Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klopt Rick heeft gelijk. De foto's zijn gemaakt met een toestel met een nogal behoorlijke flitser. Niet zoon klein foekoe chiema cameraatje dus ja beamer was meer dan fel genoeg.

Maar ja als je dan vrij dichtbij staat en flitst lijkt het natuurlijk al vrij snel minder fel. Verder zag het er na mijn idee wel netjes uit. Gaf hier wel zeer zeker een extra toevoeging aan het geheel. Vooral omdat ook de band met video clips speelde. Erg leuke toevoeging dus en een keer wat anders.

Comment

• Laatste tijd meerdere klusjes gehad.
      In het album foto's van 2 klussen.

Eerste was een barbeque met achtergrondmuziek en karaoke.
      Het was in een heel grote schuur voor ongeveer 80/90 mensen.
      Ik had circa 200 karaoke nummers, allemaal van orginele DVD's. Mapjes met de titels op de tafels gelegd.
      Beamer en scherm waren geregeld.

Tweede was een groep 8 eindfeest voor ongeveer 30 mensen, hierbij wel licht meegenomen. Helaas beetje een wazige foto.

Gebruikt materiaal
      Geluid:
      2 Behringer B212D
      1 Numark C3
      1 Pioneer CMX3000
      2 Mic's
      1 Laptop

Licht:
      4 Showtec LED parren
      1 Showtec LED operator
      1 Showtec Atmos 500

Verder nog aantal flightcases, statieven. Binnekort kijken voor een nieuw meubel want ben niet weg van het doek wat ik nu gebruik.

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
        Klopt Rick heeft gelijk. De foto's zijn gemaakt met een toestel met een nogal behoorlijke flitser. Niet zoon klein foekoe chiema cameraatje dus ja beamer was meer dan fel genoeg.

Maar ja als je dan vrij dichtbij staat en flitst lijkt het natuurlijk al vrij snel minder fel. Verder zag het er na mijn idee wel netjes uit. Gaf hier wel zeer zeker een extra toevoeging aan het geheel. Vooral omdat ook de band met video clips speelde. Erg leuke toevoeging dus en een keer wat anders.
        ja dan snap ik het. alleen (misschien ben ik beetje een zeikerd :P) maar volgende keer een ander soort scherm? ik weet niet of het van jou is hoor maar een span scherm staat een stuk mooier.

Comment

• Ja is een eigen scherm. We hebben er 3 van en zijn elektrische schermen. Span schermen hebben we zelf helaas niet. Vaak zeg maar bijna altijd worden ze maar even gebruikt. Dan is het knopje in en scherm weg. Span scherm is dat toch wat lastiger als het ergens boven in hangt.

Hier was het dus 1 van de weinige gevallen dat we het wel heel de avond gebruikt hebben.

Comment

Ja is een eigen scherm. We hebben er 3 van en zijn elektrische schermen. Span schermen hebben we zelf helaas niet. Vaak zeg maar bijna altijd worden ze maar even gebruikt. Dan is het knopje in en scherm weg. Span scherm is dat toch wat lastiger als het ergens boven in hangt.

Hier was het dus 1 van de weinige gevallen dat we het wel heel de avond gebruikt hebben.
            dan snap ik het zeker. verder een mooi showtje hoor.:D

Comment

Hier 2 foto's van een feestje van vorige week. Waren een om en nabij de 100 a 150 gasten. Echt duidelijke foto's van wat er in de zaal stond heb ik helaas nog niet maar zodra ik ze heb zal ik ze hier ook nog plaatsen ( als ik eraan denk )

Deze is gemaakt van ongeveer halverwege a drie kwart van de zaal

Deze is gemaakt vanaf de voorkant zijkant van het podium
              Materiaallijstje zou ook leuk zijn;)

Comment

• @ronennieshow
                Mooie show!

@ChielDJ
                Hoeveel mensen waren er op de 1e foto?

@jouri369
                Idd zou wel leuk zijn :P

Comment

• Word meer een materiaallijst dan lijstje

Licht:
                  4x kls 801
                  8x sls7
                  8x movitec sl250
                  4x q max 250 wash
                  4x jb-system winner
                  3x showtec ignitor 6
                  8x par 56 long black
                  1x antari hazer.

Beeld:
                  1x Mitsubishi beamer 2500 ansi lumen
                  1x projecta electrisch scherm
                  2x led scherm Panasonic 42 inch
                  3x hp 19 inch TFT

Geluid:
                  4x dva s09
                  4x dvx d10
                  2x denon s3500
                  1x denon x1500
                  3x rcf 4 pro zelfbouw monitor
                  1x behringer b1520 pro drum monitor
                  2x rane ml60 eq voor monitors
                  1x ad-system impuls 2404 amp voor monitors
                  1x dbx eq voor zaal geluid
                  1x motu voor delay en fx patchen
                  3x sennheiser ew 165
                  2x ew 365
                  2x shure pgx 4 set.
                  1x allen & heath zed 420
                  1x audio technica drumkit db7
                  1x lexicon mx 400xl
                  2x dbx 266
                  3x dbx 166
                  X aantal shure am 58
                  Nodige standaards kabels en multis
                  Vast nog veel meer maar dit schoot me te binnen

Truss:
                  1 care van 6m bij 5m bij 3,5m hoog
                  1 care van 3m bij 6m bij 3,5m hoog
                  1 vierkant van 2m bij 4,5m

Verder natuurlijk een enorme berg kabels en dergelijke
                  Ook nog een 32m wit licht door latent afrock

Ik ben vast nog van alles vergeten maar dit is wel zoon beetje het grootste deel

Comment

• Leuk lijstje ;-)

Heb je misschien een tekeningetje van die monitoren (rcf) en de drivers? Ben wellicht geïnteresseerd geraakt...

Comment

• Staat gewoon op de site van rcf. Alleen hebben wij onze versie passief gemaakt in plaats van actief.

Verder stonden er natuurlijk ook de nodige pro books te draaien en video splitter boosters.

Comment

• Heb ik inderdaad gekeken.

Ik neem aan dat het om die gaat? Was de enige uit de 4pro serie die ik heb kunnen vinden.

Maar daar staan geen tekeningetjes? Of heb je ze gewoon vanaf de foto nagebouwd?

Comment

• Laat ik ook maar weer eens wat foto's plaatsen. Afgelopen weekend een feestje gehad ter gelegenheid van een 50e verjaardag. Zowaar een keer erg gehad om foto's te maken, welliswaar van telefoon kwaliteit, maar beter iets dan niets ;)

Gebruikte materialen:

1x Dap AX set
                          1x Pioneer DJ set (cdj 800mk2, djm 600)
                          2x ST 132 statieven
                          3x 2 meter truss
                          2x fourbar
                          2x eurolite ts7b scanner
                          1x JB Systems Solar RGB
                          Partij kabels
                          Aangestuurd met een laptop met freestyler

foto 1
                          foto 2

Tips en/of opmerkingen?

Comment

• Ziet er leuk uit! Alleen de parren hangen schots en scheef, ik zie er echt geen symmetrie in. Ik zou daar de volgende keer eens op letten ;)
                            Ook zie ik links een flightcase staan, was die ergens voor nodig, had je geen plek meer om het op te ruimen...?

Comment

• de symetrie was waarschijnlijk: scanner - 4 parren - effect in het midden - 4 parren - scanner.
                              de parren hangen inderdaad nogal wat scheef.

Persoonlijk ben ik ook niet zo voor vlaggetjes en ballonnen (waren nu niet te zien, maar ik zet het er even bij) die het zicht verpesten. Misschien kon je er niets aan doen, maar hang ze zeker niet zelf op

probeer misschien ook de afrokking van je tafel wat strakker te maken. Ik zie liever een doek dat vanboven recht is en vast gemaakt is aan de tafel, waar je materiaal bovenkomt (zorg dan wel dat het netjes is), dan dat je een golvend doek hebt.

Comment

• Originally posted by DJMa5treat View Post
                                Ziet er leuk uit! Alleen de parren hangen schots en scheef, ik zie er echt geen symmetrie in. Ik zou daar de volgende keer eens op letten ;)
                                De parren lijken misschien schots en scheef te hangen, maar dit is bewust zo gedaan.
                                Als je goed oplet zie je dat de parren wel degelijk gericht zijn. Ik vind het persoonlijk namelijk niets om alles gewoon keurig recht vooruit, in het gezicht van mensen op de dansvloer te richten. Zoals je op foto 2 kunt zien, is er 1 egale gele vlek te zien op de vloer vooraan. Hier komen twee parren samen, en bewust op deze locatie, om eventuele stukjes wat aan te lichten. De roze lampen (die net aan/uit aan het gaan is) staan alle 2 op de achterwand (hoog) gericht. De buitenste oranje staan iets verder op de dansvloer gericht, en de zeeblauwe staan alle 2 naar de buitenkant gericht. Op deze manier had ik een mooi egaal verspreid beeld ;).

Originally posted by DJMa5treat View Post
                                Ook zie ik links een flightcase staan, was die ergens voor nodig, had je geen plek meer om het op te ruimen...?
                                Deze flightcase heb ik hier bewust gezet. Dit is trouwens enkel de deksel er van. Achter deze flightcase stond een bankstel, waar kleine kinderen graag op wilde zitten/stoeien. Om te zorgen dat ze hier niet bij konden heb ik dit stukje op deze manier afgeschermd. Los daarvan stoor ik mij persoonlijk niet aan deze kist. Ik heb liever dat er een flightcase staat, als dat er een stoel/barkruk oid staat. Dan vind ik dit een nettere oplossing ;)

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                                de symetrie was waarschijnlijk: scanner - 4 parren - effect in het midden - 4 parren - scanner.
                                de parren hangen inderdaad nogal wat scheef.
                                Dat was de symetrie inderdaad. En zoals je eerder kunt lezen, heb ik hier bewust voor gekozen om dit zo te richten :)

Persoonlijk ben ik ook niet zo voor vlaggetjes en ballonnen (waren nu niet te zien, maar ik zet het er even bij) die het zicht verpesten. Misschien kon je er niets aan doen, maar hang ze zeker niet zelf op
                                Ik wou dat ik hier iets aan had kunnen doen. Echter werden de vlaggen (ondanks meerdere waarschuwingen) op deze manier opgehangen. Wel geven de foto's een vertekend beeld. De vlaggenlijnen hingen hoger dan op de foto's lijkt.

probeer misschien ook de afrokking van je tafel wat strakker te maken. Ik zie liever een doek dat vanboven recht is en vast gemaakt is aan de tafel, waar je materiaal bovenkomt (zorg dan wel dat het netjes is), dan dat je een golvend doek hebt.
                                Dit is helaas niet anders mogelijk. Ik gebruik als DJ meubel een grote kist met daarin 2 cdj 800 mk2 en 1x een DJM 600 op een keyboardstatief. De deksel van deze kist zet ik op een ander keyboard statief er naast. Helaas is de onderkant van de kist hoger dan de deksel, waardoor ik het nooit helemaal netjes glad kan krijgen.
                                Ook is het doek iets hoger dan dat mijn booth staat. Hierdoor heb ik de onderkant een stuk naar achter gevouwen (geen kans dat mensen er op gaan staan, en gaan glijden door de gladde ondergrond).

Comment

Working...
                                X