Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dus even €55,- (excl. vervoer, excl. BTW) investeren om een een 13-jarige klant te overtuigen mij in te huren voor zijn feestje?

Als ik mijn klanten moet gaan binnenkrijgen om het feit dat ik niet een backdrop heb hangen dan ga ik mijn zorgen maken, tuurlijk hang ik graag een backdrop in, maar niet voor zoveel geld...

Comment

• Originally posted by Paradise View Post
      Dus even €55,- (excl. vervoer, excl. BTW) investeren om een een 13-jarige klant te overtuigen mij in te huren voor zijn feestje?
      Ik weet niet wat voor klanten jij zoal krijgt, maar als je alleen die doelgroep aanspreekt met je producten en diensten doe je iets fout. Er zullen ook vast heel wat potentiële klanten hebben die wél centen hebben, en die willen uitgeven voor jouw product/dienst. Dáár doe je het dus voor.
      Als ik mijn klanten moet gaan binnenkrijgen om het feit dat ik niet een backdrop heb hangen dan ga ik mijn zorgen maken, tuurlijk hang ik graag een backdrop in, maar niet voor zoveel geld...
      Het gaat niet 'om die ene backdrop', maar op het totaalplaatje waarbij een backdrop het geheel netjes + strak maakt en net die final touch geeft. En dát kan zomaar de doorslag zijn voor een klant om voor jou te kiezen, omdat je show er netjes, verzorgd en strak uitziet.
      Het gaat dus niet om de backdrop als product, maar de voordelen die het met zich meebrengt. Get my point?

Comment

• Rick, ik denk dat Paradise in deze gelijk heeft, het had niet winstgevend geweest om een backdrop op te gaan hangen, hoeveel promotie dat ook mag geven. Zoals hij zelf aangaf lijkt mij niet dat de klant die hij met die klus zou kunnen binnen halen daadwerkelijk erom geeft of er wel of geen backdrop hangt. Uiteindelijk draait een drive-in show om winst en niet om hoe strak het eruit ziet.

Comment

• Originally posted by Patrick View Post
          Rick, ik denk dat Paradise in deze gelijk heeft, het had niet winstgevend geweest om een backdrop op te gaan hangen, hoeveel promotie dat ook mag geven. Zoals hij zelf aangaf lijkt mij niet dat de klant die hij met die klus zou kunnen binnen halen daadwerkelijk erom geeft of er wel of geen backdrop hangt.
          Dat niet, maar de klant geeft wel om een strakke show (what you see is what you get). En daar is een backdrop nu juist erg geschikt voor.
          Nu snap ik ook wel dat deze opdrachtgever op de centen let en aan een backdrop waarschijnlijk geen boodschap had, maar dat betekent niet dat je niet goed je best kunt doen om toch te proberen om hem een backdropje te laten meeboeken.
          Uiteindelijk draait een drive-in show om winst en niet om hoe strak het eruit ziet.
          Totaal niet mee eens. Je zorgt er áltijd voor dat je shows er netjes, verzorgd en strak uitzien. Of dat nu een klein setje is of een grote set, hetgeen dat je neerzet blijft het visitekaartje dat blijft hangen. Niet alleen bij de gasten op het feest, maar ook voor potentiële klanten die eens door je foto-album gaan bladeren of hoe dan ook je foto's bekijken.

Voor de meeste hobby drive-in shows (en die zijn er veel) valt er ook totaal niet te spreken over winst, maar een vergoeding van kosten die je hebt gemaakt voor je spullen. Op het moment dat je alles gaat doorrekenen qua kosten die je maakt (arbeid, afschrijving, enz. enz. enz.) raakt het woordje "winst" wel erg buiten bereik voor de meesten.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
            Ik weet niet wat voor klanten jij zoal krijgt, maar als je alleen die doelgroep aanspreekt met je producten en diensten doe je iets fout. Er zullen ook vast heel wat potentiële klanten hebben die wél centen hebben, en die willen uitgeven voor jouw product/dienst. Dáár doe je het dus voor.

Het gaat niet 'om die ene backdrop', maar op het totaalplaatje waarbij een backdrop het geheel netjes + strak maakt en net die final touch geeft. En dát kan zomaar de doorslag zijn voor een klant om voor jou te kiezen, omdat je show er netjes, verzorgd en strak uitziet.
            Het gaat dus niet om de backdrop als product, maar de voordelen die het met zich meebrengt. Get my point?
            Ik krijg hier 2 soorten klanten binnen:

Klanten met geld en klanten zonder geld

Groep 1 wil alles zo goed mogelijk en kijkt niet naar €100 meer, deze klussen zijn dan ook zo groot dat alles mogelijk is, ieder detail is belangrijk (bijvoorbeeld led parren in de truss).

Groep 2 wil zoveel mogelijk zichtbaar voor zo min mogelijk geld, dit houd in dat de opdrachtgever liever betaald voor wat beter/harder geluid dan een afrok doek...

Comment

• Die groepen kloppen natuurlijk niet helemaal de gemiddelde klant wil bij ons een goede prijs/kwaliteit(en dan heb ik het niet eens over merken maar wel hoe het eruit ziet) verhouding. Dat is dan ook de reden waarom ze voor ons kiezen. Juist hiervoor helpt een backdrop.

90% van onze klanten komt via de website dus daar wordt dan ook veel in geďnvesteerd. Wij nemen regelmatig wat extra's mee zodat de betere foto's net wat extra klanten trekken.

Overigens huur je wel een beetje fout hoor. Die prijs voor een backdrop is absurt. Een koop 6x3 backdrop kost slechts 150 euro inclusief BTW bij ons.

Als dat de huurprijzen zijn bij jullie zou ik zeker een backdrop aanschaffen en in de verhuur gooien.
              Last edited by roderickk; Sunday-15-11-2009, 23:52.

Comment

• Jan,

Mixer is een Behringer DJX-700 (ff snel gezien).
                Op de foto's ziet het er vrij rustig uit, zullen er wel geen 120 zijn geweest.

Ik zie daar, behalve jou en de dj 2 andere mensen achter de booth staan, wie zijn dat, als ik dat vragen mag?

Die andere dj was een vervanger, ik zou daar aanvankelijk hebben gedraaid; moest een andere klus doen die al eerder vast stond, maargoed dat ff terzijde.
                Last edited by DeejayTim; Monday-16-11-2009, 11:27.

Comment

• Leerlingen zijn bij de ingang geteld doormiddel van pasjes systeem: 113

2 mensen daarachter is opbouw/afbouw hulp en 2de dj

Comment

• Originally posted by Paradise View Post
                    Backdrop even inhuren betekend 2x 3m bij 6m backdrop (lussen aan korte zijde) --> €27,50 P/s

Op het moment dat de opdrachtgever die extra kosten te hoog vind is dat een keuze van de opdrachtgever, ik geef mijn mening daarover maar opdrachtgever wil het niet...

90% van de kinderen die daar staan heb ik al minimaal 2x voor gedraaid, deze kennen mij inmiddels wel, bovendien ben ik wel van mening dat ik een backdrop van 6 meter op een witte muur van 9 meter niet vind staan, ik zou dan nog eerder zeggen zorg voor een egale witte achtergrond dan een klein stukje zwart.

Maar ja, wie betaald bepaalt...
                    Waar huur je dat in ?? Ik huur een back-drop voor 6 euro 6x4 m..

Comment

• Smile licht en geluid Utrecht..

3mx6m (op te hangen aan de korte zijde) = €27,50

2 stuks nodig = €55,-

Het is dan ook geen showtec doek...

Comment

• Hier foto's van een familiefeestje (eigen familie).

GELUID:
                        -Dap stage cube sc5
                        -laptop
                        -JVC stereotoren
                        -2 JVC 80 watt boxen
                        -behringer xm8500 microfoon
                        -jb systems audio converter
                        -een hoop kabels
                        -MP3 speler

LICHT:
                        -showtec scanmaster 2MKII
                        -4 showtec led par 56
                        -statief
                        -een hoop kabels
                        -JB frost filters

OVERIG:
                        -kabels, kabelbinders, verloopplugjes, afrokdoek etc.

Ik weet dat de boxen niet proffesioneel staan, maar omdat ik eigenlijk alleen feestjes doe binnen de eigen familie / kennisenkring is eigenlijk al het geld wat ik er in steek voor de hobby. Er wordt (nog) niet veel terugverdiend.

Maar ik ben wel van plan binnenkort grotere boxen aan te schaffen (ben ik al veel langer van plan, maar geld / ruimte / ouders die het een beetje tegenhouden).

DE FOTO'S:

TOTAAL 1
                        TOTAAL 2
                        SCANMASTER
                        TAFEL
                        TROEP
                        LAPTOP

(die kabel op de grond bij TOTAAL 1 is van de microfoon)

De bedoeling was om de boxen op te hangen aan de achterste muur. Dit had ik eerder een keer in deze zaal gedaan. Maar omdat daar de praattafels net onderstonden kon dat niet (veilig) kon. Het is een beetje een geďmproviseerde oplossing.
                        Last edited by rick1993; Saturday-21-11-2009, 10:51.

Comment

• Jammer dat je wel hebt geďnvesteerd in verlichting maar juist niet in DJ gear en geluid. Ik zie hier namelijk geen drive-in show staan, maar iemand met 'n laptop "en wat muziek". Misschien dat dit de nieuwe generatie DJ's is, maar ik mis flightcases, DJ gear, DJ met CD's etc.

Comment

• Ik verhuur mij zelf niet als drive in show. Het is puur hobby voor familie feestjes. Ik wil nog meer gaan investeren in geluid. Licht is meer mijn ding, dus daar heb ik eerst wat meer van gekocht.

Ik ben echt niet de enige die met een laptop draait hoor. Er zullen hier op het forum genoeg mensen zijn die dat ook doen.

Ik wil ooit ook nog een keer een meubel maken en daar meer appratuur inbouwen.

Comment

• Originally posted by rick1993 View Post
                              Ik verhuur mij zelf niet als drive in show. Het is puur hobby voor familie feestjes. Ik wil nog meer gaan investeren in geluid. Licht is meer mijn ding, dus daar heb ik eerst wat meer van gekocht.
                              In het eerste deel kan ik mij vinden, maar als je door wilt gaan zul je zeker in het begin ook meer geluid moeten hebben (je begint met de kleinere klussen, en daar word echt niet apart een dj en licht bedrijf in gehuurd).

Ik zie ook geen mengpaneel, sluit je je mengpaneel rechtstreeks op je boxen aan?

En waarom een scanmaster als je alleen ledparren hebt? Lijkt me de functies zoals een joystick vrij overbodig..

Comment

• Gister een schoolfeest gedaan voor ruim 500 kids. Set was compleet in eigen beheer en met backdrop;).

vooraanzicht
                                zijaanzicht
                                effect 1
                                effect 2
                                onaangekondigde gast dj met denon
                                vol is vol
                                Last edited by roderickk; Saturday-21-11-2009, 12:44.

Comment

Working...
                                X