Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• we hebben de truss wel gecontroleerd op degelijkheid en jah ik kan ja of nee zeggen maar wiebelig was het echt niet ik weet dat het nu jou woord tegen het mijne is want nu valt het natuurlijk niet meer te controleren. maar om je gerust te stellen het was een 1 malig probeersel.

de truss adapter hebben we in iedergeval wel geborgt en zo dus jah was niet iedeaal maar in onze ogen in iedergeval alles behalve onveilig.

verder de reden dat de movinghead daar hangt is omdat deze een prisma en gobo rotatie heeft, zodat we ze ook als soort van moonflower konden gebruiken.

maar goed zoals al gezegt het was een 1 malige ervaring het was wel zoooon drama om het zo in elkaar te krijgen en er ook nog dingen in moete hangen konden er niet bij en zo. Dus mijn mening opbouw technisch niet handig jah

veilig gezien onhandig nee

en wat je verder op deze foto nog niet kunt zien is dat later die dag de caree nog gebort is met 2 spanbanden aan de kant van de statieven aan een scefbuis die daar standaard achter het hout hangt voor aanvullende lichtsets en eventueel decor delen of beamer schermen.

Comment

• Originally posted by --Djdave-- View Post
      Je wilt niet weten hoe ik de vorige keer bezig ben geweest.
      Ik had een trussbrugje gehuurd maar de trussadapters waren te klein.
      Toen dusmaar toch gewaagd de truss op de adapter bevestigt met een aantal tai-ripjes.
      Voel je je wel lekker verder?

Comment

• Ty-wraps moeten verboden worden in het drive-in wereldje..

Comment

• Ik weet het, heb er ook lang over zitten dubben maar wat had jij gedaan als je daar stond!
          het was in rotterdam en de trussadapters had ik gehuurd (werd afgeleverd vanuit dordrecht) ik had het liever ook anders gezien maarja ...
          Overigens stond het trussbrugje wel achter me en er komen ook geen mensen achter mn dj booth. dit was dan ook eenmalig dat ik het zo heb gedaan uiteraard.

Comment

Je wilt niet weten hoe ik de vorige keer bezig ben geweest.
            Ik had een trussbrugje gehuurd maar de trussadapters waren te klein.
            Toen dusmaar toch gewaagd de truss op de adapter bevestigt met een aantal tai-ripjes.

Ik weet niet of je beseft wat voor risico's daarmee gemoeid zijn... :(
            Bij twijfel, NIET doen!
            Jammer dat het feestje dan iets later begint, maar haal eerst andere trussadapters op!
            Begrijp dat en blijf het alsjeblieft (!) toepassen. Als het om rigging gaat, niet met hobbybob oplossingen beginnen.

Comment

• Lees de bovenstaande post nog eens:

Het was echt geen mogelijkheid om opnieuw terug te gaan om de volgende punten
              1: Het feest was om 20:10 opgebouwd terwijl het feest om 20:00 begon.
              (werd te laat afgeleverd)
              2: Als ik terug was gegaan had het feest op zn vroegst 21:00 kunnen beginnen.
              en dan was het ook nogeens de vraag geweest of ik wel terug kon, i.v.m dat het verhuurbedrijf een grote klus had en al het personeel daar bezig was.

Comment

Lees de bovenstaande post nog eens:

Het was echt geen mogelijkheid om opnieuw terug te gaan om de volgende punten
                1: Het feest was om 20:10 opgebouwd terwijl het feest om 20:00 begon.
                (werd te laat afgeleverd)
                2: Als ik terug was gegaan had het feest op zn vroegst 21:00 kunnen beginnen.
                en dan was het ook nogeens de vraag geweest of ik wel terug kon, i.v.m dat het verhuurbedrijf een grote klus had en al het personeel daar bezig was.
                Het betreffende verhuurbedrijf zit fout dus die mogen maar op korte termijn een oplossing zoeken.

Ten eerste ben je achterlijk dat je dit post en ten tweede voor je oplossing. Veiligheid is ontzettend belangrijk. Je bedrijfsnaam staat op het spel, maar wanneer het misgaat kan je ook je hele leven werken om een schuld af te betalen.. O ja nnen als er dode vallen kan je het jezelf niet vergeven hoor.. Ik neem aan dat je niet verzekerd bent? Overigens had je dan ook een leuk geloofwaardig verhaaltje moeten verzinnen, want met zo'n oplossing gaat de verzekering ook niet akkoord natuurlijk.

Je had toch gewoon een stel t4's op je statieven kunnen zetten? In geval van st132 (of kopieen) kan je gewoon de doppen bovenop afslopen.

Comment

• We hebben blijkbaar een verschillende mening, uiteraard geef ik je gelijk.
                  Maarja ... het zit misschien wat gecompliseerder dan jullie denken.

Het is inderdaad eenmalig, maar niemand wist dan ook dat het zo zat bevestigd.
                  2 t4's zat er niet in, dit feest moest er tiptop uitzien: aan de truss hingen 2 fourbars, leddoek, spiegelbol en 4 scanners: ook was er een ledvloer van 20 m2

Zo zag het eruit trouwens:

Last edited by --Djdave--; Tuesday-17-08-2010, 20:49. Reason: Foto's toegevoegd

Comment

• Ik had je reply nog niet gezien, sorry daarvoor.

Maar dan alsnog, in Rotterdam zitten ook verhuurbedrijven. Als je je bezighoudt met trussjes, moet je niet dergelijke risico's nemen. Gewoon in de buurt zoeken naar een verhuurbedrijf en dan alsnog halen/laten bezorgen.

Nooit zulke risico's nemen. Er hoeft maar 1x iets te gebeuren en je bent de rest van je leven de l*l.
                    Dan maar een show die er iets minder gelikt uitziet. Veiligheid is veeeeel belangrijker!
                    Last edited by ajdeboer; Tuesday-17-08-2010, 20:47.

Comment

• Ik geef je helemaal gelijk (Y)

Comment

• Ben je wellicht ook op de hoogte dat een flesje 7up of sprite op je sub kan gaan stuiteren en zo over je DJ-gear kan kletsen?

Comment

• Daar had ik nog niet aan gedacht, voor de subs maakt het opzich niet uit want die hebben al genoeg bier geproeft en het is toch kunsstof maar ik dacht dat ze daar wel het veiligst stonden (op mn dj booth wou ik ze niet hebben namelijk) ze zijn immers niet gaan stuiteren maar ik zal er de volgende keer op letten.

Comment

• Hangt ook af van je volume, maar de vreemdste dingen kunnen aan de wandel gaan als je subs lekker aan het rommelen zijn..

Comment

• Ziet iemand hier op 94.27 een groene boot varen met jonge homo's er op? 3 mensen op die boot zijn geen homo. Nummer 1 is de schipper, nummer 2 is een jongen die voorop hoorde te staan om aanwijzingen te geven aan de schipper (wat erg lastig bleek te zijn omdat die jongen een concentratiestoornis heeft en dat is niet zo handig als je je goed moet concentreren...) en nummer 3 is de jongen met wie ik de dri(jf/)ve-in show samen run.

Er valt niet veel te zien en ook niet veel te horen omdat het geluid van een andere boot wordt gebruikt die een complete line-array had verstopt tussen de mensen maar het is toch leuk dat het gefilmd is.

Zijn er mensen die apparatuurlijstje willen? Zo ja, kijk hieronder. Zo nee, scroll een stukje verder...

-Een hele stapel dekzeilen
                              -Een paraplu
                              -Wat ander plastic
                              -Ty-wrap's en touw om de dekzeilen vast te zetten
                              -Dj-set met computer
                              -2x dubbel 15 inch speakers gebruikt als top kast
                              -2x 15 inch subwoofer
                              -2x 18 inch subwoofer
                              -cross-over
                              -equalizer
                              -bult kabels (lijkt logisch maar zonder is nog steeds erg lastig...)
                              -16kva aan aggregaten.

Ikzelf stond op een andere boot langs de kant maar daar heb ik helaas (nog) geen foto's van maar wel wat er stond aan apparatuur.

-2x american audio pxi12 speakers
                              -1x behringer xenyx 1002b mengpaneel
                              -I-pod op standje shuffle
                              -nog meer plastic zakken
                              -aggregaatje

Voor de Sail hebben we ook het een en ander verhuurd aan geluid aan dezelfde botenverhuurder maar daar heb ik nog geen foto's van kunnen krijgen maar als ze maandag weer terug komen zal ik het vragen.

Voor de rest moet ik volgende maand voor dezelfde man nog een feest draaien, te vriend houden dus!

Comment

• "Het filmpje kan niet worden bekeken want je moet ingelogd zijn."

Comment

Working...
                                X