Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

qua design heb ik bijna precies zo'n site als free energy, ik doe er alleen bijna niks aan maar voor de nieuwschierige; www.djbastian.nl.tt

Comment

@ Rick en @ free energy: de muziek.
      Die zou ik als keuze laten om aan te zetten, niet direct er in knallen. Ik vind dit persoonlijk rumourig en opdringerig.
      Verder kun je problemen krijgen met het zomaar publiceren van muziekwerk van anderen
      Als je toch muziek wilt hebben, zet dan op z'n minst een fatsoenlijke player op je site, niet ergens onderaan een veel te klein playertje.

Algemeen: weet iedereen zeker dat ze zich op zo'n manier willen profileren?? met eigen .tk en dergelijke freewebhostings? Ik vind het er altijd lichtelijk goedkoop uit zien.
      Tegenwoordig denkt iedereen z'n eigen website nodig te hebben, kun je hiervoor niet beter andere mogelijkheden benutten, die zijn er zat.
      Wacht gewoon met een eigen website tot je echt serieus weet wat je verder wilt gaan doen in licht en geluid en doe het dan goed, met onder andere een goeie .nl webhosting.

Dit is een persoonlijke mening, hoor, ik geloof niet in dit soort webhosting, mensen schrikken af van sites met veel free advertising. verder zijn de banners vaak scheeuwerig en goedkoop ogend. leuk voor de familie- en vriendenkring maar niet voor klantenbinding.

Check bv de site van funky ro eens, nette opzet, mooi gestyled. kan je een hoop mee. (zitten wel wat vervelende scroll-probleempjes :wink: ), zo geef je een net beeld af van jezelf.

Vraag je gewoon eerst eens af waarom je een site nodig hebt, het WWW stroomt vol met sites waar niemand op zit te wachten.
      greetz :P

Comment

Even kort ter verduidelijking:
        site 1: www.dj925.tk

- als je de link aanklikt, verschijnen er naast de site ook nog 2 extra popups in beeld, met advertising van dot tk, popups werken voor de meeste mensen frustrerend. probeer dit weg te krijgen. Verder al die freewebhosting balken, hmmm :?
        - op de homepage (ik zie dat je musicplayer weg is trouwens) zie ik in de hoofdtekst gele woorden onderstreept staan, moeten links zijn,neem ik aan, alleen ze werken niet. ik denk ook niet dat ze nodig zijn als er al een menubalk aanwezig is.
        - materiaal-link in je menu: ik denk niet dat het nodig is om een materiaallijst te maken op je site, is voor de klant denk ik niet belangrijk. als je hem er toch op zet, maak dan zelf een paar mooie foto's van je spullen in actie i.p.v. de geijkte gekopieerde foto's van andere sites.
        - foto's-link in je menubalk: als je er toch foto's op zet, zorg dan dat ze rechtop staan, 2 van de 4 staan op zijn kant.
        - links-link: op die pagina kom ik je counter weer tegen, kan die niet weg. kun je beter een webstat installeren of zo. is niet echt bevordelijk voor echt geinterreseerden.
        - contact-link: het vraag/ opmerkingsvak kan veel kleiner, zit een scrollmogelijkheid in, anders moet je een heel end scrollen om bij verzenden te komen. Is het wel verstandig om een nieuwsbrief aan te bieden?? die moet je ook elke maand vullen.

Algemeen: op de meeste pagina's staat en zenuwachtige scrollbalk mee te knipperen met iets, is niet prettig. Komt door die zenuwachtige puntje die onder de freewebbalk van rechts naar links lopen. haal dat effe weg, ziet er niet uit.
        Verder de kleuren, zwart met groene letters is niet echt aantrekkelijk. Vraag eens om je heen wat mensen mooi of rustig vinden qua kleuren, of kijk eens bij hele grote bedrijven (maakt niet uit wat, www.qtek.nl of http://www.beglec.com/home.php?lang=EN bv) wat die doen.
        Dit is ter info, als je hulp nodig hebt met een eigen banner of betere lay-out zijn er zat mensen die je kunnen helpen.

site 2: http://www.decibeldriveinshows.nl/ (.nl is wel positief )

De layout blijft verrassend onaantrekkelijk, eerst was hij felrood, nu onaantrekkelijk zwart met gele letters. ook hier: kijk eens naar een rustige, nette opbouw. Verder het vermelden van het versienummer van je site, is toch alleen voor jou van belang, denk ik. Ook denk ik dat je naar een goede banner moet kijken, ik neem aan dat je trots bent op dat decibel drive in show plaatje maar ik zou het toch proffesioneler aanpakken, het plaatje is een lichtelijk crappie, bij elkaar geraapt. Een nette banner dus, verzin een logo erbij. Heb je hulp nodig, laat het maar weten, ik kan wel wat met photoshop e.d.

Verder, de muziekplayer staat nog steeds in je oren te schetteren. ik heb altijd een muziekje aan als ik internet, en dan komt ongevraagd jou nummer er tussendoor, normaal klik ik dan meteen weer weg en heb ik het gezien. Dit doen een heleboel mensen. Ik zie ernaast ook een emoticon staan???

Ook hier een materiaallijst die niet aantrekkelijk oogt en evt. overbodig is. En ook hier plaatjes die doorgekopieerd zijn van andere sites.

Het gastenboek: als je de link klikt zie je eerst weer het logo staan, duurt even voor ik door heb dat je moet gaan scrollen, niet overzichtelijk dus.
        Verder was ie al meteen volgespamt door ene Erin?? Ik denk niet dat je een gastenboek moet plaatsen, klanten zien meteen dat het allemaal vrienden en bekenden zijn die er in schrijven, werkt in je nadeel. Klanten schrijven niet in gastenboeken, die willen hooguit foto's van hun feest zien, zet dan gewoon een nette fotoplayer neer, van coppermine of zo. doe dit pas als je echt wat te laten zien hebt, nu staat er een fotopagina waar "binnenkort" meer op te zien is.

Kijk eens kritisch naar je teksten en de opbouw hiervan. het loopt niet altijd even lekker en "zin-enter-zin-enterzin" staat ook niet echt netjes. In alinea's werken per onderdeel.

Occasions??? ik denk niet dat je een paar stekker onder zo'n link moet proberen te verkopen, probeer dit liever op Bax-forum. Die link zou ik weghalen.

Hopelijk kan je er wat mee.

Comment

site 1 is een beginnend iemand je kan iemand er nog niet op oordelen ik ben ook met een freewebs rommelding begonnen als je zaken goed gaan lopen laat wat moois maken.

site 2: leuk geprobeerd probeer alleen een mooi logo te maken ik kan je eventueel daar mee helpen. dan wat mooie buttons.
          Over de muziek iedere bekende dj heeft dit ook bijna dus dat vind ik een beetje overdreven...

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
            site 1 is een beginnend iemand je kan iemand er nog niet op oordelen ik ben ook met een freewebs rommelding begonnen als je zaken goed gaan lopen laat wat moois maken.

site 2: leuk geprobeerd probeer alleen een mooi logo te maken ik kan je eventueel daar mee helpen. dan wat mooie buttons.
            Over de muziek iedere bekende dj heeft dit ook bijna dus dat vind ik een beetje overdreven...
            site 1: als je klanten wilt zal je positief naar voren moeten komen, dan komen ze sneller naar jou toe.. ik denk dat je geen klanten trekt met een tk site ;-)

site2: de "bekende" djs zetten hem niet standaard aan, iets wat bij jou wel gebeurt ;-) hun hebben meestal een soort van portfolie of media pagina waar je op dingen kan klikken zodat je muziek hoort..

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
              Iedere bekende dj heeft dit, jah, meestal eigen muziek in een nette, goedgebouwde flashplayer, en anders zijn er rechten betaald om dit te mogen doen (check disclaimers en dergelijke pagina's).
              Is geen vergelijk, en bovendien is het strafbaar om zomaar muziek van anderen op je site te draaien (tenzij rick contacten (en dus toestemming) heeft met Bodyroxs.

Kijk eens op Flashfocus.nl, daar zitten veel pro websitebouwers die in flash bouwen (ook html-onderwerpen), staan zat topics over dit onderwerp. Heb ik veel aan gehad.

Comment

wat maakt het nou eigenlijk uit??
                ik draai toch ook de helft van me sets met illegale mp3's, wat maakt het uit ik ben toch nog geen bekende dj dus ik zal er geen problemen mee hebben volgens mij geldt dit bijna hetzelfde voor die site...

Comment

Het probleem met de apparatuurfoto's is dat ik thuis gewoon geen plek heb om 't spul allemaal fatsoenlijk neer te zetten om een foto van 't geheel te maken, een recente foto heb ik evenmin. Daarom was ik van plan om bij het eerstvolgende feestje het fotokanon van m'n tante te lenen en dan een boel kiekjes te schieten. :wink:

Comment

als je geen plaats heb om foto,s te maken plaats er dan nog geen links naar toe :wink:

zodra je wel de ruimte heb ga leuke foto,s maken en ga ze plaatsen..

zoals je zelf ook doet zien=kopen.. dat is op een website hetzelfde staat er een schitterende show afgebeeld dan ga je vanzelf verder kijken..

Comment

Ik probeer een nieuwe te regelen maar dit is het verlopig!

Comment

Originally posted by Vincent
                        Ik probeer een nieuwe te regelen maar dit is het verlopig!
                        www.DV-Pro.nl
                        Paar puntjes:
                        Nette site, alleen erg klein en helemaal naar links gericht. voor kleine resoluties?? Probeer de zelfde opzet eens met 600 px (hoog) * 800 px (breed). En dan centreren gebruiken. Is een veelgebruikte lengte/ breedte verhouding i.i.g., wel goed centreren.
                        Verder (komt ook door het formaat) de scrollvlakken, naast elkaar is te veel van het goede, dit toont dus eigenlijk al aan dat je formaat anders moet (zie informatie).

Al je een linkknop aanklikt, vernieuwt te hele pagina, ik zou dit proberen om te zetten naar alleen vernieuwen tussen de borders, zeg maar alleen de info die moet vernieuwen, ook echt laten vernieuwen, staat erg netjes.

De kleur: als je toch persee voor zwart gaat, zorg dan dat je html-border een andere kleur heeft, lichtgrijs bv, dit zorgt dat je site er beter uit springt, accentueert hem zeg maar.

Verder eigenlijk weinig op aan te merken, netjes opgezet, blijft gewoon met deze werken en pas m wat aan naar je zin. :P

Comment

@ partysound

heb je al een .TK of .nl.tt website?
                          dit is geheel gratis

trouwens heb voor rond de 13 euro een .nl site en e-mail gemaakt(Oude webhost doorgelinkt naar domeinnaam met .nl)

Ik weet niet precies of jij dat was, maar je kan al je teksten op je site met microsoft word checken of er fouten in zitten (dan haal je alleen niet de word/wordt fouten eruit). werkt perfect!

Comment

@ vincent...

geen idee site is ontwikkeling dus die wordt stukken beter!!

Comment

Originally posted by Vincent
                              Ik weet niet precies of jij dat was, maar je kan al je teksten op je site met microsoft word checken of er fouten in zitten (dan haal je alleen niet de word/wordt fouten eruit). werkt perfect!
                              Hierbij ga je er vanuit dat je je website opbouwt met word door er daar webpagina's van te maken, dit vind ik niet echt een oplossing. Tenzij je eerst corrigeert en dan via knippen/ plakken je html in gaat.

editje:
                              Dit vind ik trouwens een hele nette website: klikkerderklik , van The melody, nieuw lid uit belgie, welkom trouwens.
                              Wel de opmerking hierbij dat je nu 14 bent, heb je wel zo'n webstie nodig?? of word je al veel gevraagd op evenementen. Nu staat je hele jeugd aan materiaal er op, is denk ik niet echt belangrijke info voor party-organisers.

maar echt complimenten voor je site, heel netjes. :P

Comment

ook mijn complimenten...ziet er netjes, strak en overzichtelijk uit! en hierbij welkom op het forum!

Comment

Working...
                                X