Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voor de foto's kan ik je aanraden even een goede locatie op te zoeken zoals een grote loods o.i.d. Daar kun je dan verschillende setjes opbouwen, backdrop er achter en het setje met een goede camera op de foto zetten. In mijn ogen staat dit erg strak en kun je een foto album maken voor foto's van verschillende feesten;).

Verder een goed werkende site!

Comment

• Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik dat binnenkort ga doen. Dan moet ik ergens alleen even een backdrop zien te scoren. Maar dat lukt denk ik wel.

Het album was ik al mee bezig. Echter paktje joomla het component niet, helaas.. Dus straks nog even proberen.

Iemand nog verdere tips die ik kan veranderen? Is de layout goed, qua kleuren?

Comment

• op het oog nette site. Qua inhoud niet echt naar gekeken, dat hebben mijn voorgangers al gedaan.
        Jammer dat de impressie foto's niet klikbaar zijn en ze dus niet groter in een lightbox komen.
        Verder ga ik met rick mee betrffende spanbanden. Maak een plank (al dan niet inklapbaar) die je vastzet aan de bovenkant van je truss.
        Als je dat slim doet kan je met een led strip aan de onderkant zelfs je spandoek nog een beetje uitlichten

Comment

• Bedankt voor je reactie.

Die foto's ga ik eind deze week even proberen in lightbox te zetten, zodat die te vergroten zijn.

De spanbanden, gaan zo spoedig mogelijk vervangen worden. Er wordt 'n traanplaat meubelbak besteld worden, die op het meubel met 3 clamps bevestigd wordt. In het trussmeubel zit standaard bij ons een American DJ LED Bar (1 Meter). Dus die wordt netjes verlicht. Als de traanplaat binnen is, zal je die bar van vooraf zo goed als niet meer te zien zijn, maar je ziet het effect wel.

Comment

• Zo, eindelijk is ook de .nl versie van Drive in show Offsound in de lucht! Zonder echt goede kennis te hebben van domein, ftp servers en uploaden is het me toch gelukt. Ik heb een standaard template gebruikt, van Artisteer. Dit is tevens ook het programma waarmee ik de site gebouwd heb. Artisteer is zeer gebruiksvriendelijk en simpel. En zet dan ook de site die je gebouwd heb in enkele seconden om naar het bestand dat jij wilt. Bijvoorbeeld HTML, even een paar seconden wachten en een mapje staat waar je wilt.
            Artisteer kost tevens wel geld, gelukkig kon ik hem gebruiken van mijn vaders werk (:

De host.
            Ik heb hem gehost bij www.domeinruimte.nl onder het privé+ pakket. Ik kreeg direct een mailtje toen ik betaald had, dat ik binnen 4 uur aan de slag kon met mijn site, en hij binnen 72 uur online zou zijn. Dat is geworden, binnen een half uur aan de slag met mijn site en binnen een uur was hij al online op mijn siteadres! Ook had ik nog een vraagje, en kreeg binnen een kwartier antwoord na 9 uur. Super dus (:

Uploaden.
            Uploaden heb ik gedaan via FileZilla, zag ik op meerdere sites staan. Is even onhandig voor de eerste keer, maar FileZilla laat zelf zien waar je wat moet invullen. Heel handig dus. Als je eenmaal verbonden bent met je domein, kun je door meerdere mapjes bladeren, als een van de bovenste stond bij mij 'domains', na daar op te klikken zag ik mijn domein. Als ik daar weer op klikte zag ik meerdere mapjes, waaronder public_html.
            Als je net je site koopt bij domeinruimte.nl en je site is online, ga dan naar je site toe, en je ziet een simpel venstertje met meerdere aanwijzingen hoe je makkelijk kunt uploaden. Als je in de map public_html bent, kun je de bestanden die Artisteer heeft gemaakt uploaden. Niet vergeten om index.html te verwijderen, want dat is het het begin venstertje. Als je die niet verwijdert zal dat venstertje blijven, en dus niet je site.

En toen was je site online! Al snel zie je de eerste fouten al dus je kunt gelijk aanpassen in Artisteer, omzetten naar HTML, en uploaden naar je site via FileZilla!

Over de site,
            De site is eigenlijk qua inhoud hetzelfde als de vele andere sites die ik heb gehad (.tk). Maar deze is toch wat frisser. Ik heb hem gisteren een aantal keer opnieuw geupload omdat ik toch nog aardig wat foutjes zag. Ook het contact formulier heeft nog wat problemen. Deze heb ik gemaakt bij Jotform.com. Zeer gebruiksvriendelijk om te maken en je kun vele mails instellen. Zoals een mailtje naar degene die hem net heeft ingevuld. Hetgene wat nog niet klopt bij het contact formulier is de kleur van de titel, en het grote lege veld dat steeds eronder verschijnt. Jotform is amerikaans, maar de site is ook gewoon volledig nederlands. In de avond hebben ze een soort chat, en dan lossen ze dus meerdere dingen op voor je. Dus van de fouten van het contact formulier weet ik het (:
            Verder moeten er nog foto's en video's worden geupload, maar ik vind het lelijk om iPod kwaliteit foto's op mijn site te zetten. Ik ga even kijken wat ik ga doen met de foto's e.d.
            Mochten jullie nog wat foutjes vinden, of andere dingen die niet zo mooi zijn? Ik hoor het heel graag!

Het enigste wat ik nog moet doen, is alles waar www.driveinshowoffsound.tk staat, omwisselen naar www.offsound.nl!

Comment

• Ik vind het een nette website geworden! Probeer termen als "midi controller" en "led par" te vermijden, klanten hebben geen idee wat het is. Maak van "led par" bijvoorbeeld "discospot met led verlichting" van, dat is al een stuk duidelijker. Enne, wat is een "Hoofdptelefoon" ;-)

Ook goed dat je als domein "offsound.nl" genomen hebt, en niet "driveinshowoffsound.nl". Hoe minder lang de domeinnaam is, hoe minder kans dat mensen iets fout intypen.

Comment

• Ik heb even snel gekeken, maar ik heb een paar kleine opmerkingen:

We richtten samen DJ Lars & DJ Youri op dat later verandert is naar Drive in show Offsound en sindsdien doen wij feesten door heel de regio Zuid-Holland en omstreken.
                Dit stukje zou ik veranderen, wat het beter leesbaar maakt. Ook is het niet de regio Zuid-Holland, maar alleen Zuid-Holland. Bij het woord Regio denk ik aan "in de omgeving van de plaats (Rotterdam bijvoorbeeld)"

Bijvoorbeeld:
                Samen zijn wij begonnen onder de naam DJ Lars & DJ Youri, wat later verander is in: "Drive in Show Offsound. Sindsdien verzorgen wij feesten in Zuid Holland, Brabant en Zeeland (als dit inderdaad zo is).

Wij draaien alle soorten muziek en passen ons aan aan de wensen van de klant en het publiek. Onze specialiteiten zijn House en Top 40, maar daar limiteren wij ons zeker niet aan.
                Limiteren? Ik zou hem iets anders opzetten. Wij draaien het liefste House en Top 40, maar ook de meeste andere genre's zijn voor ons geen probleem.

Rookmelders moeten uitgeschakeld zijn omdat wij gebruik maken van een rookmachine, tenzij het gaat om thermische rookmelders. De rookmachine kunnen we ook niet meenemen, maar dit gaat ten koste van de lichtshow.
                Rookmelders mogen niet zomaar worden uitgeschakeld in zalen! Ik zou deze zin persoonlijk als volgt neer zetten:

- Om onze lichteffecten meer tot hun recht te laten komen maken wij gebruik van een rookmachine. Indien u rookmelders heeft hangen, geeft dit dan vooraf dan aan ons door. In dat geval nemen wij deze machine niet mee. (is een voorbeeldje)

2x Hoofdptelefoon
                daar staat een P die er niet hoort ;)

Persoonlijk zou ik ook zorgen dat je een (of een paar) mooie foto's van de show op de voorpagina hebt staan.

Voor de rest ziet het er leuk uit. Het zou niet mijn persoonlijke keuze zijn (kwa kleuren), maar smaken verschillen (gelukkig maar :))

Comment

• Ik heb ook weer eens een nieuwe website ontworpen, www.djgezocht.nl.

Deze website is heel anders dan onze andere websites zoals www.djhuren.nl. Er staat veel minder tekst op, vooral veel lijstjes wat de site uiterst duidelijk en overzichtelijk maakt. Bovendien wordt op deze site uitgegaan van 1 basis drive in show met een all inclusive prijs, dus inclusief reiskosten en BTW. Daarnaast kan de klant extra pakketten bijboeken om de lichtshow uit te breiden.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Comment

• Prima site! Lekker overzichtelijk, ik houd er wel van. Het design spreekt me aan! Wel een spelfoutje gevonden op http://www.djgezocht.nl/referenties.html , namelijk: Een groot deel van ons klantenbestand bestaat ook uit particulieren, en dan met name bruidsparen.
                    We krijgen regelmatig leuke reacties van onze klanten, waarvan we er hieronder een aantal verzameld hebben.

Na een komma mag je geen / en / neerzetten (a). Je zou hiervan kunnen maken: Een groot deel van ons klantenbestand bestaat uit particulieren, met name bruidsparen.

Comment

• Bedankt voor je reactie. En na een komma is in sommige gevallen wel toegestaan, zie bijvoorbeeld http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/467/.

Op de referenties pagina staan overigens nog veel meer spelfouten, maar dat komt omdat we de reacties van klanten letterlijk overnemen op onze site, inclusief spelfouten en kromme zinnen. Dat komt wel zo natuurlijk over.
                      Last edited by Geluid-en-licht.com; Friday-03-08-2012, 11:52.

Comment

• Bedankt Greendiek en Geluid-en-licht.com! Heb de wijziging ingevoerd! Er komt ook nog een foto op de hoofdpagina, en verder de rest op de pagina fotoalbum. Bedankt!

Comment

• @Geluid-en-licht.com

Professioneel ogende site! Als klein puntje van verbetering:, is misschien ook wel persoonlijke smaak, ik vind de paginatitel niet erg mooi geplaatst. Ik zou hier persoonlijk iets meer ruimte voor creëren in het paarse gedeelte waardoor je hem net een paar px hoger kunt plaatsen. Zo zit hij naar mijn mening iets te veel in de overloop naar wit.
                          Daarnaast zou ik het djgezocht.nl in de header iets anders kleuren, ik kan het goed lezen maar weet uit ervaring dat er ook genoeg mensen zijn die hier meer moeite mee hebben.
                          Het paars is niet mijn persoonlijke smaak en ik zou ook nog een andere kleur toevoegen, maar ik weet dat je op je andere site ook paars gebruikt. Is meer persoonlijk denk ik.
                          Maar zoals al eerder gezegd een strakke en professionele site!

@Lars
                          Een grote stap voorwaarts tov je gratis host en sitebuilder. Ik ben inderdaad ook klant bij domeinruimte.nl en zeer te spreken over de service. Niet voor lang meer trouwens maar dat komt puur omdat ik zelf hosting ga aanbieden.
                          Je website ziet er leuk uit, alleen mis ik een persoonlijk tintje. Foto's zouden al een stap in de goede richting zijn, in ieder geval bij de verschillende shows zou ik als klant graag foto's willen zien. Echter komen deze op termijn online las ik hierboven.
                          Verder zou ik op de lange termijn overwegen een logo-achtig iets te ontwerpen in plaats van de microfoon. Daarnaast misschien iets meer je 'persoonlijke stempel' op de site drukken. Maar hiervoor zou ik rustig de tijd nemen en iets meer kennis opdoen over html/css e.d.
                          Maar zoals al gezegd zeker een grote vooruitgang!

Graag zou ik ook eens jullie mening willen horen over mijn website: www.kemusic.nl.
                          Alvast bedankt!

/edit/
                          Nog een tip voor Lars: ik zou van de social media buttons op de homepage pop-ups maken.
                          Last edited by thomasdj; Saturday-04-08-2012, 03:26. Reason: toevoeging

Comment

• @Thomasdj,

Bedankt!
                            Ik was ook zeker van plan om foto's te gebruiken. Bovenaan de hoofdpagina komt er een, en uiteraard ook bijde shows, al zal op aanvraag een beetje apart zijn om een foto te plaatsen en de large show bestaat pas net en is nog nooit gedaan.
                            Met mijn logo ben ik ook nog aan het denken, die zou ik dan ook daar neerzetten waar nu offsound en de microfoon staan. Mits het logo scherp is en doorzochtige achtergrond heeft
                            Maar dit zal over een tijdje geregeld gaan worden.
                            Bedankt!

Misschien een domme vraag, maar wat is de meerwaarde als ze pop upps zijn en hoe doe ik dat?

Comment

• De meerwaarde van Pop upps is dat mensen je social media zien en op je site blijven.

Comment

• Nadeel van pop-ups is dat 90% van de browsers ze tegenwoordig automatisch blokkeert en dat het een van de grootste ergernissen op het internet is omdat het tientallen jaren misbruikt is voor reclame, malware, etc

Pop-ups zijn vanuit het oogpunt van design en usability een crime, niet doen!

Comment

Working...
                                X