Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dit weekend erg druk gehad. Gister drie klussen gehad: 2x drive-in show en 1x een verhuurklus. Het was nogal gehaast en het één en ander liep tegen, maar toch is alles weer met succes afgerond.

Feestje 1:
    foto

foto2

Feestje 2:
    foto 1

foto2

foto 3

foto 4

Helaas van het verhuurklusje geen foto's. Het ging om de plaatsing van een stel colours met rookmachine. Gaf een erg mooie look dat bij het thema pastte, halloween.

Comment

• Ook hier mocht gisteren een showtje op pad, richting het welbekende Goes :D
      Het betrof hier een supriseparty voor een jarige trucker, die tot aan het moment van het feest van niets wist. Altijd leuk om zo'n stomverbaasd gezicht te zien. ;)
      Het feest zelf was best gezellig, en laatste uurtjes kwamen de mensen nog even flink los. (Zelfs het oudere volk ging helemaal los op de hardstylebassen :D) Opdrachtgever was zeer tevreden, er zijn weer visitekaartjes weggegeven en wellicht komen er nog wat boekingen voor terug hier en daar. 8)

Doordat er niet zoveel ruimte was, moesten we redelijk compact opstellen. Tevens zie je op de foto maar één luidspreker staan, de andere stond om de hoek, in de woonkamer.
      Birthday Boy
      Opstelling1
      Opstelling2
      Lichtjes
      Lichtjes2
      Ze ging'n oe.. oehoe oehoe...
      ...oehoe oehoe oerend hard :D
      You'll never walk alone
      De rest.

Comment

• @ Roderick

Ziet er strak uit man. Maar over feest 1; Had je niet last van het laaghangende licht?

En over feest 2; Zou het niet handig zijn buisjes tussen je toppen en subjes te plaatsen? Je ruimte ziet er al best krap uit en daarmee win je weer een klein beetje :roll:.

@Rick

Vind het een leuk setje blijven :wink:. Netjes weg gezet met de gegeven ruimte. Hoe reageerde de buren op je draaikunsten :wink: ?

Comment

• De buren waren ook uitgenodigd, dus die heb ik niet gehoord. ;)

Comment

• Originally posted by George
            @ Roderick

Ziet er strak uit man. Maar over feest 1; Had je niet last van het laaghangende licht?

En over feest 2; Zou het niet handig zijn buisjes tussen je toppen en subjes te plaatsen? Je ruimte ziet er al best krap uit en daarmee win je weer een klein beetje :roll:.
            Feestje 1 was inderdaad laag, de hoogte is gemaakt voor 10 jarige. Er hangt daar een grote bar die gemaakt is om effecten aan te hangen en daaraan heb ik het gewoon bevestigd. Het effect is zo mooier dan losse statief en het was voor groep 8 leerlingen, die zijn ook niet zo hoog.

Bij feestje 2 is tussen paaltjes inderdaad mooier, helaas stond mijn db technologies set elders opgesteld en staan hier de zelfgemaakte subs zonder gaten waar een tussenpaal in bevestigd kan worden.

Bedankt voor je commentaar en complimenten!

Comment

• Gister een drive-in show gedraaid op een schoolfeest. Was ongeveer 500 man aanwezig.

overzicht 1

overzicht 2

Zoals je ziet waren er 2 bruggen in de zaal. De hele avond is er volop gedanst en op het eind ging het dak eraf. Helaas wel wat geklaag van omliggende buren en na het eerste kwartier een brandalarm vanwege mijn rookmachine, waardoor de laser de rest van de avond weinig nut had.

De laser die je op de foto ziet was in werkelijk vele malen sterker. Komt door het lage gehalte rook en de foto.

We zijn al weer uitgenodigd voor de volgende keer :D

puntje van kritiek:
              Wat bekabeling in de truss hangt niet helemaal lekker. Ik had alles netjes vastgetaped kwam ik eracht dat ik de laser vergeten was. Die nog ff snel door iemand erin laten hangen, maar vergeten de boel netjes op de truss te hangen.

Gehuurd:
              bell audio geluidset (ging als een trein)
              trussbrug van 6 meter

Comment

• Geen afrokdoekje voor het podium zelf mee? ;) Dat zou het helemaal afmaken. En de rookdoos zou dan eventueel op het podium kunnen staan.

Vind persoonlijk twee bruggen die tegenover elkaar staan in de zaal net iets minder. Maar dat is wellicht persoonlijk. Krijg er het idee bij dat die andere brug daar zo zielig in z'n eentje staat en er sneller vreemde vingertjes aan kunnen komen. (Vooral bij de aanwezigheid van 500 pubers.)
                Geen mogelijkheid om brug 1 ergens achter je te zetten en brug 2 boven de booth? Creëer je ook gelijk een stukje diepte in je show. ;)

Comment

• van te voren had ik geen idee of er een podium aanwezig was. Die rookdoos stond daaronder zodat er niemand met zijn vingers aan ging zitten, want dat is heet :P Verder had ik juist voor twee bruggen gekozen op de dansloer wat compacter te maken en meer sfeer ermee te maken. Vond zelf het effect wel geslaagd. Wellicht wordt het de volgende keer 1 grote brug.

Comment

• Ik dacht laat ik ook maar is een foto'tje uploaden. Ik had er veel meer willen maken maar daar heb ik helaas geen kans voor gehad.

Afgelopen zaterdag avond was ik als dj ingehuurd voor een grote Belgische telecom aanbieder. Dit werd georganiseerd door een evenementenbureau die graag beetje sefeer volle verlichting wilden.

Hiervoor heb ik het volgende bij gehuurd:

Licht:
                    2 x Robe Movinghead
                    4 x Par 56 floorspot (op analoge dimcontroller)
                    5 x Par 56 short LED
                    2 x Showtec scanmaster (1 voor LED en 1 voor MH's)
                    1 x Hazer (die helaas de avond niet uit zong)
                    1 x Bobbie (de jongen op de foto)
                    en nog wat spots om de Buda op het terras uit te lichten
                    (verder nog meer truss en spots maar dat werd te druk)

Geluid
                    2 x Renkus Heinz 2 x 15"
                    2 x Versterker
                    1 x X-over (behringer)

Dan was er nog een gedeelte van het strandpaviljoen:
                    4 x JBL full-range speakers

En natuurlijk kon ik niet met lege handen aankomen :wink:
                    Dus ik had me eigen booth mee:

1 x Behringer DX 1000
                    1 x Numark CDN 36
                    2 x Numark ICDX
                    1 x Maxtor 3,5" 80GB Ext. HD
                    1 x Medion notebook (met dubbele line-out)
                    (zal nog is foto's van deze flightcases plaatsen)

Het was alles bij elkaar een zeer geslaagd feest, hoewel het veel uit is gelopen.

De foto:
                    Foto
                    [edit Rick] Foto in link veranderd

Comment

• Vind de opstelling zoals je deze opgesteld hebt nogal jammer. Je kon veel beter de heads aan de zijkant zetten, zodat je iets meer breedte creërt in de show. Nu lijkt het nogal alsof je maar in een hoekje gepropt bent met je middelen, terwijl je show het middelpunt van de belangstelling zou moeten zijn.

Sowieso vind ik het zonde dat je je headjes op deze manier geplaatst hebt. Dit doordat ze nu het meest van de tijd naar het plafond schijnen, of precies in het gezicht van je publiek. Zeker bij een zaal die zo laag is als deze, schijn je eerder op plaatsen waar het effect stukken minder is.

Voor het budget dat blijkbaar aanwezig was (getuige de Renkus Heinz en headjes) had ik veel liever twee T4'tjes aan weerszijden gezien dan de twee headjes die er nu staan. Liever een strakke basis dan intelligent licht dat op deze manier wordt toegepast.

De afwerking van je booth vind ik ook niet helemaal geweldig, het doek hangt nogal door waardoor dit een stuk rommeliger oogt.
                      Tevens zie ik nog steeds voldoende kabels lopen, waar je eigenlijk het doek voor mee hebt genomen (neem ik aan). Het doek had best wat hoger geplaatst kunnen worden, waardoor je wel de egale voorzijde had kunnen creëren die net een stuk beter oogt.

Tot zover mijn commentaar ;)

Comment

• Rick, tnx voor je reactie.

Ik had 2x foubar mee en statieven maar dat werd te druk in de ogen van het evenementenbureau, dus dat is punt 1.

Tevens MH's waren specifieke wens van de klant en ja klant is koning. Daarnaast was deze positie ook op verzoek van hen.

Afrokking was idd slecht. We hadden ze getaped aan de flightcases maar dat liet los. Dus plakte we em iets minder netjes terug.

Comment

• Ah, op die manier.
                          In dat geval kun je beter inderdaad de wensen van de klant inwilligen.

Comment

• wel [edit Rick]Eens, maar toch liever dat je dat even anders verwoordt ;)[/edit] movingheadjes :P

Comment

• Originally posted by Bart Coppens
                              wel [edit Rick]Eens, maar toch liever dat je dat even anders verwoordt ;)[/edit] movingheadjes :P
                              :shock:

Comment

• robe is kwaliteitje jongen ;)
                                dus ik ga der van uit dat je dat woord "****" niet zo letterlijk neemt :P

[edit Rick]Het was niet voor niets dat ik je post had aangepast. ;)

Comment

Working...
                                X