Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Fel en Bruut View Post
    Geluid was het belangrijkst, dus daarvoor ook het meeste budget en ik geef heel eerlijk toe dat het geluid half sponserwerk was.
    Bedoel je hiermee dat jij het geluid voor een deel sponserde ofdat een ander bedrijf een deel sponserde?

Hoeveel Watt (of ampere :D) verbruikte je boxen wel niet

Comment

• Boxen niet zo veel, ampracken wel. Ik had daar maar 3x16A kracht en 1x16A 240V

En met sponsering bedoel ik dat ik meer heb neergezet dan waar ze voor betaald hadden...

Comment

• Zojuist teruggekeerd van een lange, hectische relatiedag te Vlissingen. :D Toevallig wel bij het bedrijf van m'n vader, waar elk jaar deze relatiedag wordt gehouden. Het bedrijf levert in bouwmaterialen en dergelijke, deze dag is een soort beurs (waarbij diverse fabrikanten met o.a. boormachines, kozijnen, bakstenen en meer van zulk spul een kraampje hebben) welke wordt afgesloten met een barbecue.

Het is ook niet de eerste keer dat ik hier sta, dit is inmiddels de 3e keer.

Goed, de dag begon oké. 's Ochtends ingeladen, eerst naar Terneuzen om een geluidssetje bij Echo Audio op te pikken, welke ik had gehuurd. Eigenlijk tweede keuze omdat ik liever het actieve setje van Citybeatz wilde meenemen, maar ironisch genoeg staat hij op het moment van schrijven een kleine 500 meter van mij vandaan in een achtertuin te draaien met dat setje. :D

Dus had ik een top/sub setje telefonisch geregeld bij Echo Audio. Gevraagd om een 12" top 15" sub combinatie of iets soortgelijks en dat was geen probleem.
        Eenmaal aangekomen bleek het setje iets anders te zijn dan verwacht. In plaats van compacte bassreflexjes stonden er twee stuks W-bins op mij te wachten. :D Met wat creatief schuif- en verplaatswerk en een autostoel achtergelaten in Terneuzen eindelijk op weg. Eerst nog even langs Bax geweest voor wat business ;), nog even rolletje gaffa meegepikt en toen naar Vlissingen. Eenmaal opgebouwd, bleek ik een probleem te hebben. Een van de kabels van mijn eigen setje was gaar en er kwam geen geluid meer uit. Laat dat nu net de 20 meter tulp-tulp zijn voor de SP1500A's die alleen tulp hebben. (Ja, ik weet dat het niet ideaal is. Ja, ik heb al gekeken of ik er XLR in kon krijgen. Nee, dit is zo goed als niet te doen.) Toen maar even naar Bax gebeld en Matthijs het probleem voorgelegd. Gelukkig lagen er nog 2 stuks stereo tulp 20 meter op voorraad, dus ik met de auto vlug terug naar Goes gereden. :D Nog even Edwin gegroet, Matthijs gemeld dat het gelukt was en toen weer terug.
        Ik was nog steeds wel ruim op tijd om alles werkend te krijgen, gelukkig.

Verder verliep de dag prima. Vooral de Solars die ik voor decoratieve doeleinden had meegenomen trokken wel wat aandacht in combinatie met enkele "mooi he :o "-reacties. Altijd leuk. Ze schenen ook nog eens deels tegen het plafond van het magazijn, en dat terwijl het redelijk licht was.
        Heb ook nog iets opgevangen van een bezoeker die zei; "... ja, hartstikke leuk, muziek is prima, goede barbecue...". Ook leuk om te horen.
        Af en toe ook nog even door de ruimte gelopen om het geluid overal te beluisteren, lekker achtergrondmuziekje er bij.
        Toen eenmaal de meeste mensen weg waren, heb ik met een paar rockers het setje een stukje op z'n staart getrapt. :D Toch heb ik de 0dB niet eens gehaald en het setje wilde opzich nog wel verder, maar heb ik niet gedaan. Zeer helder en mooi geluid, de W-bins presteerden ook netjes. Ging wel lekker met onder andere ACDC, Kiss, Black Sabbath, Bruce Springsteen, ZZ Top, Bryan Adams. :D

Afijn, toen maar opgeruimd, naar Terneuzen gereden, setje afgeleverd en nog langs de plaats gereden waar CityBeatz nu staat. Er brandde wat licht, verder niet echt iets kunnen zien. ;)

Gelukkig hebben we de foto's nog:
        Setup booth, W-bin heb ik nog wel een eindje naar voren getrokken.
        Luidspreker in oerwoud
        Overzichtje
        Solton ampje
        Van buiten naar binnen
        Nog een shotje van het overzicht
        Gezellig

Comment

• Originally posted by Rick View Post
          Eigenlijk tweede keuze omdat ik liever het actieve setje van Citybeatz wilde meenemen, maar ironisch genoeg staat hij op het moment van schrijven een kleine 500 meter van mij vandaan in een achtertuin te draaien met dat setje. :D
          Rick sorry, vanaf vorig jaar stonden die klussen al geboekt. Volgend jaar kan ik uit eigen beheer RCF, dB, HK(?) setjes leveren. Als ik dan niks kan leveren aan je dan moet 't wel gekke huis zijn.

En het was gekke huis dit weekend, ik heb alles gezien: de tunnel stuk of 9 keer van het weekend (met dank aan Evert voor de extra 2 ritjes), podiumdelen, en meerdere locaties in Zeeland.

Ik heb paar foto's uitgezocht, vrijdag 500 meter van Rick's huis. Een bruiloftje samen met Sjacko de Braal (zanger). Nette tent in een tuin, vloer lag niet helemaal lekker recht waardoor het af en toe best scheef eruit ziet.

Opening door Sjacko
          Dansen onder leiding van Sjacko
          Feestje onder leiding van Sjacko
          Feestje onder leiding van onze DJ (voor Z-Vlaanderen: kapitein Rooibos ging weer's over de schelde)

En de volgende dag mag je naar Rilland, het bedrijfsfeest waar we vorig jaar ook al stonden. Dit jaar, nog meer gezelligheid, scholieren, vrouwelijk schoon, sfeer en verlichting.
          Showtje
          Showtje
          Feestje
          Feestje
          En los
          En los & feesten
          DJ set met wat spulletjes

Echt een super weekend gehad, lekker druk, leuke feesten.

Comment

• Misschien een idee om bij je 2e setup de brug iets naar voren te zetten of je luidsprekers wat naar achteren? Met je licht zit je dan op bepaalde punten erg tegen je luidsprekers aan te schijnen en dat lijkt me zonde. ;)
            Verder vind ik het nét een beetje zonde dat je 2 verschillende soorten scans gebruikt. ;)

Comment

• En gisteren mochten we op pad naar het Zeeuws-Vlaamse mosseldorp Philippine (dat op een steenworp afstand van hier ligt). Klein zaaltje, niet erg veel volk, maar wel erg gezellig. ;) Fooi in the pocket en veel positieve reacties. Helaas wel een XLR vergeten om de solars op het lichtpaneel aan te sluiten.. heb ze dus toen het feest losbarstte maar op geluidsgestuurd gezet, zaten ook leuke programma's in en voor het feestende volk maakte dat ook helemaal niets uit. Hartstikke leuk dus. :D

Opstelling1
              Opstelling2
              Sfeer
              De nonchalante zanger, die bij de eerste klanken van Hazes opeens een sprintje trok en de microfoon kwam kapen :D
              De rest

Comment

• Prima meubel, hoe vervoer je die? En waarin?

Comment

• Gewoon in een redelijke MPV. Het is een zeer compact meubel dat niet veel ruimte inneemt. zie ook de volgende foto, waar hij in de schuur staat.
                  Meer info over het meubel vind je in het DJ-meubel topic
                  Attached Files

Comment

• Inklapbaar meubel, wow (precies wat ik zoek, ga gelijk in dat topic kijken..)
                    Heb je een linkje (kan het niet vinden met de search onder meubel...)

Comment

• Vanaf hier ongeveer.

Comment

• Het is me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen Rick, maar wat voor luidsprekerstatieven zijn dat? Ze zien er nogal groot uit onder je speakers.

Comment

• Afgelopen zaterdag onze "summer is magicshow" op een verjaardag in een mooi zalencomplex in den haag.
                          De opkomst viel een beetje tegen maar de klant was uiterst tevreden.

Foto!

Comment

• Lekker zomers ja!
                            Persoonlijk had ik het iets anders gedaan, maar het ziet er zo ook erg leuk uit. :)
                            Misschien kun je nog iets doen met palmboomstatieven o.i.d.?

Comment

• Ja klopt het is ook nog niet hellemaal af maar hij is al 5 keer geboekt dus de puntjes moeten nog op de I haha.

Comment

• Welk zaaltje is dit Dick? Ik herken het niet.

Comment

Working...
                                X