Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ronennieshow View Post
    Wat verder ook nog een idee is.
    Stel een standaard prijs op. Dus bedrag xxxx voor xxx uur draaien in een straal van xxx km

Dan weten de mensen een beetje waar ze aan toen zijn. Zet er dan bij van een uur extra is xxx euro en buite de xxx km kost het xxx per km extra.
    Dat is zeker een goed idee, ik kan nergens terug vinden in welke regio jullie draaien. Of kom je ook in Goes plaatjes draaien :D?

Comment

• Ik zou het aanvraagformulier wat meer achteraan zetten

Comment

• Bedankt voor de feedback! Ik ga zometeen even wat wijzigingen aanbrengen!

Comment

• Originally posted by JanPetersen View Post
          Ik zou het aanvraagformulier wat meer achteraan zetten
          Haha ja dat wilde ik zelf ook, maar ik heb geen flauw idee hoe :mrgreen:

Comment

• Oke daar gaan we dan.

Na jaren eigenlijk helemaal niets met de site gedaan te hebben is er dan eindelijk al een flinke start gemaakt om er toch iets mee te gaan doen.

Er zijn nog dingen die moeten gebeuren dat weten we al.

Zo moet er nog een degelijke verhuur lijst onder het kopje verhuur bij komen ( pdf waar je naar toe gelinkt word voor meer overzicht en print mogelijkheden )
            De banner met foto's moeten nog een heleboel foto's meer voor geknipt / gemaakt worden.
            Het 2de vakje aan de rechter kant met de niet verranderende foto moeten nog een toe gewezen foto krijgen zodat je echt een ''home'' foto bij home krijgt en 1 op verhuur gericht bij verhuur enz enz.
            Bij contact moeten de plaatjes die je moet selecteren om het ook daadwerkelijk het formulier te verzenden worden aangepast naar onze afbeeldignen maar het werkt al wel.

Dat waren zo snel de dingen die we zelf al veranderd willen hebben.

De nieuwe site van de Ron&Nie Show

De reden dat het nu nog redelijk lang duurt voordat je wat te zien krijgt is omdat deze doorgelinkt is. Dit moet op vrij korte termijn aangepast zijn worden dus is ookal bekend.

Comment

• Sorry, maar ik vind het niks.

Dit ligt aan de layout, en het feit dat de content niet meerekt maar een scrollbar krijgt. Verder is overal de titel hetzelfde, omdat de website in een frame staat (vind Google niet leuk). Verder is het menu links en boven ook niet echt wat je kunt noemen mooi. Ik vind de layout een beetje oud en het lijkt net alsof hij met paint gemaakt is.

Verder, ik zou een ander lettertype pakken (Arial 11px of 12px). Bij Feestje? linksonderaan word de schaduw afgesneden van de tekst. Voor de rest is de inhoud wel goed.

Dit waren mijn kritiek punten.

Comment

• Wat mij opvalt:
                - ER is content! Was op de vorige site wel anders meen ik me te herinneren...
                - je houd van (fel) blauw
                - 2x exact hetzelfde menu.... waarom? Zou persoonlijk het linkermenu weghalen, meer ruimte voor content (illustraties bij pagina in kwestie bijvoorbeeld ipv random images)
                - pagina is static, de content verdwijnt in een scroll veld. Nou heb ik een belachelijk groot scherm en ik moet nog scrollen om dat veld geheel te kunnen zien alvorens ik echt daar kan gaan scrollen (niet ideaal)
                - lettertype voor menu komt leesbaarheid niet ten goede. Sluit ook niet aan bij font van logo en het (eveneens persoonlijk gehate) Comic sans van de content
                - content staat (bijvooebeeld bij prijzen) op zo'n manier ingevoerd dat het overzicht verloren gaat. Het font en de dikte daarvan helpt daar ook niet bij.

leuk idee met die plaatjes (weer wat naders dan een captcha)

Comment

• Knip die blauwe achtergrond en die soort blauwe zon er uit. Achtergrond gewoon wit of lichtgrijs maken. Geeft een veel frissere en minder pijnlijke (voor de ogen) beeld.

Daarnaast valt nu een deel van de content buiten beeld, dat moet je niet willen.

Opmerkingen over het dubbele menu (waarom???!) en de scrollbar zijn al gemaakt. Probeer de landingspagina (homepage dus) beperkt te houden qua content zodat het in een oogopslag (zonder scrollen etc) duidelijk is waar de site over gaat. Het is nu wat langdradig.

Comment

• Oké mooi nu heb ik weer stof.

Het menu komt omdat ik het links wilde en me maat het graag boven wilde. Conclussie allebei en kijken wel wat het praktische is. Omdat het eigenlijk niet hinderlijk is zijn ze beide gebleven.

Dan de kleur blauw. Ja sorry jongens die zal blijven. Hoe dan ook. Wij staan hier in de regio en bij veel klanten zelfs bekend door onze sterke voorkeur voor blauw. Cjd of de 365 jawel allemaal blauw accent erop gespoten. Zelfs onze nieuwe db set. Jawel blauw. Als mensen vragen wat is van jullie krijgen ze standaard blauw is niet van Jou. Kortom ja blauw! Ik heb wel om het een beetje te verzachten wat verschillende kleuren laten gebruiken en de zijkant wat in een andere kleur laten fade.

Het lettertype voor het menu zijn we het zelf ook nog niet helemaal mee eens maar is al wel stukken beter als eerst. Ook de tekst zelf zal nog wat aan gesleuteld worden. Is al wel wat aangepast maar komt grotendeels zo van de fleyer. Ik heb geen idee of het de verschrikkelijke colofon sands is maar dat het geen standaard ariel word weet ik al wel. Ik wil niet het standaard lettertype hebben. Ik wil een wat losser net wat minder strak lettertype. Dat dit het net niet is waren we al wel achter.

De foto's worden nog aangepast bij de themas maar dat was al aangeven. De banner zal er meer krijgen en bij de 2 vierkantjes zal de onderste een foto aan het onderwerp gerelateerd krijgen. Maar dat is toekomst en heeft niet de grootste haast.

Verder bedankt voor de suggesties. Ik ben in ieder geval al blij dat er iets verranderd is en er een goed begin gemaakt is.

Comment

• Het menu aan de linkerkant zou ik persoonlijk verwijderen, zo heb je een breder veld voor de content, dit zal er al strakker uit zien, het lettertype is te groot, dit komt niet professioneel over.

Comment

• Kwam vandaag nog een mooie designersquote tegen die past bij mijn voorgaande post: Comic sans is never an acceptable font.. unless you're an 8 year old girl writing a poem about unicorns

Comment

• Over de layout is al het nodige gezegd, en ik sluit me eigenlijk vrijwel overal bij aan. Met name de font keuze vind ik jammer, gezien je logo wéét je wél wat mooi is:) Ook over het iframe gebruik is al iets gezegd, en is onverstandig!

De website is verder erg druk, met twee flash foto galleries. Ik zou er voor kiezen om er tenminste één te laten verdwijnen.

In de broncode kom ik nog wat gekke dingetjes tegen; zo heb je 2 ajax frameworks gebruikt, dit komt niet ten goede van de performance, en is ook niet zo netjes. Verder laad je ook 2 keer Google Analytics in, waarvan één keer helemaal boven aan de pagina. Dit zou ik niet doen, dit komt de resultaten niet ten goede, en vertraagt de website voor de enduser.

Tot slot snap ik niet helemaal waarom de broncode op prodjuser.be staat en niet gewoon op ronennieshow.nl (dit is met name onhandig voor onze grote vriend Google)

Moet wel zeggen dat ik het er optisch een stuk beter uit vind zien dan de vorige, en het gebruik van de kleur blauw spreekt me juist wel aan, en onderscheidt zich lekker van alle zwart en wit georiënteerde websites!

Comment

• Bron dingen zegt me totaal niet maar zal het doorgeven aan chef techniek. De reden van prodjuser.be is dat we hem daar eerst op hebben geproef draaid. Dit is nu dus nog tijdelijk zo en word straks precies andersom gelinkt.

De teksten ben ik nog mee bezig met herschrijven. Deze zijn nu zo goed als over genomen uit de flyer.

Ook het lettertype ben ik zelf ook nog niet helemaal gelukkig mee. Ik zoek hier een toch wat speels lettertype voor wat wel wat lekkerder leest ook als het nog wat kleiner is.

Comment

• Als je verstandig bent gebruik je voor de hoofdteksten + menu items een strak lettertype. Dit leest veel fijner weg, en komt een stuk professioneler over. Gebruik het lettertype van je logo om hier en daar een speels accentje te leggen, zoals je ook hebt gedaan met 'feestje' links onderaan.

Het belangrijkste menu item, contact, heb je trouwens maar in één van de twee menu's opgenomen. Die zou ik zeer zeker in het horizontale menu opnemen (het verticale gaat toch verdwijnen las ik al:))

Verder is het plaatje 'feestje?' links onderaan een leuk accent, maar ik zou er een link van maken naar de contact pagina.

Tot slot heb je tussen het menu en de content nog een kruimelpad neergezet. Een hele handige toevoeging, echter bestaat je website, voor zover ik heb kunnen constateren, maar uit één niveau. Er zitten geen pagina's onder pagina's. Mensen zullen dus niet snel verdwalen, dus ook dit kruimelpad zou ik weghalen. Met als positieve bijwerking dat ook je content hoger begint (en dus zichtbaarder is).

Comment

• Oeps foutje, excuses voor het omhooghalen...
                                Last edited by DJ Lars; Sunday-11-03-2012, 21:57. Reason: Reactie op oude post

Comment

Working...
                                X