Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karaoke Video's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Karaoke Video's

Hallo allemaal,
    Ik ben gevraagd voor het organiseren van een karaoke avond.
    Op deze avond zal er veel Nederlandse karaoke moeten zijn.

Ik heb de Numark C3 en kan daar 3 mic's op aansluiten wat genoeg is.
    Ook heb ik een PC scherm als beeld voor de zangers zodat deze niet met hun rug naar publiek toe staan en het publiek kan alles zien via een beamer.

Nu wil ik graag de karaoke video's makkelijk en overzichtelijk op de laptop hebben. Ik heb gekeken naar Karafun alleen daar staat weinig Nederlands op.
    Kost 10,- per maand volgens mij dus voor Engelse muziek is dat prima te gebruiken. Ook heb ik Karaoke-Version gezien alleen daar betaal je 2,- + per nummer wat me te duur is. Van Youtube downloaden begin ik niet aan..

Hebben jullie nog goede sites voor karaoke video's en nog tips/opmerkingen over wat ik vergeten ben?
    Groeten Chiel

Ik zou gewoon een setje huren. Er zijn er genoeg die karaoke verhuren. Ook heb je van xenox een systeem met karaoke. Wie weet kun je dat bij jou in de buurt huren.

Comment

En een stapeltje dvd's valt volgens mij ook best mee in de kosten

Comment

Comment

Ik heb toch besloten om de dvd's te gaan kopen, van de serie 'Zing maar mee'.
          Nu nog een vraag hoe ik het beste alles kan neerzetten, met name dat de microfoons niet gaan piepen. Dit heeft toch met de plaatsing van de boxen en microfoons te maken?

Comment

luidsprekers op een statiefje wil al eens helpen tegen feedback (piepen).

Comment

Staan op statieven, maakt het nog uit of er word gezongen voor of achter de speakers?

Comment

Ja, het beste is om achter de speakers te gaan zingen. Anders valt het geluid uit je speakers sneller de microfoons in als dat ze er achter staan.

Comment

Oke wat kleine tips voor karaoke.

- Probeer het scherm zo te plaatsen dat mensen niet met hun rug naar het publiek hoeven te staan als ze aan het zingen zijn. ( bijvoorbeeld een klein 2de scherm voor de zanger )

- Zorg voor een niet al te dure maar wel goed werkende microfoon ( zeer sterke voorkeur voor draadloos ) Die niet te snel rondzingt ( sommige zijn gevoeliger dan andere ) De akg wms 40 gebruiken wij al jaren en eigenlijk zijn we er voor het geld, klank, en feedback problemen zeer te spreken over.

- Zorg dat mensen een klein beetje weten dat het een microfoon is. Dus dat ze erin moeten praten. ( kleine uitleg in je boekje met nummers die je hebt ) Hoe beter ze erin praten hoe beter je het over je speakers krijgt zonder rondzingen.

- Probeer ze tussen de 2 speakers te zetten en dan dus in het midden ertussen. Hoe verder van een speaker hoe beter. Als ze er achter kunnen staan is dit bij karaoke soms wel handig ja.

- Werk met links / rechts op je microfoon kanaal. Gaan ze erg naar de linker speaker of gaan ze er daar toch voor staan draai de micro dan gewoon weg op de linker speaker en alleen naar de rechter speaker.

De tip van setup om je speakers op statief te zetten is net niet goed tegen het rondzingen van je microfoon. Dan gaat het juist sneller omdat je hem eerder oppikt dan wanneer ze laag op de grond zouden staan. Maar helaas zal dit wel moeten om de rest van je bezoekers het ook hoorbaar te laten zijn.

Als je met een microfoon om kunt gaan is er eigenlijk vaak niets aan de hand. Dan kan je er gewoon een heel eind mee voor de speakers gaan staan. Kijk maar naar een band met monitoren. Deze staan op een 1,5 tot 2 meter van een speaker die vaak staat te loeien ( ja zijn artiesten ) en toch zingt deze dan niet rond. Hier kan je dus het meest aan winst boeken. Zorg dat ze erin praten!

Comment

Bij Karaoke is het beter dat men er in zingt, tenzij het rap is natuurlijk ;) .

Comment

( dat van die boxen op statief heb ik van een geluidstechnicus-kennis die er een jaar voor geleerd heeft. Maar waarschijnlijk bedoelde hij dan dat ik de boxen boven het publiek moest laten uit komen...)

Misschien heb je hier wel wat aan...

Comment

Originally posted by René Sance View Post
                        Bij Karaoke is het beter dat men er in zingt, tenzij het rap is natuurlijk ;) .
                        Ok goed ;)

Wij hebben geregeld een karaoke en de meeste hebben niets met zingen te maken hoor :p Maar oke je hebt gelijk ze moeten er niet in praten maar in zingen.

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                        ( dat van die boxen op statief heb ik van een geluidstechnicus-kennis die er een jaar voor geleerd heeft. Maar waarschijnlijk bedoelde hij dan dat ik de boxen boven het publiek moest laten uit komen...)
                        Jip inderdaad het is het belangrijkst dat ze een deel boven je publiek uitkomen zodat het ook wat verder van de speakers af nog lekker fris en duidelijk verstaanbaar is.

Comment

als ik luidsprekers op een statief zet kijk ik daarom altijd hoe hoog ze voor mij ideaal staan als ik er 1 meter voor sta. Met m'n 1meter 94 komt dit meestal ideaal uit voor de gemiddelde toeschouwer.

Comment

Bedankt voor de reacties, ga er zeker wat mee doen!
                            @Ronnie, ik ga zo boekje maken met nummers ja. Wat kan ik er nog meer inzetten over de microfoons behalve over hoe ze erin moeten zingen/praten?

Comment

Enkele foto's, wat info over jezelf, ...
                              Misschien vind je op internet wel een voorbeeld waar je ideetjes kan opdoen.

Comment

Working...
                              X