Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schanieren: Ja ik vind het zelf ook niet zo mooi, ze konden er maar op een manier op en dat was zo... Maar ik ben aan het sparen voor een dj-booth! (hij stond wel in het midden)
    Lichtshow: Dit was een chase, de meeste heb ik allemaal wel gelijk aan bij de kanten...
    Sub: De vorige eigenaar vertelde me dat die eerst 1 sub had en 2 topjes en er 3 subjes bij had gekocht, maar het enigste verschil is het logo'tje aan de voorkant...
    Hoogte: Ja nu je het zegt klopt dat niet helemaal... Heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan... Maar officieel moet dat 2,5 meter zijn?

Comment

• Nette show. Basic, maar hier kun je mooi op voortborduren. liever eerst aandacht besteden aan een goede basis en een nette uitstraling. En tja, je hebt tenminste een meubel (verf die scharnieren anders ook zwart..)
      Wat staat erachter (controller, mixers, dmx?) en waar voed je je speakers mee?

Tja, qua lichtshow. Ieder zijn smaak. ikzelf hou er niet van dat alle parren tegelijk branden c.q. colourchasen. Maar als je showtje verkoopt, en je bent er zelf tevreden mee: lekker zo laten!

En die hoogte van 2,5 meter voor je tops is geen vaststaand gegeven. Bedenk hoeveel publiek(hoe ver staan ze naar achteren) je wil/moet bereiken. In kleine gelegenheden heb ik de speakers ook iets boven oorhoogte hangen. Vooral de hoge tonen uit je hoorn zijn gevoelig voor richting, en bij een hoogte van 2,5 meter kan het zijn dat je geluid vooraan wat dof is. Gewoon eens rondlopen in je publiek om te horen hoe je geluid klinkt op verschillende (formaten) plekken.

Ik zou dan weer die truss wat hoger op takelen, maar ook dat is niet zaligmakend.

Comment

• Voor onze toppen houden we als standaard aan ( wat in 90% opgaat ) als het tot een 100 a 150 man is onderste 1/3 van de laag / mid driver op oor hoogte.

Als het groter is. Aanpassen aan de situatie. Soms is het dan nog voldoende soms moet en kan je hoger en soms moet je extra halverwege delayen.
        2,5m voor een feestje van 100 man vind ik in de meeste gevallen dan dus ook gewoon belachelijk en nergens over gaan. Veel te hoog. Vaak heb je deze hoogte niet eens ( als het binnen is )

Comment

• Gewoon speakers on the fly :idea:, trust is leeg genoeg daarvoor....

2,5 meter is geen gegeven, maar zo vast op een sub stack is niet variabel.

Comment

• Originally posted by vrijevogel View Post
            Gewoon speakers on the fly :idea:, trust is leeg genoeg daarvoor....

2,5 meter is geen gegeven, maar zo vast op een sub stack is niet variabel.
            Misschien is het een goed idee minder snel te reageren als je er niet zoveel verstand van hebt. Deze speakers heb geen ingebouwd rigging frame laat staan vlieg ogen waar je veilig de speakers aan op kunt hangen. De stack waar de toppen op staan lijkt me mooie hoogte voor +/-100 man.

Comment

• Originally posted by ronennieshow View Post
              als het tot een 100 a 150 man is onderste 1/3 van de laag / mid driver op oor hoogte.
              Laten nou niet alle oren op dezelfde hoogte zitten

Comment

• Originally posted by joeri369 View Post
                Misschien is het een goed idee minder snel te reageren als je er niet zoveel verstand van hebt. Deze speakers heb geen ingebouwd rigging frame laat staan vlieg ogen waar je veilig de speakers aan op kunt hangen. De stack waar de toppen op staan lijkt me mooie hoogte voor +/-100 man.
                Was ook cynisch bedoeld, verkeerde symbool aangeklikt.

Comment

• Originally posted by Onelo View Post
                  Laten nou niet alle oren op dezelfde hoogte zitten
                  Een gemiddelde nemen is dan ook vast heel moeilijk voor jou.

Heb je veel kinderen kan het dus wat lager ( of oudere mensen die zijn vaak ook minder groot )
                  Draai je bij een basketbal team dan staan ze wat hoger.

Ik hoop dat je het nu wel snapt want het is dus weer helaas zo dat we voor de kinder afdeling echt alles woord voor woord voor woord neer moeten zetten omdat ze het anders niet snappen.

Comment

• Was ook maar een geintje man, maar wellicht had ik ook het verkeerde symbooltje..

Comment

• Originally posted by vrijevogel View Post
                      Was ook cynisch bedoeld, verkeerde symbool aangeklikt.
                      Vandaar;), mijn reactie was misschien een beetje te hard, excuses daarvoor. Maar ik wil mensen op dit forum wel op het hart drukken dat dergelijke uitspraken mogelijk verkeerd kunnen worden opgevat en dat mensen onbedoeld in een onveilige richting worden gestuurd. Pas alsjeblieft op met reacties over rigging want dit kan tot gevaarlijke situaties leiden!

@skywalkerluuk: Wat me wel opvalt is dat je de speakers (misschien onbewust) op een slimme plek hebt geplaatst t.o.v. je statieven, op deze manier kunnen mensen moeilijk struikelen over de uitstekende poten. En misschien is het slim iets langere speakerkabels te kopen/gebruiken, ze lopen schuin omhoog naar de speakers wat niet echt mooi is en als er dan iemand achter de kabels blijft haken ben je de pineut.;)

Comment

• Afgelopen week had ik ook weereens een klusje voor mijn ''drive in show '' hoewel het meer een uit de hand gelopen hobby is als werk en er ook zeker nog een hoop dingen moeten verbeteren aan de techniek / kennis en kunde heb ik het weer aardig naar mn zin gehad . En het beetje publiek dat er was ook . Het was kermis en warm weer dus helaas vele mensen buiten echter naderhand wel leuke reacties gehad . En daar gaat het mij voornamelijk om .
                        Hierbij 2 telefoon foto's
                        Attached Files

Comment

• Dat mag je gerust een drive-in-show noemen hoor, ziet er niet verkeerd uit! Maar zijn je flightcases nou niet even hoog of lijkt dat maar? Ziet er net even wat minder strak uit zo... Verder heb je de moving heads creatief neergehangen maar ik betwijfel of dat wel de veiligste manier is (maar ik heb geen verstand van rigging, het is maar een aanname).

Comment

• Dat van die flightcase's klopt ik heb een zaagfoutje gemaakt bij het maken van de deksel het zijn namelijk zelfbouw case's . het idee is om er een spandoekje voor te hangen met de naam of een plaatje ofzo zodat het niet meer opvalt ik ben alleen nog bezig met het ontwerp .
                            De moving heads was eigenlijk een noodgreep. De basis ervan is breder als de truss en daardoor kon ik ze niet onder hangen ( dan zou de lamp in de backdrop draaien . Erbovenop ging in dit geval ook niet vanwege beperkte hoogte . in zon geval zou ik de heads op een paaltje zetten echter nu was 1 trusspaaltje in gebruik voor een monitor omdat het commite ook een karaoke wilde houden . volgende keer misschien nog anders oplossen . Al is het alleen maar omdat ik dan niet met die 25 kg boven mn hoofd hoef te rommelen .

Comment

• Leuke set inderdaad. Baggere foto's ;) Maar 't ziet er best goed uit. Volgens mij een mooie symmetrisch opgehangen lichtshow? Maar je hebt je truss apex-down (driehoek die naar beneden wijst) hangen, en met de onderste buis voor je statief langs? Dan gaan er wel andere krachten spelen dan dat ze netjes hangen onder je truss. Wat voor statieven en truss gebruik je?

Kun je niet een klein stukje van de hoogste case afzagen(dan vervolgens weer netjes afwerken? Problemo solved.

Comment

• Misschien hier weer even wat leven in blazen met wat foto's en filmpjes van klusjes van de afgelopen tijd(en).

Cabana beach pop

Spoordonk kermis ( content festival

Het Spektakel in Haghorst

Comment

Working...
                                X