Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gister moeten draaien op een toernooi van een hockeyclub. Het was van 2 uur 's middags tot 10 uur 's avonds. Het was rond 7 uur te vergelijken met een hockeyfeest.

Kleine samenvatting:
    Ik ben erg verrast na deze dag hoe goed mijn DAP K115's zijn.
    Het begon om 2 uur en is uiteindelijk afgelopen om 10 uur. Eerst was het tot 9 uur, maar ze vroegen als het nog één uurtje langer kon. Uiteraard tegen betaling.
    Overdag moest er gewoon lekkere achtergrondmuziek zijn. Savonds was het een ander verhaal.
    Vanaf 7/8 uur leek het net een hockeyfeest, echt super!
    Daarom was ik ook zo verbaast over hoe goed die DAP K115's zijn, vooral met de muziek die meer bass bevatten.

Foto 1
    Foto 2

Qua ruimte konden we dus niet zoveel. Zoals je ziet staat ook één parren setje achter ons en één naast ons.
    Kabels waren ook niet echt hééééééél goed weggewerkt dat geef ik toe, maar niet dat de mensen dat heel goed zagen.

Ze hebben zelf daar ook erg veel foto's gemaakt. Ze hebben ook voor mij foto's gemaakt die ik kan gebruiken. Als er wat mooie tussen zitten dan zal ik die posten. Die foto's krijg ik binnenkort opgestuurd. De video komt binnenkort ook.

Comment

• Net setje!
      Spijtig dat led parren (althans zo zie ik het op de foto) vaak gebruikt worden voor "kermis"-standjes... :( Mja, das de smaak van de LJ...

Ik krijg ook vaak goede reacties op de IMG stageline variant van de K115's, veel mensen zijn verbaas over wat er uit komt. Ik gebruik ze dan nog vaak full range met 2 extra subjes er onder: blaast lekker :-)

Comment

• Originally posted by BCDrivein View Post
        Hoe heb je het hier nu aangesloten?

Ik zie 3 speakon connectoren beneden, en nog 3 overige kabels. 2 speakon, 1 voeding en 1 dmx is toch voldoende?

En zitten ze daar niet heel erg in de weg als je staat te mixen? Ik kan me voorstellen dat je soms nog wel eens op je kabels gaat staan op deze manier. Waarom heb je met de bouw niet gekozen voor 1 (of 2 voor eventuele uitbreiding) speakon connectoren per kant aan de zijkant in te bouwen? Dit lijkt mij persoonlijk makkelijker?

Maar staan je toppen niet erg laag? Het lijkt mij dat de voorste 3 rijen doof worden, en alles daarachter bijna niets meer van je hoge tonen hoort? ;)

(ps. ik neem aan dat je de rookmachine later nog bij hebt gedraait? Nu staat hij vol richting de kussens te spuiten :shock: En gaf je strobe nog een beetje effect liggend daar op de grond? ;))

Maar al met al een heel net setje...ik denk dat er heel veel leeftijdsgenoten jaloers op je zullen zijn?

Comment

• [QUOTE=Greendiek;93512]
          (ps. ik neem aan dat je de rookmachine later nog bij hebt gedraait? Nu staat hij vol richting de kussens te spuiten :shock: En gaf je strobe nog een beetje effect liggend daar op de grond? ;))QUOTE]

Toevallig weet ik dit. De rookmachine staat gericht op een ventilatie rooster, die de rook omhoog blaast.. Ik vermoed dat je de ventilatie als een strobe zag?

@ Bram,

Ziet er gewoon netjes uit. Ook leuk die LED's onder je meubel.

Comment

• het lijkt mij eerder een rare plaats voor een ventilatie, zo midden voor de verwarming

Comment

• Wat heeft die ventilator met die verwarming te maken als ik vragen mag.
              (zie vorige post van DJ-scratch)

Comment

• Originally posted by Greendiek View Post

Ik zie 3 speakon connectoren beneden, en nog 3 overige kabels. 2 speakon, 1 voeding en 1 dmx is toch voldoende?

En zitten ze daar niet heel erg in de weg als je staat te mixen? Ik kan me voorstellen dat je soms nog wel eens op je kabels gaat staan op deze manier. Waarom heb je met de bouw niet gekozen voor 1 (of 2 voor eventuele uitbreiding) speakon connectoren per kant aan de zijkant in te bouwen? Dit lijkt mij persoonlijk makkelijker?
                Ik heb nu pas in de gaten dat ik het heel onhandig heb aangesloten. Normaal doe ik alle kabels netjes door het linker gat in het meubel. Dan heb ik er geen last van.

(ps. ik neem aan dat je de rookmachine later nog bij hebt gedraait? Nu staat hij vol richting de kussens te spuiten :shock: En gaf je strobe nog een beetje effect liggend daar op de grond? ;))
                Pas wanneer ik de rookmachine ging gebruiken had ik hem goed gericht gezet.

Maar al met al een heel net setje...ik denk dat er heel veel leeftijdsgenoten jaloers op je zullen zijn?
                Dat is aan jullie.. :)

Comment

• Originally posted by Greendiek View Post

Dan blijft alleen deze vraag nog over ;) waar is de 3e speakon kabel voor? En waar is je 3e kabel voor?

Mvg, Greendiek :cool:

Comment

• Zal wel powercon wezen o.i.d., overigens heeft het (vind ik) niet veel zin om nu bij elk kabeltje te gaan vragen waar is dit voor, waar is dat voor..

Comment

• Klopt.
                      Het bestaat uit twee speakon, één powercon, één xlr en één 5 plug xlr voor mijn LED balk.

Comment

• Originally posted by Dj-Walter View Post
                        Zal wel powercon wezen o.i.d., overigens heeft het (vind ik) niet veel zin om nu bij elk kabeltje te gaan vragen waar is dit voor, waar is dat voor..
                        Ik vroeg het namelijk omdat ik op de foto 3 de zelfde connectors dacht te zien. Nu blijkt er inderdaad 1 powercon aansluiting tussen te zitten. Ik vraag het wel met een specifieke reden...

@BCDrivein

Heb je voor je powercon de zelfde connector gebruikt als voor je speakon?

Lijkt me erg gevaarlijk. Als je even niet oplet sluit je de powercon aan op je speakon aansluiting, en dus vol op de ingang van je versterker.

Dit hoef je trouwens ook niet zelf te doen, kan ook gebeuren dat een ander het per ongeluk verkeerd aansluit.

Comment

• Nee, een andere aansluiting! Gelukkig wel!

Comment

• Powercon en speakon kun je niet wisselen (Tenzij je er enorm veel kracht op gaat zetten)
                            Ze hebben andere uitsparingen in de connectors. En mocht je dat toch lukken dan heb je ineens 3,6kW aan 50HZ sub! :D

Comment

• *** edit rick ***
                              Last edited by Rick; Friday-18-02-2011, 20:25.

Comment

• Post bewust leeggeveegd en berisping uitgedeeld om gevaarlijke situaties te voorkomen.

230V op een Speakon connector zetten is NIET de bedoeling! Daar is Powercon voor!

Comment

Working...
                                X