Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites
Waar zit het geluid uitknop?!? Dit wordt door 9 van de 10 mensen als irritant beschouwd. Verder vind ik het een strakke site en geen overbodige onzin. Ik mis nog wel wat tekst en hier en daar wat verschillende foto's maar dat is denk ik gewoon omdat het fotoboek nog niet online is.
En heb jij toestemming om muziek op je site te draaien? ;)
Binnenkort komt er ook van mijn kant een nieuwe site online. Nu de apparatuur vernieuwd is vond ik dat aan de website ook wat gesleuteld mag worden. Enkelen hebben al een sneak-peak kunnen nemen. :mrgreen:
De muziek kan ik begrijpen... daar ga ik wat aan doen...
Daarbij vraag ik me wel af wat dhr Coolen bedoelt met de teksten niet goed leesbaar want je ben de eerste van de ongeveer 298 mensen die de site bezocht hebben die klagen over slecht leesbare letters????
Audience FX verzorgt special effects producten en diensten in de regio Zeeland en omstreken. Het principe draait om aanvulling op bestaande vaste en mobiele installaties.
Comments zijn welkom. :wink:
P.s., het lukte mij (en anderen) niet om ook van de scrollbar van het venster zelf een gekleurde scrollbar te maken. Wellicht dat iemand dit kan verhelpen?
De muziek kan ik begrijpen... daar ga ik wat aan doen...
Daarbij vraag ik me wel af wat dhr Coolen bedoelt met de teksten niet goed leesbaar want je ben de eerste van de ongeveer 298 mensen die de site bezocht hebben die klagen over slecht leesbare letters????
Graag hoor ik hier een redenering van.
Van 0 naar dit is een mooie stap. Wanneer je deze website als ingangsportaal wil gaan gebruiken voor je klanten zal er nog wel wat veranderd moeten worden.
- muziek eraf halen, enkel maar onnodige vertraging van je site
- site sneller laten inladen. Er speelt ergens een ontzettend proces wat niet echt ten goede komt van je performance/snelheid. Misschien php of .net gebruiken ipv html. Of html alleen voor de frontend
- teksten uitbreiden en betere interpunctie. Op je home pagina zie ik gelijk al enkele spelfouten staan. Zinnen moeten beginnen met hoofdletters en eindigen met punten.
- Alle teksten recht uitlijnen en niet centreren
- Misschien verstandig om prijzen op je site te zetten. Al is het maar indicatief. Mensen kunnen jou namelijk `s avonds vaak niet bereiken en het scheelt je een hoop telefoontjes.
- Bij contact gegevens ook even je adres gegevens zetten en je kvk nummer
Nu nog wat positiefs (-;
- nette lay-out
- mooie foto`s
- genoeg informatie en diensten in de aanbieding (alleen nu nog wat netter opschrijven.
Kortom netjes voor een eerste website, maar zeker nog een hoop te verbeteren. Geloof me onze aller aller aller eerste website zag er ook niet uit. (5 jaar geleden (-; )
Audience FX verzorgt special effects producten en diensten in de regio Zeeland en omstreken. Het principe draait om aanvulling op bestaande vaste en mobiele installaties.
Comments zijn welkom.
P.s., het lukte mij (en anderen) niet om ook van de scrollbar van het venster zelf een gekleurde scrollbar te maken. Wellicht dat iemand dit kan verhelpen?
Deze website heb ik volgens mij al vaker beoordeeld, althans komt me bekend voor. Mij valt het volgende op.
- de banner bovenin is een combinatie van Engels en Nederlands. Aangezien je website volledig in het Nederlands is zou ik deze ook volledig in het Nederlands schrijven.
- intro welkom op zou ik weglaten. Maak er eens een creatieve intro van
- teksten uitlijnen
- "waarbij we muziek kunnen afspelen via USB-poorten" hierdoor gaat een klant echt niet voor jou kiezen. Probeer je teksten in te korten en enkel te schrijven wat jou klant wilt lezen en bepaalde informatie waarde heeft voor de klant
- let op je tussenregels bij alinea`s. De ene keer zijn dit twee enters en de andere keer slechts 1
- probeer je home pagina tekst niet te laten scrollen. Mensen zullen het niet gaan lezen als ze zien dat deze behoorlijk lang is.
- kan je de foto pagina niet in de site integreren? net als je gastenboek
- prijzen pagina is niet overzichtelijk en te lang. Probeer te werken met duidelijk koppen die vet gedrukt zijn. De rest van de tekst dan niet vet.
Comments zijn welkom.
Deze website heb ik volgens mij al vaker beoordeeld, althans komt me bekend voor.
Is wel zelfde domeinnaam, teksten zijn deels ook van de oude site geplukt, verder is de lay-out totaal veranderd t.o.v. de oude site. (De grijze ja ;))
Inmiddels alweer bijna een jaar verder, maar er is toch flink gesleuteld aan de website in de tussentijd.
Website voldoet nu ook aan de W3C-standaarden, waar ik zelf toch stiekem wel blij mee ben. :D
Het foto-album hou ik voorlopig nog lekker extern, heb hier eigenlijk alleen maar positieve feedback van, maar meer in de vorm van;"Dat zag er wel gezellig uit!". Wanneer ik echt veel meer klussen ga doen kan ik altijd nog naar een eigen fotoportaal kijken.
Ik vind de site een beetje zwart ogen... het gebruik van zwarte effecten kan best mooi zijn, maar hier vind ik het toch niet geweldig. Tevens is het niet duidelijk waar je menu-deel is en tot hoever dat doorloopt. Probeer er eens een dun wit lijntje tussen te zetten, zodat je een duidelijk onderscheid kunt maken tussen menu en tekst.
Tevens is je site niet up-to-date:
Al vele weekenden staan geboekt, dus boek nu snel voor uw Party in de maand Juni of Juli want deze maanden zijn het snelst vol. Dus voorkom teleurstelling en boek Snel!!!
Ik ga er van uit dat je hier niet 2009 bedoelt (anders had je het er wel bijgezet, neem ik aan).
De links naar complete drive-in show-overzichten zouden wel eens het verschil kunnen betekenen tussen wel een boeking, of geen boeking. De kans is groot dat een klant op deze link klikt en eens bij jouw concurrenten gaat kijken of zij niet toevallig goedkoper kunnen leveren. (En wanneer dat zo is, zullen sommige klanten toch voor jouw concurrent kiezen in de regio.)
Van je show-lijstje kan ik niet veel maken. Een klant weet niet eens wat een center-effect is. Tevens zal een klant niet veel verschil kunnen zien tussen een normale show en een show met sterretjes (Show G** bijv.). Wat is daar zo speciaal aan? Leg dat daar netjes uit.
Eigenlijk wou ik eerst zeggen;"Zorg voor een stel duidelijke afbeeldingen."
Nu ik klik op "Klik hier voor de Afbeeldingen van de samengestelde Shows." zie ik wel afbeeldingen, maar je website wordt er wel érg traag van en ik zie geen show-informatie meer. (En ik kijk nog wel op een 22" breedbeeld scherm.) Nu ik kijk, zie ik dat deze sloomheid mede te maken heeft met de enórme berg code die verschuild staat achter de site. Wanneer je afbeeldingen als die wilt plaatsen, gebruik gewoon paint en sla ze op als .png. Daarna zorg je er voor dat er een afbeelding verschijnt wanneer de klant op de naam van een show klikt. (Dus, wanneer een klant op "Show C" klikt, krijgt de klant een of meerdere foto's van show C te zien.) Stukken makkelijker en je site wordt er stukken sneller van. Toch raad ik sterk aan om live-afbeeldingen van je shows te gebruiken, d.w.z. je shows in actie. Zo krijgt de klant een veel beter beeld van je show en de sfeer die er bij hangt. (Zo'n plaatje komt heel kil over en een klant weet echt niet wat een scanner doet als hij/zij naar een plaatje kijkt.)
Tevens kun je de apparatuurlijst achterwege laten, aangezien een klant dit toch amper boeit. Als je zegt dat deze show 200 man aankan, zal de klant dit heus wel geloven. En het zal hem/haar weinig boeien wat voor merk luidsprekers je gebruikt. Tevens zal een klant ook niet weten wat een PAR 56 is. Wanneer je toch wilt uitleggen wat een klant krijgt, leg het dan uit in 'jip-en-janneke'-taal, oftewel, zodanig uitleggen dat een leek er ook nog iets van kan begrijpen.
Tevens begrijp ik niet helemaal wat de enorme meerwaarde aan je center-effect is. Probeer deze lekker mee te nemen in één van de shows, en laat deze bij een andere show gewoon weg. Je maakt het alleen maar moeilijker voor je klant, door de enorme keuze in shows. Stel gewoon maximaal 5 complete shows op in plaats van de 11 die je nu hebt. Dat is voor jezelf ook stukken makkelijker, want bij zo'n verscheidenheid in shows raak je zelf ook makkelijk de draad kwijt. (Show C... wat moest ik daar ook alweer voor meebrengen?)
Wanneer ik even verder kijk, zie ik een biografie-pagina. Deze vind ik heel onoverzichtelijk, doordat alle tekst toch op elkaar lijkt. Probeer eens een kadertje om elk onderwerp te plaatsen, zodat je de verschillende onderdelen van de biografie als klant ook kunt onderscheiden.
Bij nieuws zie ik:
"Er is een DMX-balk aangeschaft."
Hier kan een klant helemaal niets mee, als je hier geen extra uitleg over geeft, zodat de klant kan begrijpen dat dit een zinvolle toevoeging is aan de show, en ook wáárom. Als leek zou ik hier nog een lichtbrug van kunnen maken o.i.d.
De informatiepagina vind ik te weinig omvatten en zou ik lekker implementeren in de homepage, of daadwerkelijk meer informatie geven (en dan het liefst algemeen en niet over één bepaald onderwerp.)
Op de feest-pagina zie ik een foto staan van een of andere camera-kraan. Ik zie niet in wat dit te maken heeft met een licht- en geluidssite, tenzij jullie deze optie ook leveren voor grotere feesten (dus het opnemen op video van een feest of iets dergelijks). Maar aangezien ik hier verder geen informatie over kan zien, lijkt mij dit plaatje totaal niet relevant voor jullie website en zou ik er liever een of meerdere actiefoto's van je materiaal bij zien, in plaats van een of andere camera.
En hier wou ik het voorlopig bij laten. ;)
Tevens wil ik nog even vermelden dat het Bax-shop.nl forum niet bedoeld is om e-mail-adressen bij elkaar te sprokkelen. Het is zeer vervelend als er equipment wordt gestolen, maar hiervoor kan in overleg ook een topic voor worden aangemaakt, in plaats van mensen persoonlijk te benaderen met e-mails over gestolen equipment (en in dit geval ook nog niet eens van jezelf, zoals ik heb begrepen...).
Ik heb ook het idee dat de website met frontpage is gemaakt, gezien de enorme hoeveelheid code. Volgens mij was het zo dat je de website als preview kon zien en zodoende afbeeldingen kon verslepen en zodoende de show-plaatjes zijn gemaakt? Dit zou de enorme sloomheid van de website enigzins verklaren, aangezien een simpele paint-tekening precies hetzelfde weer kan geven, maar zonder de enorme berg code die je website zo traag maakt.
Comment