Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax-chat nu echt verdwenen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax-chat nu echt verdwenen?

Beste forumleden,

Volgens mij is de Bax-shop.nl chat nu echt weg? Staat nergens meer of ben ik nu scheel?

Valt mij ook op, vroeger stond het echt op de voorpagina, toen werd het veel moeilijker bereikbaar, moest ik eerst helemaal naar een vraag toe en dan pas chat, hoop uitzoekwerk, en nu helemaal weg?

Comment

Nop, het is nu wat verderweg omdat ze dan de specifiekere vragen krijgen;)

Comment

Waar staat hij dan nu als ik vragen mag dj-drace?

Comment

Inmiddels heb ik hem ook al wel gevonden, maar ik weet niet of Bax hier wel blij mee is omdat bax dan alsnog weer mindere specifieke vragen krijgt, ik zal je het wel sturen in een PB'tje.

Comment

Als je een vraag hebt, die je in de FAQ niet kunt vinden, kom je daar vanzelf terecht, dus een directe link lijkt niet echt nodig:)

Comment

EDIT:
              Seconde later toch gevonden! :p

Comment

We willen mensen steeds sneller kunnen helpen. En wat is er mooier dan gelijk je antwoord voorgeschoteld te krijgen?

Daarom hebben we nu de FAQ-sectie, waar je gerelateerde items kunt zoeken die te maken hebben met je onderwerp. Zo kunnen klanten vrij snel informatie zoeken en vinden, zonder eerst de uitleg aan een van onze helpdeskmedewerkers kenbaar te hoeven maken of een mail hoeft te sturen en te hoeven wachten op antwoord.

Daarnaast is de FAQ ook bereikbaar buiten onze helpdesk-openingstijden.

Aan de andere kant zitten er voor ons ook voordelen aan. We willen zoveel mogelijk structureel terugkerende vragen gaan documenteren, zodat we die antwoorden meer naar voren kunnen schuiven en niet regelmatig opnieuw hoeven te beantwoorden. ;)

Momenteel draait dit systeem voornamelijk op klantenservice-niveau. Op een gegeven moment zullen we ook naar een systeem toe willen gaan waarbij we zaken op rubriek-, categorie- en productniveau kunnen gaan documenteren.

Neem als voorbeeld 'wat is het verschil tussen een CDJ-900 en een CDJ-2000'.

Verder proberen we ook steeds meer vragen via ons blog te beantwoorden en stukjes technische én praktische kennis over te dragen.

Comment

Ik begrijp echt niet waarom jullie de chat zo moelijk kunnen vinden hoor... je klikt op het linkje "klantenservice", tikt je vraag in het zoekvenster en als er niets in de FAQ gevonden wordt krijg je automatisch een venstertje te zien waarin je naar de chat kan. Ook als je bij de veel gestelde vragen kijkt staat de chat er onder ieder antwoord bij.

Ik vind wel dat de zoekfunctie bij de FAQ nog een heel eind verbeterd kan worden. Als ik bijvoorbeeld zoek op "producten huren" (wat letterlijk behandeld wordt in de FAQ) krijg ik eerst te zien dat er niets gevonden kan worden en dan daaronder een klein linkje naar de betreffende vraag... als ik bovendien zoek op "geluidsinstallatie huren" begrijpt de zoekmachine niet dat ik de vraag over "producten huren" te zien moet krijgen.

Comment

Er zit gewoon veel werk achter om alles te optimaliseren. Op een gegeven moment werken we er naar toe om trends te gaan verwerken in FAQ-items om de helpdesk te gaan ontlasten.

Daarnaast is het lastig om een zoekmachine intelligent te maken. Want welke woorden ga je afvangen en/of vervangen door andere woorden? Een zoekmachine kan zelf geen koppeling maken tussen 'product huren' en 'verhuur speakerset'. Daarnaast hebben we nog niet veel data waar we mee kunnen werken.

We werken er natuurlijk wel naartoe om de zoekfunctie zo intelligent mogelijk te maken en bepaalde trends af te vangen. Daar moeten echter nog wel veel manuren aan besteed worden en er is tijd nodig om data te vergaren. ;)

Comment

Weet je, ik wist niet eens dat bax een blog had! Bedankt! ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Daarnaast is het lastig om een zoekmachine intelligent te maken. Want welke woorden ga je afvangen en/of vervangen door andere woorden? Een zoekmachine kan zelf geen koppeling maken tussen 'product huren' en 'verhuur speakerset'. Daarnaast hebben we nog niet veel data waar we mee kunnen werken.
                        Je kunt natuurlijk gewoon met tags gaan werken. Ik neem aan dat jullie wel kunnen terugzien waar vaak vragen over komen en waar op gezocht wordt. Het is natuurlijk heel eenvoudig om bij mijn voorbeeld "geluidsinstallatie" als tag toe te voegen als daar veel op gezocht wordt.

We werken er natuurlijk wel naartoe om de zoekfunctie zo intelligent mogelijk te maken en bepaalde trends af te vangen. Daar moeten echter nog wel veel manuren aan besteed worden en er is tijd nodig om data te vergaren. ;)
                        Er zijn natuurlijk ook alternatieven. Zo heeft Google een custom search engine die je voor een redelijk bedrag per jaar alleen op je eigen site kan laten zoeken (zonder advertenties). Die zal dat soort zoektermen wel kunnen linken aan het meest relevante antwoord.

De zoekmachine die ik op mijn sites gebruik is gewoon een gratis cgi-bin script. Die kun je helemaal instellen, bijvoorbeeld alleen laten zoeken op een specifieke woordcombinatie ("geluidsinstallatie huren") of gewoon op elk woord waarbij alle resultaten getoond worden waarin het woord "geluidsinstallatie" of het woord "huren" in voorkomt. Daarbij zal de pagina waar de combinatie van die twee woorden voorkomt als eerste getoond worden (dus hij sorteert automatisch op relevantie).

Comment

Working...
                        X