Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vorige week is onze nieuwe website online gegaan:
    nielsentim.nl

De vorige website had ik zelf in iWeb gemaakt. Het wijzigen van teksten e.d. was erg omslachtig en het uiterlijk kon eigenlijk niet meer. Omdat ik zelf niet de kennis heb om een goede website te ontwerpen en technisch te realiseren hebben we besloten om dit uit te besteden. Toevallig wonnen wij een social media wedstrijd voor een gratis website ontwerp, dit kwam natuurlijk aardig uit ;). Voor technische realisatie e.d. hebben wij uiteraard wel moeten betalen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Comment

• Persoonlijk vind ik je bovenste banner met wisselende foto's veel te groot en ook wat 'opdringerig'. Ook is de manier van overspringen te abrupt vind ik, dan zou ik het liever langzaam laten overvloeiend (faden).

Daarnaast worden je foto's al snel onscherp en wat vaag wanneer je ze zo groot wilt weergeven. Zeker als je event fotografie doet wil ik grote, high-resolution, ongelofelijk scherpe en creatieve foto's zien. ;)

Foto's onderaan de pagina's (bijvoorbeeld bij bruiloften) vind ik juist weer wel erg warm en sfeervol, maar ook deze springen veel te snel voorbij naar mijn voorkeur. Dan had ik liever een langzaam voorbij scrollend album willen zien waarbij ik zelf de scrollsnelheid kan aanpassen (of kan stopzetten om foto voor foto te bekijken bij een mouseover).

Nu zie ik toevallig dat het overal dezelfde foto's zijn. Hier zou ik wel graag wat afwisseling in willen zien. Dus bij normale drive-in shows een paar foto's van een schoolfeest, wat feestend publiek, veel lichtstralen... en dan bij bruiloft wat warme en sfeervolle foto's. Schept toch een heel andere sfeer op je pagina.

Comment

• Wat me verder ook op valt is dat het een erg hoog neem contact op met ons wij bellen u terug niveau heeft.

Op de site zelf staat eigenlijk maar heel erg weinig info.

Wat dan ook nog een puntje is. De ( wat ons verteld is ) verplichte btw nummer en kvk nummer kan ik eigenlijk nergens op de site terug vinden.

Ook vind ik de twitter stream nogal behoorlijk aanwezig. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet zoon twitteraar ( niet ) ben en ook niet de meest fanatieke facebook beheerder.

Verder ziet het er naast de punten die rick al aan gaf wel netjes en overzichtelijk uit.

Comment

• De site ziet er ok uit, maar ik heb wat dingen op te merken.

Zoals Rick als zei is je header vrij groot. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal in is om over-sized headers en footers te gebruiken maar ik ben er ook geen fan van. Waar ik al helemaal geen fan van ben zijn die eeuwige sliders. Sliders zijn oorspronkelijk bedacht voor foto's en ik vind het altijd veel te druk worden om er een paginabreedte mee te vullen, laat staan 2 sliders op 1 pagina te zetten. De streepjes in het menu zijn een mooie toevoeging maar ik vind de kleurkeuze niet helemaal bij het thema passen. Ook zou ik even naar je logo kijken, vooral het lettertype en de koptelefoon (misschien iets simpelers?).

Zoals Ronennieshow zegt; waar is je BTW/KVK nummer? Je bent niet verplicht je in te schrijven aangezien dit prima als hobbymatig of nevenactiviteiten gezien mag worden maar dan mag je niet vermelden dat je BTW verrekend in je totaalprijs. Pas echter wel op dat als je niet ingeschreven staat en veel gigs plaatst je problemen gaat krijgen met de belastingdienst, en geloof mij, dat wil je niet.

Ik vind je social media connectie een goed principe en je tijdlijn staat mooi vol en dat is zeker niet onbelangrijk.

Je site is responsive, dat is zeker een pluspunt. Volgens mij wel met less-framework maar altijd beter dan niets.

Kortom, het ziet er goed uit met wel wat verbeter puntjes. Ik hoop dat je al met al niet te veel hebt betaald voor de site.

Comment

• Site ziet er naar mijn idee netjes en fris uit!
            Social media goed geïntegreerd, en actief bijgehouden (ook niet onbelangrijk uiteraard).
            Ik mis alleen een contactformuliertje, waarmee ik gewoon normaal contact met jullie kan opnemen.
            Ook zou ik inderdaad zoals hierboven vermeld even je KvK/BTW nummers vermelden.

Verder zou het misschien leuk zijn een echt foto-album te maken, en schuiven de twee foto-sliders in een ander tempo.
            Al met al een hele nette site!

Ik heb de afgelopen tijd zelf ook nog wat geprutst aan mijn eigen site, www.kemusic.nl.
            Misschien dat iemand nog wat verbeterpunten kan vinden? :)

Comment

• Originally posted by thomasdj View Post
              Ik heb de afgelopen tijd zelf ook nog wat geprutst aan mijn eigen site, www.kemusic.nl.
              Misschien dat iemand nog wat verbeterpunten kan vinden? :)
              Duidelijk en overzichtelijk, ik vind de blur-background goed passen. Ik zou alleen even kijken of je de achtergrond nog wat kleiner qua bestand kan krijgen. Misschien even in Photoshop gooien en 3x opslaan voor 'Web and devices' want je achtergrond doet er ongeveer 1,5 seconde over om te laden. Je zou ook een Javascript er achter kunnen zetten die alles van te voren inlaad.

Het contrast tussen het woord 'Music' boven aan en je achtergrond is matig, maak het woord 'Music' wat lichter of geef het een lichte glow of border. De foto's in je slider zijn niet allemaal even scherp en probeer gebruik te maken van een lightbox voor je fotos. Als je niet bekend bent met coderen kan je prima even een code downloaden.

Ziet er allemaal netjes uit, maar ik vind het design een beetje verouderd.
              Een snelle tip: probeer je content DIV eens een opacity van 0.75-0.9 te geven.

Comment

• Bedankt voor je reactie!
                De achtergrond is random, en wordt ingeladen door een php-scriptje.
                Ik vermoed dat hier de vertraging door komt, ik heb nu een achtergrond gewoon vast ingesteld, en nu is hij naar mijn idee in ieder geval een stok vlotter.
                De achtergronden zelf zijn namelijk al aardig verkleind.

Logo ga ik eens naar kijken, springt zo inderdaad niet echt in het oog.
                Slider foto's valt me eigenlijk nu pas op, zal ik ook eens goed naar kijken.
                Lightbox voor de foto's is een goed idee! Ik kan wel een beetje coderen dus dat moet wel lukken.
                Content div heeft als ik het me goed herinner al een opacity van 0.8 nu, echter heb ik dat i.v.m. IE compatibiliteit gedaan met een background, dus ik kan zo snel niet zien hoe veel dat precies was.. Vind jij dat hij wat doorzichtiger zou moeten?

Comment

• Bedankt voor jullie reacties!

Even een korte reactie op een aantal opmerkingen:

Bovenste banner is bewust zo groot gemaakt om door middel van foto's een sfeer neer te kunnen zetten. De foto's zijn 1920px breed dus in de meeste gevallen scherp genoeg.

Verschillende foto's in de slider onderin per onderdeel is iets wat we in de toekomst waarschijnlijk gaan toepassen.

BTW en KVK zijn toegevoegd, bedankt voor de tip! Ik wist niet dat het verplicht was deze te vermelden.

De Twitter stream is inderdaad aanwezig. We kunnen deze per pagina in- of uitschakelen. Wellicht dat we dit nog aanpassen.

Logo is iets wat we ook misschien nog aan willen gaan passen, hier zijn we nog niet uit.

Comment

Bedankt voor je reactie!
                    De achtergrond is random, en wordt ingeladen door een php-scriptje.
                    Ik vermoed dat hier de vertraging door komt, ik heb nu een achtergrond gewoon vast ingesteld, en nu is hij naar mijn idee in ieder geval een stok vlotter.
                    De achtergronden zelf zijn namelijk al aardig verkleind.

Logo ga ik eens naar kijken, springt zo inderdaad niet echt in het oog.
                    Slider foto's valt me eigenlijk nu pas op, zal ik ook eens goed naar kijken.
                    Lightbox voor de foto's is een goed idee! Ik kan wel een beetje coderen dus dat moet wel lukken.
                    Content div heeft als ik het me goed herinner al een opacity van 0.8 nu, echter heb ik dat i.v.m. IE compatibiliteit gedaan met een background, dus ik kan zo snel niet zien hoe veel dat precies was.. Vind jij dat hij wat doorzichtiger zou moeten?
                    Ik vind de opacity goed uitpakken maar het mag inderdaad wel wat meer. Je fotos laden nog niet echt sneller, probeer eens een tweede background te geven met de kleur zwart, als de afbeelding dan laad zie je zwart ipv wit.

Tot slot is het misschien leuk om een transform te geven met een hover in je CSS. Dit werkt vrij simpel door het als volgt te verwerken. Als je dan met je muis over je div gaat verandert de kleur. Je zou ook nog een ease-in-ease-out kunnen gebruiken zodat het smooth gaat.

#knop {
                    color:black
                    }

#hoover:knop {
                    color:red
                    }

Comment

• Ik heb op het gebied van laadsnelheid nog het een en ander geoptimaliseerd.
                      Onder andere de achtergrond nog wat verder verkleind, en de hoeveelheid in te laden scripts en stijlbladen wat teruggesnoeid.
                      Ook heb ik de ietwat onscherpe foto's uit de slider gehaald.

De content div heeft nu een opacity van 0.7, veel minder dan dat moet het niet worden lijkt me (verschilt waarschijnlijk ook wel wat per scherm).
                      Die hover bedoel je neem ik aan op het menu? Is geen slecht plan inderdaad.
                      Alleen is het dan niet #knop:hover ?
                      Zit alleen even te bedenken welke kleur hiervoor geschikt zou kunnen zijn...

Comment

Ik heb op het gebied van laadsnelheid nog het een en ander geoptimaliseerd.
                        Onder andere de achtergrond nog wat verder verkleind, en de hoeveelheid in te laden scripts en stijlbladen wat teruggesnoeid.
                        Ook heb ik de ietwat onscherpe foto's uit de slider gehaald.

De content div heeft nu een opacity van 0.7, veel minder dan dat moet het niet worden lijkt me (verschilt waarschijnlijk ook wel wat per scherm).
                        Die hover bedoel je neem ik aan op het menu? Is geen slecht plan inderdaad.
                        Alleen is het dan niet #knop:hover ?
                        Zit alleen even te bedenken welke kleur hiervoor geschikt zou kunnen zijn...
                        Je opacity ziet er goed uit zo. En inderdaad had ik de hover aan de verkeerde kant gezet haha. De kleur vind ik wel mooi zo. Maar misschien toch een ease? Voeg deze regel eens toe aan je CSS bij de niet-hover div.
                        -webkit-transition: all 2s ease-in-out;
                        -moz-transition: all 2s ease-in-out;

Als het goed is moet het nu smooth faden

Comment

• Ja, ik ben er zo ook wel tevreden mee.
                          Haha ik dacht al, begin ik nou gek te worden :p
                          Ja die ease is inderdaad wel mooi, heb alleen na wat testen 0.5s genomen, want 2 is wel heel erg traag..
                          Bedankt voor je hulp!

Comment

• Zeker beter zo met die hover en ease. Je kan tevens ook helemaal loesoe gaan met de ease effecten zoals ik eens deed met www.ditmoetikhebben.com (heb trouwens alleen webkit aanstaan dus het werkt nu alleen bij Chrome en Safari)

Comment

• Dankje!
                              Haha ziet er wel nice uit!
                              Dat is geen probleem, gebruik toch meestal safari :)
                              Heb je dat met alleen css gedaan of ook wat js/jquery?

Comment

Dankje!
                                Haha ziet er wel nice uit!
                                Dat is geen probleem, gebruik toch meestal safari :)
                                Heb je dat met alleen css gedaan of ook wat js/jquery?
                                Dat is puur CSS. Je kan alles in je hover zetten, scale, rotation of letterafstand. Als je dat dus in je hover zet en met een ease-in-ease-out krijg je dus zo'n effect.

Comment

Working...
                                X