Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mag je jezelf zomaar geluidstechnicus noemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mag je jezelf zomaar geluidstechnicus noemen?

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of ik mezelf zomaar geluidstechnicus mag noemen (ik woon in België, ik weet dat het in Nederland geen beschermd beroep is).

Ik vind DJ niet zogoed passen omdat dit eigelijk niet is wat ik doe.

Alvast bedankt!

Simon

Geluidstechnicus is geen beschermd beroep in België. En dat is spijtig genoeg goed te merken aan de "kwaliteit" van sommigen.

Comment

Ik mag in Nederland mezelf gewoon de titel "Geluidstechnicus" geven?
      Last edited by Guest; Friday-15-06-2012, 21:33.

Comment

Mits je weet wat je doet, weet hoe alles werkt en daarnaast ook nog een mooi totaalplaatje kan maken van bijv. een bandje is dat wat mij betreft geen probleem. Als mensen je maar weten te vinden voor de volgende keer!

Comment

Aangezien iedereen zich geluidstechnicus kan en mag noemen, kijk ik vaak naar de referenties van iemand. En als ik een technicus voor een band zoek, huur ik niet iemand met 5 jaar ervaring met het opbouwen van een drive inn show. Of omgekeerd natuurlijk. Meestal kijk ik naar de website van de technicus of ik bel bedrijven die de persoon eerder hebben ingehuurd. Mijn ervaring is dat " het wereldje" niet zo groot is en mensen binnen een jaar wel door de mand vallen. Het is makkelijk jezelf geluidstechnicus te noemen, het is enorm moeilijk om van de naam " slechte geluidtechnicus" af te komen.

Comment

Hartelijk bedankt voor de antwoorden, ik ben hier zeer veel mee geholpen.
            Ik volg jullie met het feit dat sommige mensen hier echt niets van afweten.
            Het wil niet zeggen omdat je een PA hebt dat je het ook kan.

Simon Clarys

Comment

Wettelijk gezien mag je jezelf gewoon "geluidstechnicus" noemen, het is niet zoals bij een chirurg of piloot dat je daar een opleiding voor MOET hebben gedaan, als kun je die er wel voor doen.

In de praktijk is het dus eigenlijk anders:
              Het slaat nergens op als jij met 0 ervaring jezelf gaat verhuren als geluidstechnicus.
              Begin klein, leer veel en groei zo door. Pas als je zelfstandig een volledige geluidsset of wat kunt gaan opbouwen en optreden kunt mixen, dan moet je jezelf geluidstechnicus noemen.

Comment

Noem je zelf pas geluidstechnicus als andere mensen dat ook doen. Zelfde geld bij dj...

Comment

@walter

Niet helemaal met je eens.. hoe vaak ik achter een mengpaneel al niet uitgescholden ben voor DJ terwijl plaatjes uitkiezen en aan elkaar praten of mixen is toch echt iets wat ik NIET kan/doe.

Zelfs achter een lichttafel noemen ze me nog wel eens DJ.. dus die vlieger gaat niet geheel op

Comment

Andere mensen is natuurlijk niet zo maar iemand. maar andere mensen die verstand van zaken hebben.

Comment

Inderdaad, wat SLGV zegt volledig mee eens.

Comment

Working...
                      X