Announcement

Collapse
No announcement yet.

snel hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• snel hulp nodig!

heei allemaal,
    donderdag moet ik ergens een scherm met beamer en geluid verzorgen,
    alle spullen heb ik al er is alleen 1 probleempje.
    het is de bedoeling dat op de beamer voetbal word gekeken. ik wou dit doen daar van binnen via de tv aansluiten gewoon een kabel naar buiten naar de beamer te leggen MAAR.... de mensen hebben hun tv via zo'n digitaal kaartje (wat rechtstreeks in de tv gaat). hoe moet ik nu de beamer aansluiten??

alvast bedankt grz. Jesse

Je kan niet zomaar een kabel signaal aansluiten op je beamer. De meeste hebben namelijk geen ingebouwde tuner. Deze zijn er wel maar in 95% van de gevallen zit er dus geen tuner in.

Dus wat dan. Vrij simpel, zorg voor een losse tuner of bijvoorbeeld een video / dvd / hardisk recorder. Deze hebben vaak wel een rca uit ( de gele tulp ). Met deze kan je dan weer vanuit je tuner naar je beamer gaan. Je kan dan de witte en rode rca ( tulp ) gebruiken voor je geluid. Wij gebruiken hiervoor digitenne. Werkt zoon beetje in heel nederland en is eigenlijk niets meer dan een losse tuner met een antenne.

Let wel hoe langer deze kabels vanuit de tuner naar je beamer en je geluidsinstallatie zijn hoe meer kans op een zwak signaal en storing.

Maar misschien de volgende keer slim om niet 5 dagen voor dat het zover is te laten wachten maar of goed voor bereiden of niet doen. Bij beeld en vooral als het om tv signaal op externe schermen komt vaak meer kijken dan je in de gaten hebt. Je hebt hier ook speciale bekabeling voor nodig.

Comment

je kan ook vanuit je laptop kijken.
      gewoon een vga'tje er in, en gas met die zooi.
      live voetbal stream opzoeken en klaar

Comment

Dan moet je wel internet hebben + een goede stream, want ik denk niet dat de kijkers blij worden van vastlopers.

Comment

ik neem aan dat je met tuner gewoon een digitaal kastje ofzo bedoelt?
          jaah een livestream vanaf mijn laptop was ik ook al over aan het denken want deze is toch aangesloten op de beamer voor karaoke.

Comment

Originally posted by jezzdutch View Post
            jaah een livestream vanaf mijn laptop was ik ook al over aan het denken want deze is toch aangesloten op de beamer voor karaoke.
            Dan zou ik zorgen voor een goede bron, en via je laptop op de beamer projecteren.

Comment

Ga vooral niet vanaf zo'n gratis site streamen. Dit heeft echt waardeloze kwaliteit en loopt telkens vast. Ik weet niet zeker of dit weer hetzelfde is als toen.

Betaal liever €2,- voor een legale stream, en ook goede kwaliteit!

Comment

maar kan ik zo'n digitaal kastje dus gebruiken als tussenstuk van de tv naar de beamer? want dan hoef ik het hele gezeik met livestream al niet op mun nek te halen

Comment

Zoals ik al zei. Controleer gewoon of digitenne berijk heeft en hoppa het werkt als een tierelier.

Je kan dan gewoon de gele rca uitgang gebruiken om op de beamer aan te sluiten.

Maar als ik het goed begrijp heb je dus eigenlijk geen idee hoe het werkt en wat je waar op aan moet sluiten.

Ik zou niet graag in jou schoenen staan als er voetbal op een scherm moet zijn maar jij het niet voor elkaar krijgt.

Zoals ik al eerder aangaf. Beeld is toch wel een ander wereldje dan geluid. Je hebt andere kabels / splitters / boosters. Kortom het is echt niet het zelfde als geluid.

Het kan wel met een standaard rca kabel maar een aanrader is het zeer zeker niet.

Comment

Ik zou het gewoon via je computer doen, daar heb je toch de kabels etc. al voor (als ik het goed begrijp). Ik zou dan inderdaad een goede livestream opzoeken en zo nodig die paar euro maar betalen.

Comment

zie ik het verkeerd of is deze website gratis! http://www.livevoetbalkijken.nl/ek2012/

Comment

Originally posted by jezzdutch View Post
                        zie ik het verkeerd of is deze website gratis! http://www.livevoetbalkijken.nl/ek2012/
                        ja maar wel slechte kwalliteit.
                        heb er laatst nog voetbal via zitten kijken ook op beamert en zag er niet uit

Comment

heeft iemand dan een goeie website waarvan ik voor een paar euro livestream kan halen

Comment

owke wat doe ik nu weer fout.
                            ik heb een mac dus om naar beamer aan te sluiten heb ik een mini displayport naar dvi adapter, daarom een omvormer naar vga, en daaraan een vga kabel naar de beamer...
                            nu herkent hij de beamer wel maar hij zend geen beeld uit... (heb ook al geprobeert met een tv maar zelfde verhaal)

Comment

Kijk eens bij systeemvoorkeuren -> beeldschermen of je misschien de resolutie moet aanpassen. Meestal doet je Mac dat vanzelf, maar misschien deze keer niet.

Kijk ook even of je beamen op de goede input sta.

Comment

Working...
                              X