Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in Show, licht-, geluidbedrijf en DJ websites

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tip: Probeer van elk van je sets een opstellingsfoto en een effect-foto te maken. Klanten hebben hier veel meer waarde aan dan aan een paint.
    Hiernaast probeer ik zelf een beetje uit te leggen in leken-taal wat het lichtgebeuren inhoudt. Niet smijten met technische termen als 'scanner', 'dmx', 'gobo' en cosoorten, maar eerder 'een op afstand bediend lichteffect met volledige controle over verschillende functies, zoals bewegingen, patronen en diverse kleuren'. Met een beetje creativiteit kun je de klant precies uitleggen wat het is.
    En wil je het helemaal uitleggen, kun je altijd een filmpje maken per show hoe het er uit ziet. Een videofragment zegt in dit geval meer dan 1000 woorden.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
      Tip: Probeer van elk van je sets een opstellingsfoto en een effect-foto te maken. Klanten hebben hier veel meer waarde aan dan aan een paint.
      Hiernaast probeer ik zelf een beetje uit te leggen in leken-taal wat het lichtgebeuren inhoudt. Niet smijten met technische termen als 'scanner', 'dmx', 'gobo' en cosoorten, maar eerder 'een op afstand bediend lichteffect met volledige controle over verschillende functies, zoals bewegingen, patronen en diverse kleuren'. Met een beetje creativiteit kun je de klant precies uitleggen wat het is.
      En wil je het helemaal uitleggen, kun je altijd een filmpje maken per show hoe het er uit ziet. Een videofragment zegt in dit geval meer dan 1000 woorden.
      Je hebt helemaal gelijk, ik wilde eigenlijk ook foto's neerzetten van de shows. dan is het probleem dat ik deze nog niet heb (vergeten) dus tot die tijd maar deze "paint tekeningen" neergezet zodat de klant toch een beetje een impressie krijgt hoe het er uit gaat zien.

Zoals ik al zei moet er nog het een en ander aan veranderd worden.

Comment

• Als ik je een tip mag geven, stem je aanbod meer af op je klanten. Wat je nu hebt is leuk, maar gebaseerd op de gemiddelde klant. En zoals elke ondernemer behoort te weten, de 'gemiddelde klant' bestaat niet!

Wat ik vroeger deed met mijn drive-in show was een complete verhuurprijslijst opstellen. Hier stonden artikelen op die ik zelf in bezit had, maar ook die ik niet in bezit had maar wel kon doorverhuren. Op deze manier konden klanten zelf hun set samenstellen, wat gevorderde huurders nog al vaak doen.
        Hiernaast boden we uiteraard ook pre-defined sets aan voor de liefhebbers. Maar zelf kunnen samenstellen werd zeer goed ontvangen, zeker als je ook nog advies aan kan bieden via mail/telefoon/livesupport/wat dan ook.

Kijk eens naar de mogelijkheden van doorverhuur. Vraag eens een volledige prijslijst aan van een paar licht- & geluidverhuurders aan bij jou in de regio en hou rekening met transportkosten e.d. Reken dit daarna allemaal door in de prijslijst die jij aanbied. Uiteraard met een winstpercentage.

Voorbeeld:
        Jij, als bedrijf A, krijgt de vraag om twee Pioneer CDJ-1000MK3's neer te zetten. Helaas heb je deze niet in je bezit. Bedrijf B kan dit wel aan jou verhuren, maar dit is voor 45 euro per speler, plus 10 euro transport kosten. Dus je totale kosten hiervoor zouden op 100 euro komen. Als je dit zou doen, zou je 100 euro op je factuur kunnen plaatsen voor de verhuur. Ook, kun je natuurlijk 150 euro op je factuur plaatsen voor winst.

En bovendien kun je door doorverhuur je assortiment en mogelijkheden flink uitbreiden, en daarmee de klanten tevreden stellen. En een tevreden klant komt vaker terug en vertelt vaker door hoe goed jou service was!

Comment

• beter laat dan nooit:P

Free Energy
          website: www.dj-ee.nl
          ik ga onder meer de volgende dingetjes doen:
          Drive in shows
          Dj (dus met andere drive in shows mee of in clubs discotheke cafe's)
          Lj (met eigen apparatuur een dj of drive in met licht ondersteunen)

Comment

• Even mee naar hier genomen, paste niet echt in het andere topic.

En als ik dan zo vrij mag zijn om commentaar te leveren;
            - zorg voor een .nl domein en een betaalde host. Kost je 30 euro per jaar, maar zorgt wel voor een herkenbare naam en een advertentieloos domein.
            - Wat is de naam nu waar je aan refereert? DJ Ee of Free Energy?
            - Haal de muziek weg. Ten eerste is het erg vervelend (zeker als je alles op je gemakje wil doorlezen), ten tweede kun je zo een factuurtje van Buma op je mat krijgen.
            - Je geeft aan dat er 4 show mogelijkheden zijn, ik zie er maar 3.
            - Upcoming events zijn alleen interessant voor jezelf, niet voor je klanten, tenzij het een openbaar feest is.
            - Wat is het doel van registreren op je site?
            - Je lichtbrug lijkt me érg, érg instabiel. Zeker als je op deze manier je scanners plaatst komt je zwaartepunt een stuk hoger te liggen wegens het gewicht van je scans. GE-VAAR-LIJK! En ik denk dat de bevestigingsmethode van je scans érg veel kracht uitoefent op dat enkele buisje. (Die tussenspijlen zullen hier niet veel tegen kunnen doen.) Ik adviseer je ten zeerste om deze opstelling níet te gebruiken, om te voorkomen dat jij straks een hete scan op je hoofd krijgt.
            - Trek het doek op de foto strak, dit ziet er niet netjes uit zo. (Gekreukt enzo)

Tot zover mijn commentaar.

Comment

Tip: Probeer van elk van je sets een opstellingsfoto en een effect-foto te maken.
              Zet alles gewoon op buiten als het lekker weer is, of op een plek.
              Deed/doe ik nog wel eens :)
              Last edited by Robert; Wednesday-09-09-2009, 11:04.

Comment

• Originally posted by BCDrivein View Post
                Set alles gewoon op buiten als het lekker weer is, of op een plek.
                Deed/doe ik nog wel eens :)
                Tja, dat zal ik hier maar niet doen denk ik :)

Comment

• Originally posted by --Djdave-- View Post
                  Tja, dat zal ik hier maar niet doen denk ik :)
                  omdat?

Comment

omdat?
                    Wil je een korte of lange lijst?
                    Last edited by Paradise; Wednesday-09-09-2009, 17:30.

Comment

• Originally posted by Paradise View Post
                      Wil je een korte of lange lijst?
                      Wat bedoel je hiermee?
                      Ik wou weten waarom het niet kan, lijkt me wel mooi orginele foto's ;)

Comment

• Mij ontgaat het momenteel even waar het precies over gaat. Zou er wellicht wat duidelijkheid mogen komen?

Comment

Wat bedoel je hiermee?
                          Ik wou weten waarom het niet kan, lijkt me wel mooi orginele foto's ;)

Even een aantal mogelijkheden die bij mij vaak aan de orde komen waarom het niet altijd zo makkelijk gaat:

-Probeer eens een mac700 uit zijn kistje te halen in je eentje
                          -Probeer is een truss toren met 2 Mh's op te zetten in je eentje
                          -Probeer eens een complete set op te bouwen, fotograferen en af te bouwen binnen no time (het blijft nederlands dat weer)
                          -Zoek maar eens een tuin die groot genoeg is
                          -Zorg maar eens dat alle apparatuur op locatie is
                          -Zorg maar dat de apparatuur die ingehuurd word ook in je tuin komt te staan :p

4 parren in je tuin is zo op gezet, een setje fotograferen voor een schoolfeest niet.

Comment

• Dus als ik het goed begrijp werkt DjDave voor jou? Dat ontging me namelijk even.

Verder kun je ook altijd voordat het schoolfeest begint wat kiekjes trekken. Ik calculeer in ieder geval wat extra tijd in om op te bouwen. Niet alleen om foto's te kunnen maken van de opstelling, maar ook als er eens iets niet helemaal soepel verloopt of als ik iets verder moet lopen met apparatuur dan gedacht.

Comment

Dus als ik het goed begrijp werkt DjDave voor jou? Dat ontging me namelijk even.

Verder kun je ook altijd voordat het schoolfeest begint wat kiekjes trekken. Ik calculeer in ieder geval wat extra tijd in om op te bouwen. Niet alleen om foto's te kunnen maken van de opstelling, maar ook als er eens iets niet helemaal soepel verloopt of als ik iets verder moet lopen met apparatuur dan gedacht.
                              Nee, Dave werkt niet voor mij (maar zeg nooit nooit, het is een klein wereldje :D)

Op locatie zelf is er natuurlijk een hoop mogelijk, maar dave zei dat het niet mogelijk was om in zijn tuin op te zetten en ik gaf een paar mogelijkheden.

Comment

• In dat geval dus, zoals ik al zei, een keertje foto's maken voordat je show begint.

19 september heb ik ook eens de gelegenheid om 's middags alvast op te bouwen. Ik denk dat ik wat filmpjes van het licht ga maken en een stel duidelijke effectfoto's.

Comment

Working...
                                X