanten trekken)

Welke titel bedoel je precies die ik terug moet laten komen? En waar zou ik die terug moeten laten komen?
                          De titel helemaal bovenaan die ik hiervoor behandelde ook in je <h1> (koptekst) terugzetten. Dus de rode letters net onder je logo. Die zijn ook erg krachtig.

Comment

• Ik denk dat ik hem snap. Ik heb deze dingen al aangepast op de 1e pagina. Ik moet dit alleen nog even bij de rest doen. Alleen de titels vind ik nu zo'n grote doorlopende zin. En als ik de <p></p> gebruik is het net of er een extra enter tussen de regels valt. Dit vind ik dan ook weer niet netjes. Is er een manier om het er onder te laten verschijnen alsof je een normale entertoets gebruikt?

Comment

• Dan moet je alles als één paragraaf aanhouden en de <br> tag gebruiken. Is iets minder netjes in je code, maar werkt wel.

Dus;
                              <h1>lala</h1>
                              <p>
                              lala eerste paragraaf
                              <br>
                              <br>
                              lala tweede paragraaf
                              <br>
                              <br>
                              lala derde paragraaf
                              </p>

Comment

• Met <p> maak je een nieuwe alinea (paragraph), dus dan heb je altijd een witregel. Je kan in plaats daarvan gewoon <br> (break) gebruiken waar je normaal op enter zou drukken. Dan blijf je echter wel op dezelfde paragraaf werken!

Comment

Working...
                                X