Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kratradio maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Thomasdj. Maar waarom werkt iedereen dan met accu's als zo'n lichter accu, als jij hebt?! Daar moeten toch redenen voor zijn, denk ik zo.

Ik wou overigens zowiezo voor een grote 24 flesjeskrat gaan. Of missvhien zelf een kist bouwen maarja dat brengt ook weer dingen met zich mee, denk ik.

Comment

Heel simpel KOSTEN.
      Zulke accu's zijn veel duurder als normale accu's
      Een droge accu heeft ook het grote voordeel dat hij niet lekt en dus niet uit maakt hoe hij om staat. Je moet er alleen wel het geld voor over hebben.

Comment

Ja de kosten kunnen natuurlijk ook een reden zijn.

Maar voor mij maakt het niet zoveel uit. Ik ben er vanuit gegaan dat hij €150 - €200,- gaat kosten. Is het een tientje meer is het ook niet erg, dus.... :P

EDIT: Ik ben er achter gekomen dat we hier nog een autoradio met usb hebben liggen.
        @ Mol toch hartstikke bedankt voor het aanbod.

Ook heb ik hier nog een accu(zo'n klein rechthoekig hoog model) liggen. Is dat misschien wat je bedoeld, Jelle?
        Last edited by DjRRRenetjuh; Tuesday-26-06-2012, 00:56.

Comment

Je hebt binnen de accu wereld verschillende soorten.

Kijk hier eens voor meer informatie:

elk soort bevat dus meer of minder energie of moet met een speciale lader worden opgeladen.

Mijn advies is om voor zo'n accu te gaan:

Die kan namelijk niet lekken (wat een normale auto accu wel doet) en deze kun je met een normale lader opladen. + de kosten zijn relatief niet de hoogste en ze hebben een behoorlijke dosis energie.

De grote van zo'n accu is natuurlijk afhankelijk van je krat waar je hem in bouwt. Ik zou voor een iets grotere als ze gaan.
          Wat belangrijk is om naar de kijken is de aH deze heeft bijvoorbeeld 7,2 aH.
          Dit betekend in volledig opgeladen toestand kan deze accu een uur lang 7,2 aH afgeven en 2 uur lang 3,6 enz.

hoe groter de accu >> hoe langer hij mee gaat dus maar dat is logisch :P

p.s in een link zetten werkt niet bij mijn browser sorry daarvoor Rick
          Last edited by Jelle Classens; Tuesday-26-06-2012, 10:15.

Comment

Oke, Bedankt.

Dit soort accu heb ik hier nog staan, kan ik daar niks mee?: http://www.elektronicawereld.nl/productimages/35755.jpg

Comment

Ja die kun je weggooien namelijk ;)

Die hebben sowieso maar 6v en niet de benodige 12v.
              Ook hebben die maar een klein beetje stroom.

Je kunt die eigenlijk vergelijken met 4 van die ronde batterijen aan elkaar geschakeld (AA baterijen). Hier heb je helaas dus niks aan.

Comment

Oke, het was maar een vraag. Want die ligt hier toevallig een maar dat gaat dus niet werken.

Dan ga ik naar zo'n accu kijken, die jij mij aanraadt.

Comment

Originally posted by Jelle Classens View Post
                  Ja die kun je weggooien namelijk ;)

Die hebben sowieso maar 6v en niet de benodige 12v.
                  Ook hebben die maar een klein beetje stroom.

Je kunt die eigenlijk vergelijken met 4 van die ronde batterijen aan elkaar geschakeld (AA baterijen). Hier heb je helaas dus niks aan.
                  Dit hebben we geprobeert maar dan met 2x 6V batterijblokken aan mekaar gekoppeld.
                  Maar dit wil ook niet werken. Volgens ons pap is dit dan toch echt 12V, klopt dit?

En ik wil het nu toch echt met een goede accu gaan proberen maar wat zouden jullie aanbevelen?
                  Want er is zoveel keus, verschillende merken,types, inhoud enzo.
                  En aangezien ik zelf eigenlijk nooit wat bouw, heb ik hier dus geen verstand van.

Comment

2x 6V in serie is inderdaad 12V, maar hoeveel mAh hebben die batterijblokken.. en wat is het maximum mA dat je kan trekken, want dat is vaak met batterijblokken toch redelijk laag (wellicht te laag voor je setje)

Comment

Mijn vader had nog een accu staan, en anders kan je ze gewoon gratis ophalen bij de lokale autosloop/repareer bedrijf. Ik heb een accu met 44Ah, heb tevens nog een vraagje, maakt het uit als ik deze accu oplaad met een 35Ah lader? Of komt de accu dan gewoon niet helemaal vol maar kan het wel?

Comment

Mijn vader & ik zijn er ook mee bezig.

@Lars, volgens mij maakt dit niks uit, aangezien dit over het capaciteit gaat. Hij laadt op met 35Ah, en je accu is 44Ah.

Comment

Originally posted by DynaSpan View Post
                          @Lars, volgens mij maakt dit niks uit, aangezien dit over het capaciteit gaat. Hij laadt op met 35Ah, en je accu is 44Ah.
                          Ja, dat klopt. Bedankt!

Ik heb trouwens op een chinese site een leuke radio gekocht, 18 euro voor een radio met: radio, USB, SD, 1x RCA input en 1x mini jack input, alles werkt prima. Zit ook nog een 160W amp in. Geloof het niet helemaal, die 160W maar het is in ieder geval meer dan de gemiddelde auto radio. Mocht je het linkje willen, stuur maar een pb ;)

Comment

Mijn kratradio zoals hij eruit komt te zien (word zwart geplakt + deze tape aan de zijkanten :D)

V.l.n.r. Knop om alles uit te zetten, knop om radio aan/uit te zetten, zekering, zekering, sleutelschakelaar, wanneer omgezet -> usb oplader voor telefoon.

Daaronder de radio, speaker, en naast de speakers 2 knopjes om de antenne omhoog of omlaag te doen :D

Comment

Working...
                            X