Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feestje van gisteren. Het lijkt een kabel-bende links, maar dat viel mee.

De eerste aankoop zal toch zeker een aanhangwagen zijn, omdat ik er nu geen meer heb.. Meteen zal ik ook een oprijplaat erbij kopen, zodat we er alles in kunnen rijden (beter voor onze ruggen).

Comment

• Had je de case voor je tops niet ergens bij je achterin kwijt gekunt ? Nu staat ie daar zo raar? Voor de rest ziet het er netjes uit ! ;)

Comment

• Bedankt. Die case stond daar, zodat ze er cadeau's op konden plaatsen.

Comment

• Originally posted by Mol View Post
          Als er 4 nooddeuren zijn moeten die ook wettelijk alle 4 vrij zijn, één deur afsluiten of er iets voor plaatsen mag niet, maar dat is het probleem van de eigenaar.
          Weet je dat zeker? Volgens mij geldt in Nederland dat er zoveel meter aan nooddeuren moet zijn voor een bepaald aantal gasten. Als er dus maar honderd gasten in een zaal zijn die gemaakt is voor 200 gasten (en dus ook voldoende nooddeuren heeft voor 200 gasten) hoeft er ook maar de helft aan nooddeuren vrij te zijn.

Het is wel zo dat dan het groene nooduitgang bordje ook niet zichtbaar mag zijn, anders zorgt het voor verwarring, zeker in een noodsituatie.

Het afrokken van de booth is een kleine moeite en kost niets, maar het staat er dan wel veel netter bij en dat zien je gasten wel, zet niet zomaar iets iets neer maar maak het mooi.
          Helemaal mee eens. Ik was ook aan het wachten op het voorzetschotje dat niet kwam ;-)

Probeer ook zo vroeg mogelijk de apparatuur op te bouwen zodat niemand er last van heeft, een gesprek met de zaaleigenaar kan wonderen doen en anders een beetje druk op de ketel zetten.
          Dat ben ik dan weer niet met je eens. Tuurlijk probeer je ervoor te zorgen dat alles klaar en netjes is voordat de mensen binnenkomen, maar als ik vanaf 20.00 ben ingehuurd en mensen komen om 18.30 al binnen is dat niet mijn probleem.

's middags opbouwen zoals Ronnie zegt is leuk als je alleen optredens binnen een kwartiertje rijden hebt, maar als je net als ik door heel Nederland werkt gaat dat 'm echt niet worden...

laat je niet doen door zaaleigenaars maar onderhandel, zij hebben jou meer nodig op de avond dan jij hun nodig hebt.
          De zaaleigenaar zal het een zorg wezen, die heeft jou niet ingehuurd...

Comment

• 2 foto,s van de afgelopen 2 feestjes.
            Feest 1

Geluid:
            Qsc K10
            Pioneer cdj2000
            Pioneer djm800

Verlichting:
            4x jbs Ledpar
            2x Dynamo 250
            1x Green Laser
            1x Bax RGY laser
            1x Showtec Dynamic
            1x HQ power led bol 50cm

2 de Feestje
            Feest2
            Als het feestje starte ging het doek achter ons dicht natuurlijk.

Geluid:
            Qsc K10
            Pioneer cdj2000
            Pioneer djm800

Verlichting:
            4x jbs Ledpar
            2x ADJ ledbar
            1x Green Laser
            1x Bax RGY laser
            1x Showtec Dynamic

Comment

• Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post

De zaaleigenaar zal het een zorg wezen, die heeft jou niet ingehuurd...
              Ik weet zeker dat ik me niet in een hoekje laat proppen als ik merk dat er betere plaatsen zijn, daarbij is een drive in een deel van het decor en dat moet op een mooie zichtbare plaats staan, niet op een plaats waarvan de mensen zich afvragen "waar staat die dj"

Onderhandelen met de organisatie of het trouwkoppel en de zaaleigenaar kan wonderen doen, wat druk op de ketel zetten nog meer, ze hebben de dj nu éénmaal nodig want 4u voor het feest moeten ze geen andere meer gaan zoeken.

Comment

• Ze zullen het dan ook vast wel doen, maar of ze je nog eens inhuren als je druk op de ketel zet...

Comment

• Originally posted by Cbaa View Post
                  2 foto,s van de afgelopen 2 feestjes.
                  Feest 1

Geluid:
                  Qsc K10
                  Pioneer cdj2000
                  Pioneer djm800

Verlichting:
                  4x jbs Ledpar
                  2x Dynamo 250
                  1x Green Laser
                  1x Bax RGY laser
                  1x Showtec Dynamic
                  1x HQ power led bol 50cm

2 de Feestje
                  Feest2
                  Als het feestje starte ging het doek achter ons dicht natuurlijk.

Geluid:
                  Qsc K10
                  Pioneer cdj2000
                  Pioneer djm800

Verlichting:
                  4x jbs Ledpar
                  2x ADJ ledbar
                  1x Green Laser
                  1x Bax RGY laser
                  1x Showtec Dynamic
                  Kan aan mij liggen, maar ik zie nergens een speaker. Verder ziet er niet slecht uit.

Comment

• Janpetersen: Qsc K10... weet niet wat jij daar normaal tegen zegt, maar het lijkt nogal veel op een speaker :P

Comment

• Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                      Weet je dat zeker? Volgens mij geldt in Nederland dat er zoveel meter aan nooddeuren moet zijn voor een bepaald aantal gasten. Als er dus maar honderd gasten in een zaal zijn die gemaakt is voor 200 gasten (en dus ook voldoende nooddeuren heeft voor 200 gasten) hoeft er ook maar de helft aan nooddeuren vrij te zijn.
                      Hoe dit wettelijk geregeld is weet ik niet exact, maar het is wel andersom dan wat jij nu aangeeft. Het maximaal aantal personen wordt gedefinieerd aan de hand van het vloeroppervlak of het aantal meter nooddeur, welke kleiner is, is leidend. Volgens mij was het 60 man per meter nooddeur.

Als je 2 nooddeuren blokkeert verlaagt dat dus het maximaal aantal personen. Het is NIET zo dat als er maar 100 man zijn je dus 2 van de 4 nooddeuren mag blokkeren. Komt het wel op neer, maar is een verschil ;)

Nu weet ik niet hoe dit wettelijk geregeld is, maar het zou kunnen dat er opnieuw gekeurd moet worden door de brandweer als je 2 nooddeuren blokkeert. Je gebruiksvergunning gaat namelijk uit van 4 nooddeuren. Als je er 2 blokkeert is die vergunning niet meer geldig.

Het is wel zo dat dan het groene nooduitgang bordje ook niet zichtbaar mag zijn, anders zorgt het voor verwarring, zeker in een noodsituatie.
                      Dat absoluut, want 60 man die op een geblokkeerde nooddeur afrennen is niet handig...

Comment

• Originally posted by JanPetersen View Post
                        Kan aan mij liggen, maar ik zie nergens een speaker. Verder ziet er niet slecht uit.
                        Op de foto's kan je idd de speakers niet zien.
                        Op de eerste foto had ik ze nog niet opgezet.
                        Op de 2de foto stonden ze meer in de hoeken(uit het beeld).

Comment

• Originally posted by SLGV View Post
                          Janpetersen: Qsc K10... weet niet wat jij daar normaal tegen zegt, maar het lijkt nogal veel op een speaker :P
                          Ik bedoelde op de foto, daar stond geen speaker. Maar waarschijnlijk heb je de vraag verkeerd opgevat. Kan gebeuren!

Comment

• Originally posted by renevanh View Post
                            Hoe dit wettelijk geregeld is weet ik niet exact, maar het is wel andersom dan wat jij nu aangeeft. Het maximaal aantal personen wordt gedefinieerd aan de hand van het vloeroppervlak of het aantal meter nooddeur, welke kleiner is, is leidend. Volgens mij was het 60 man per meter nooddeur.

Als je 2 nooddeuren blokkeert verlaagt dat dus het maximaal aantal personen. Het is NIET zo dat als er maar 100 man zijn je dus 2 van de 4 nooddeuren mag blokkeren. Komt het wel op neer, maar is een verschil ;)

Nu weet ik niet hoe dit wettelijk geregeld is, maar het zou kunnen dat er opnieuw gekeurd moet worden door de brandweer als je 2 nooddeuren blokkeert. Je gebruiksvergunning gaat namelijk uit van 4 nooddeuren. Als je er 2 blokkeert is die vergunning niet meer geldig.

Dat absoluut, want 60 man die op een geblokkeerde nooddeur afrennen is niet handig...
                            Waar jullie het vandaan halen dat ik 2 nood deuren blokeer is me een raadsel , ik heb maar 1 deur geblokeert, en voor het aanwezige volk waren de 3 deuren meer dan voldoende , het aantal personen dat aanwezig was was niet te veel voor het aantal vrije nood deuren , ik heb alles besproken met de zaal eigenaar , mede ook veiligheidverantwoordelijke voor de gemeentelijke feesten / evementen. Hij wit wel degelijk hoe het juist zit , hij heeft al vaker dit gedaan , en ENKEL m aar dan ook ENKEL als het aantal personen zich daartoe leent.
                            Trouwens ik woon in BELGIË ! :)

Comment

• Originally posted by CopainsDeluxe View Post
                              Waar jullie het vandaan halen dat ik 2 nood deuren blokeer is me een raadsel
                              Zover ik weet was dat een discussievoorbeeld ;)

Comment

• Oké zoveel te beter dat het een discussievoorbeeld was, maar om een lang verhaal kort te maken , er is duidelijk besproken geweest wat mogelijk was met de zaal om de veiligheid van de bezoekers niet in het gedrang te brengen !

Comment

Working...
                                X