Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hebben jullie last van de crisis?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hebben jullie last van de crisis?

ik ben nog maar net in de licht en geluid wereld en weet helemaal niks van vroeger en verdienen. dus daarom de vraag:
    hebben jullie last van de krediet crisses?

Stijn

Ik merk het wel dat ik het een stuk minder druk heb dan vorig jaar, terwijl ik vrijwel precies dezelfde dingen doe. Blijkbaar zijn mensen toch een beetje terughoudender in deze regio. Maar in de aankomende zomer heb ik alweer 3 klussen staan. Raar, maar het is zo. :D

Comment

Vorig jaar hebben we een stijging in omzet gehad van zo,n 280 procent en op dit moment lijkt het nog steeds meer te worden al met al nog geen last wel is er meer aan p.r geinvesteerd.

Comment

zijn de producten op de markt (in de winkel) ook duurder geworden dan?

Comment

Pioneer heeft zijn prijzen in ieder geval wel flink opgeschroefd. Een uitgelezen mogelijkheid voor de budgetmerken om te laten zien wat zij kunnen.
          En ik heb gehoord dat LEM failliet is gegaan, of iets in die richting. Maar of dat specifiek met de crisis te maken heeft, weet ik niet. Misschien was dat net die extra trap in de rug om LEM in het ravijn te schoppen.

Comment

wat maakte lem dan???

Comment

Actieve luidsprekers. (D400 en de Master 5 als nieuwste.. maar die zijn niet zoveel in omloop denk ik.)

Comment

verder nog iemand last van de crisses?
                bax-shop zelf?

Comment

Bij Bax-shop is het altijd druk als ik wat kom halen, en als je het met de heren in kwestie er zelf over hebt zeggen ze dat ze er totaal geen last van hebben. Dat is gelukkig een goed teken voor/binnen de entertainment industrie.

Gelukkig heb ik in tegenstelling tot Rick (ik zit ongeveer in dezelfde regio: zeeland) er niet veel last van als ik let op mijn omzet en aantal boekingen (altijd dikke stijging) - ik merk wel dat er minder geïnteresseerde zijn, ik verstuur minder offertes. Maar de offertes die worden verzonden worden beter begeleid wat een positieve invloed heeft op boekingspercentages.
                  Last edited by Citybeatz; Friday-01-05-2009, 12:44.

Comment

Ook ik heb hier zeker niet te klagen. Ik heb in totaal zeker in groei van 300% in klussen. Alles wat nu extra wordt verdiend wordt opnieuw geïnvesteerd. Her en der krijg ik wel sneller kortingen, dit zou wellicht te maken kunnen hebben met de crisis.

Waarom wij zo'n grote stijging hebben? Wellicht, omdat wij goedkoper zijn dan menig ander bedrijf bij ons in de regio. In PR is hier ook veel meer geïnvesteerd dan andere jaren.

De wat grotere bedrijven hebben wel meer klagen hier in de buurt. Dit komt mede doordat ze meer met bedrijven werken, die toch wat voorzichtiger zijn. Dan heb ik het voornamelijk over verhuur en installatie.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Pioneer heeft zijn prijzen in ieder geval wel flink opgeschroefd. Een uitgelezen mogelijkheid voor de budgetmerken om te laten zien wat zij kunnen.
                      Wat Pioneer betreft..... heeft niks met de Crisis te maken, ze zijn het gewoon zat dat er zoveel prijsverschillen in europa zitten en hebben alles rechtgetrokken. & Aangezien Pioneer dit gewoon kan doen omdat hun de NR 1 in DJ gear zijn kopen mensen toch wel hun cd spelers etc.

Comment

Originally posted by Rafya View Post
                        Wat Pioneer betreft..... heeft niks met de Crisis te maken, ze zijn het gewoon zat dat er zoveel prijsverschillen in europa zitten en hebben alles rechtgetrokken. & Aangezien Pioneer dit gewoon kan doen omdat hun de NR 1 in DJ gear zijn kopen mensen toch wel hun cd spelers etc.
                        Prijzen hoe ze nu in Nederland zijn maken het aantrekkelijk om ze aan te schaffen in Duitsland of uit te wijken naar bijvoorbeeld Denon of een andere vergelijkbaar merk.

Comment

Originally posted by Rafya View Post
                          Nee, maar het is wel een vreemde sprong, zeker in een tijd waarin hun klantenbestand sneller de portemonnee op de knip houdt. En een bepaald budget voor het aanschaffen van nieuwe apparatuur wordt dan niet zo snel verhoogd als normaal, waardoor overwogen wordt om uit te wijken naar iets anders. Nu zullen de grotere clubs hier niet zoveel problemen mee hebben denk ik, maar hobbymatige DJ's zouden wel eens kunnen gaan uitwijken naar een stapje lager.
                          Pioneer heeft dan wel de titel Nummer 1 van de wereld, maar wellicht zouden ze er ook rekening mee mogen houden dat ze die titel moeten verdedigen. En om dan in een tijd van crisis je prijzen maar gelijk te trekken en deze in bepaalde landen hoger te maken... vreemde sprong.

Comment

@ Citybeatz: Hoezo wordt het nu aantrekkelijker? Dat klopt niet, het wordt juist minder aantrekkelijk aangezien je in Nederland nog steeds een jaar garantie extra krijgt en de prijzen inmiddels gelijkliggen. Dus waarom zou je nu voor hetzelfde geld een jaar garantie weggeven en internationale verzendkosten betalen om uit Duitsland te importeren?

Ik heb zelf ook geen last van de crisis, zowel zakelijk als persoonlijk niet. Nou scheelt het wel dat ik heel weinig leningen heb hoor, geen dus:) Boekingen blijven op dit moment binnenstromen en we hebben het drukker dan ooit. Geen last van dus!

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                              @ Citybeatz: Hoezo wordt het nu aantrekkelijker? Dat klopt niet, het wordt juist minder aantrekkelijk aangezien je in Nederland nog steeds een jaar garantie extra krijgt en de prijzen inmiddels gelijkliggen. Dus waarom zou je nu voor hetzelfde geld een jaar garantie weggeven en internationale verzendkosten betalen om uit Duitsland te importeren?
                              In Duitsland liggen de prijzen nog steeds 10 - 15 % lager dan in Nederland, dat scheelt dus bijna 100 euro per CD speler en grote webshops rekenen lage internationale verzendkosten.

Dan maakt die ene jaar garantie me ook weinig uit.

Comment

Working...
                              X