Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dat je je flightcaseruimte optimaal wilt benutten en liever geen overtollig hout meeneemt snap ik, maar toch zou ik er dan liever voor kiezen om een mooi aansluitpaneeltje te maken in plaats van deze oplossing kiezen.
    Sluit een stuk makkelijker aan en je loopt ook geen gevaar met openstaande cd-lades. (in combinatie met kabels dan.)

Ik wist trouwens niet dat die witte kist ook tot je inventarisatie hoorde. Waarom toendertijd gekozen voor een witte kist en niet voor een zwarte idie niet zo opvalt? ;)

Comment

• Gister weer een schoolfeestje gedaan voor de onderbouw van Het Loo College. Was zeer geslaagd met een geluidset die net aan was volgende keer liever grotere toppen(continu net niet in de clip, maar toch een lekker schoolfeestvolume :P ). In totaal schat ik dat er 200 mensen in de aula stonden.

Apparatuurlijst:

Dj set:
      - reloop rmx40 mixer
      - Cortex hdc3000 hd speler (eerste keer mee niet echt mee gedraaid, was toch nog lastiger te begrijpen dan ik dacht)
      - 2x cdj100
      Geluidset:
      - 2x db technologies sub 15
      - 2x live opera 405 (die te kort kwamen bij de subs(wat je niet verwacht bij 15'' subwoofers))
      Lichtset:
      - 2x t4 met par 56
      - 4x HQ extreme 250 scans
      Rigging:
      - afrok doekje
      - 2x tripod
      - ADJ st132 wind up (waarmee de scans lekker hoog de lucht in konden)

Foto's
      bak licht
      nog meer licht
      nog meer lampjes
      eindelijk een school waar geen brandalarm afgaat op mijn rookmachine :twisted:

Al met al een flik geslaagd feest waar er flink gedanst is. had hem even geknepen om de geluidset, maar het volume was goed.

Comment

• Ook hier: Waaaaar is de truss?

Vind het net zo zonde dat je wel 4 scans meeneemt, maar dat dit spul ook allemaal op statief staat. Dan zie ik eigenlijk liever 2 scans, maar wel een mooi stukje truss.
        Staat ook gelijk een stuk 'indrukwekkender', wanneer je met een lichtbrug werkt.
        De statieven heb je verder wel lekker breed gezet, dat is dan wel een pluspunt, maar toch blijf ik het zonde vinden. ;)
        En gezien de hoogte zou een lichtbrug zeker niet verkeerd staan.

Zeker als je 2x2 meter truss hebt liggen (zoals je net zegt op msn :D), lekker gebruiken!

Het voordeel van schoolfeesten is, dat er meestal veeeeel tieners rondlopen, die ook ooit eens jarig zijn, of slagen.
        Wanneer jij een 'dat-wil-ik-ook'-showtje neerzet, kun je wellicht een paar boekingen verwachten. :D

Comment

• Ik denk toch wel dat ik mensen een hele mooie lichtshow heb laten zien, omdat het zo ruim stond. Daarnaast heb ik op het moment niet de vervoersmogelijkheden om truss te vervoeren. Dit probleem is als het goed is opgelost op 17 december, dan komt er een nieuwe aanhanger die 2.5meter lang is :D

Comment

• Ik vind het er wel echt vet uitzien.
            Ik snap het wel als je een vervoer probleem hebt dat je dan gewoon statieven pakt, maar idd een truss zal wel beter staan :wink: .

Comment

• Originally posted by roderickk
              Ik denk toch wel dat ik mensen een hele mooie lichtshow heb laten zien, omdat het zo ruim stond.
              Dat zei ik ook niet. ;) De lichtshow zelf zal waarschijnlijk prima in orde zijn, maar het nadeel vind ik wel dat de bundels van hetzelfde punt komen. Zelf vind ik de show al een stuk breder ogen wanneer de bundels van verschillende plekken komen, dus normaal gezien verspreid over de lichtbrug. ;)
              Maar verder ziet het er netjes uit hoor.

Comment

• Aangezien ik maar 4 meter truss heb was het ook niet echt een oplossing om daar 4 scans aan te hangen en 8 parren. Dat past gewoon niet. Met statieven werken staat het een stuk breder, wat mooier is in een zaal die erg breed is. Natuurlijk zie ik hier liever 6 of zelf 8 meter truss, maar je moet het doen met het geen wat je in huis hebt :P

Off-topic:
                Gefeliciteerd met postnummer 1234

Comment

• Dankje. ;)

Lukt dat dan niet als je de T4's aan de onderkant hangt, en de scanners aan de apex van de truss? (Zoals ik meestal m'n scans ophang.)
                  Het klopt wel dat je show dan een stuk minder breed is.

Maar uiteraard blijft het roeien met de riemen die je hebt. ;)

Comment

• meeste mensen kunnen truss niet vervoeren vervoersprobleempjes
                    wij hadden gistere avond ook leuk feest foto`s volgen

Comment

• Wanneer je vervoersproblemen hebt, kun je dat op twee manieren oplossen:
                      - aanpassen aan je vervoersmiddelen (waardoor je truss achterwege laat en inderdaad met statieven gaat werken)
                      - je vervoersmiddelen aanpassen (waardoor je ruimte hebt om je truss mee te kunnen nemen, door bijvoorbeeld een (grotere) aanhanger te kopen, of een bestelbus.)

Eigenlijk zou je pas aan truss moeten denken wanneer al het overige in orde is, dus ook je transport. Want, je kunt alle mooie spullen van de wereld kopen om mee te draaien, maar als je dit niet mee kunt nemen, schiet je er vrij weinig mee op. ;)

Daarom breid ik ook niet meer uit, maar ben ik aan de slag om enkele dingen wat aan te passen, in plaats van uit te breiden. Hierdoor zet je wel wat nieuws neer, maar zonder dat het ten koste gaat van de ruimte die je beschikbaar hebt. (En het liefst nog zodanig aanpassen dat je een beetje extra ruimte creëert. ;))

Maargoed, wie heeft er nog meer een showtje gedraaid dit weekend en wil hier foto's van posten voor wat commentaar? :D

Comment

• Zeg roderickk waarom die CDJ 100's ? Ik dacht dat jij van die luxe spelers had of waren die nodig voor een ander klusje ?

Comment

• Ik heb inderdaad ook 2xcdj800, maar één was de printplaat van kapot. Vraag me niet hoe:P. Deze is nu vervangen.

Comment

• ziet er goed uit dacht ik zo!
                            Ben wel opnieuw naar een apratuur lijstje??

Comment

• Leuk meubel zelf gemaakt of heb je hem laten maken? En wat voor geluidset heb je?

Comment

• Yesss, gisteren mocht ik weer op pad, naar dezelfde locatie als een kleine 2 maanden geleden. :D Een gast van het vorige feest had het zo naar zijn zin gehad dat wij het licht en geluid mochten verzorgen op zijn feest. Was een hartstikke leuk feest en de tent ging weer lekker los. Tevens mocht de nieuwe laser eens mee op pad om te kijken hoe hij het deed in een iets grotere locatie dan m'n slaapkamer. ;)

Voor er opmerkingen over komen, ik heb de laser zo gehangen dat hij net boven het publiek projecteerde, dus niet in het publiek.

Foto's:
                                Alle foto's

Doordat het forum niet goed kan omgaan met meerdere links in één bericht, kan ik hier niet meer links plaatsen om bepaalde foto's uit te lichten... :(

Apparatuurlijstje:
                                Geluid:
                                - JB Systems Beat 6 USB
                                - Numark CDN-22 MKIV
                                - dB Technologies WM220 draadloze mic
                                - Shure PG58 (niet echt nodig gehad)
                                - 2x XXL Powersound EON-kloontjes op statief

Licht:
                                - 4x PAR 56 short black aan T4
                                - 2x Aztek DJ Robo
                                - Eurolite Z-20 mushroom
                                - Ghost Green 30mw laser