Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat Partysound doet mag niet, maar vanaf wanneer mag het eigenlijk wel?

Als voorbeeld dit filmpje lasershow qlimax

Je ziet opgeven moment toch duidelijk dat de bundels in het publiek komen, maar hier praten we dan over veel grotere afstanden. Is er een grens getrokken en zo ja wat is die grens?

To partysound:
    Als ik foto's in dit topic plaats vraag ik naar commentaar, puur om mijn bedrijfsvoering te verbeteren. Ik wil graag kwaliteit neerzetten. Is er geen commentaar dan is dat leuk voor je ego, maar dat is niet de reden waarom ik post. Ik neem aan jij ook? Oftewel doe het de volgende keer anders en laat plaats die foto. Als er dan weer comment is probeer je daar ook wat mee te doen (als jij denkt dat je bedrijf er beter door wordt) en stukje bij beetje wordt jij een steeds beter bedrijf, waarbij je meer kwaliteit wegzet.
    Dit is mijn mening.

Comment

• Originally posted by Citybeatz View Post
      Heeej allemaal,

Wil jij ook weten wat je medeforumers/collega's van jou show vinden. Post dan leuk hier je foto's (voor zinnig opbouwende kritiek, opmerkingen)

Wie begint?

Groetjes,
      Patrick
      En dat is wat anders dan afkraken...

Comment

• Originally posted by roderickk View Post
        Wat Partysound doet mag niet, maar vanaf wanneer mag het eigenlijk wel?

Als voorbeeld dit filmpje lasershow qlimax

Je ziet opgeven moment toch duidelijk dat de bundels in het publiek komen, maar hier praten we dan over veel grotere afstanden. Is er een grens getrokken en zo ja wat is die grens?
        Bij zulke lasershows worden bepaalde zones ingezet. Waaronder een publiekszone. Op het moment dat de laser in dit gebied komt (minimaal zo'n 30 meter afstand), wordt de kracht begrensd op pak 'm beet 20% van het totale vermogen. Hiernaast wordt er geavanceerde software en hardware gebruikt die vol zitten met beveiliging, stel dat één van de galvo's er mee ophoudt. of als er iets anders niet klopt.
        Vergeet ook niet dat er constant iemand bij zit bij zulke shows om slechts de laser(s) te bedienen en die dus altijd zijn lasers in de gaten houdt.

Dat is dus ook compleet iets anders dan de doorsnee drive-in laser die alleen wordt bestuurd per DMX, amper beveiligingen heeft en zijn vermogen niet sterk vermindert als hij het publiek ingaat op erg korte afstand van het publiek...

Hiernaast ben ik het niet met rick1993 eens wat betreft afkraken.
        Het is geen afkraken van de show en het is ook zeker niet zo bedoeld. Het is alleen een statement om duidelijk te maken dat er iets niet correct is aan de veiligheid van de show en dat mag in mijn ogen wel even benadrukt worden.
        En dat is totaal iets anders dan een kabeltje dat zichtbaar is of een doekje dat ontbreekt bij een dj-meubel.

Hoe iemand dat interpreteert kan uiteraard verschillen. Verder ben ik van mening dat afkraken gewoon onzinnig blaten over een show is zonder argumenten en dat is zeker niet wat ik wil bereiken.
        Ik heb door middel van argumenten mijn commentaar gegeven en daar is dit topic ook voor. Om van te leren, niet om alleen maar te zeggen "oh, dat is mooi". Want in theorie zou je áltijd een nette show moeten neerzetten voor je klanten. :)
        Dit topic is dan oorspronkelijk ook om dingetjes aan te reiken die je normaal over het hoofd zou zien qua uiterlijk van je show. (En op foto's en video's is dat vaak ook goed te zien.) Echter, als het over veiligheid van de show gaat wordt het een serieuze zaak en mag dat wel even benadrukt worden om eventuele schade of letsel te voorkomen. En ook dáár kun je van leren.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
          Hiernaast ben ik het niet met rick1993 eens wat betreft afkraken.
          Het is geen afkraken van de show en het is ook zeker niet zo bedoeld.
          Originally posted by rick1993 View Post
          En dat is wat anders dan afkraken...
          ik bedoel ook te zeggen dat partysounddrivein het niet moet zien als afkraken, vandaar dat ik dat zinnig opbouwende kritiek ook dikgedrukt hebt. (en ik vind dat afkraken wat anders is, dat gebeurt dus niet hier...)

ik was misschien niet helemaal zo duidelijk... , je kunt het idd op 2 manieren opvatten.

Comment

• Om maar weer even "back on topic" te komen zal ik ook weer is wat plaatsen.

De foto's zijn van vorige week zaterdag. Het betrof hier een 50 jarige verjaardag op een strandpaviljoen in Dishoek. Iedereen moest in het wit komen en daarom werd het geheel aangekleed met blacklights.

DJ booth voor
            DJ booth zij
            Impressie zaal
            Impressie licht

Het volgende was aanwezig aan apparatuur:
            2 x Numark ICDX
            1 x Numark CDN 36
            1 x Behringer DX 1000
            1 x Technics koptelefoon
            1 x Phonic draad microfoon

4 x Showtec Par 56 short
            1 x DTS 1500W strobe (analoog gestuurd)
            1 x Chauvet Oceana
            2 x JB winner (met SM1612 sturing)
            6 x Blacklight (gehuurd)

2 x ADJ LED punch (van paviljoen
            1 x ADJ Quad gem (van paviljoen)
            2 x JBL topkasten incl. versterking (van paviljoen)

De led panelen had ik via m'n dmx paneeltje aangestuurd. verder was het geluid vanuit mijn mengpaneel op de luidsprekers van het paviljoen aangesloten.

Alles bij elkaar een heel geslaagd feestje met veel disco en soul.

Ik zie de (hopelijk positieve :-P) reacties van jullie met belangstelling tegemoet.

Comment

• Had het statief met de parretjes niet beter een stukje naar achter gekund, bijv. precies achter je DJ-booth? Dan heb je alsnog een stukje symmetrie in je show. :)

Comment

• Zo, dan ik ook maar weer. Gisteren in een compact zaaltje in Terneuzen gestaan voor een man of 20. Locatie was daar ook prima geschikt voor, we konden tot de deur rijden met de auto en dat is natuurlijk ideaal. Een erg makkelijk publiek, ging bijna overal op los.

Enige nadeel was dat het buffet nogal lang duurde, was in combinatie met een cateraar die een bakplaat meehad en wat tussenpauzes hield tussen de diverse vlees en vis die er waren. Heb nog even staan praten met hem en hij zei ook;"Ja, ik kan ook alles er in een halfuur doorheen jagen, maar dan zit iedereen direct vol en kan je alles weggooien."
                Afijn, om een uur of half 11 werd ik door het publiek ingeseind dat de stoelen en tafels aan de kant konden en toen barstte het feest los. Ondertussen nog een intermezzo van de 'Toppers' (Goh, hoe origineel. :D), maar dat zorgde er wel weer voor dat het feest helemaal losbarstte.
                Niet zo veel foto's momenteel beschikbaar, want op het op- en afbreken na was ik in m'n eentje.

Overigens heb ik weinig opstellingsfoto's meer gemaakt, omdat het na het opbouwen in het zaaltje te licht was om het licht mooi op de foto te kunnen zetten i.c.m. rook.

Opstelling1 waarbij ik die witte kabel nog wel wat fatsoenlijk getrokken heb
                Opstelling2
                Donker
                Donker2
                Toppers
                Effectfoto
                Toeschouwend publiek

Was dus een erg geslaagde avond, veel complimenten gehad over de opstelling en apparatuur en er zijn een hoop visitekaartjes meegenomen. Altijd leuk. :)

Apparatuur:
                Geluid:
                - Combicase met JB Systems Beat 6 USB + Numark CDN22
                - laptop met muziekcollectie
                - 2x Eon-budgetkloon luidsprekers (SP1500A)
                - dB Technologies WM220 draadloze microfoon

Licht:
                - 4x PAR 56 short black aan een T4
                - 2x Aztek DJ Robo scans
                - 2x JB Systems LED Solar
                - 4x American DJ Color Led Tube
                - 1x Ghost 30mw laser
                - (Antari/Showtec) Vivid F-1 fazer

Comments?

Comment

• Originally posted by Rick View Post
                  Had het statief met de parretjes niet beter een stukje naar achter gekund, bijv. precies achter je DJ-booth? Dan heb je alsnog een stukje symmetrie in je show. :)
                  Zou kunnen maar dan zit ik er wel heel warmpjes bij. Waar het statief nu staat kan het net wat hoger. Het gedeelte erachter is stukje lager.

Comment

• Ziet er netjes uit.
                    Alleen is die truss niet erg dik volgens mij, kan je hier wel normaal je lampen aanhangen?

En mooie booth, heb je misschien een tutorial, hoe je die maakt? ;D

Gr. Bram

Comment

• Is het American DJ Dura Truss systeem. Dit gewicht kan er prima aan hangen en ik zou er nog wel een extra T4'tje bij durven hangen met 4,5 meter truss, die dan wat uitsteekt. Maar verder dan dat moet je bij dit systeem ook niet gaan. Grote voordeel is dat het erg compact is en dus ideaal voor de wat kleinere show zoals die van mij.

Comment

• Stond je niet je hoofd te stoten tegen die hete parren?
                        Je filterkeuze had ik wat vrolijker gedaan. Voor de rest gewoon weer netjes.

Comment

• Nee, heb ik vrij weinig last van. de brug kon ook niet veel hoger, irritante slingers. Was ook verder geen ramp. Qua filterkeuze, die verander ik om de zoveel tijd en ik nam ze de afgelopen keren gewoon zo mee om eens te kijken hoe het stond. Als ik ze beu ben gaat er wel weer wat anders in. :)

Comment

• Misschien leuk om een led parretje aan te schaffen als dj spot. Je staat daar best wel in het donker.

Comment

• Ik geef daar niet zoveel om. ;) Ik durf mezelf ook niet echt een DJ te noemen, het blijft drive-in gedoe. Overigens kan ik wel zelf m'n bedieningsapparatuur goed zien dankzij de racklights en het licht van het laptopscherm.

Comment

• Vrijdagavond zelf moeten draaien op een pleinfeest van een school.

Opstelling1
                                Opstelling2
                                Sfeer

Geluid:
                                2x DAP K115 Speakers
                                1x DAP P-1200 Vintage Amplifier versterker
                                1x Denon HD2500
                                1x Denon DN X-500
                                2x Draadloze microfoon

Overige Geluid:

2x DAP K115 Speaker standaards.
                                2x Bekabeling K115 Speaker
                                & overige bekabeling geluid.

Licht:

8x LED Parren
                                2x Space 250
                                1x Mushroom
                                1x Rookmachine

Overige Licht:

1x Freestyler DMX Lichtcontroller (laptop met licht software)
                                2x Licht statieven
                                1x Lichtbrug
                                1x Multidim
                                9x DMX Kabel

Rate & Comment.

Gelieve geen reacties over mijn Booth, want dat weet ik nu wel ;)

Opmerkingen:
                                1. Bij de rechte scanner had ik de kabeltjes iets beter moeten afwerken.
                                2. De lichtbrug staat een klein beetje schuin, dit kwam omdat waar wij stonden afliep, en we konden het niet rechter krijgen.
                                Last edited by BCDrivein; Sunday-20-09-2009, 15:30.

Comment

Working...
                                X