Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gisteravond weer moeten draaien op een 40 jarig feest.
    We hadden aan het begin een probleem, dat de stop er de hele tijd door ging.
    Het scouting gebouw waar we in stonden had slechte electriciteit.
    Maar gelukkig was er in de buurt nog een schakelkast, met andere stroom.
    Gelukkig was dat allemaal goed gekomen.
    We hadden nog genoeg tijd, want het duurde nog een half uur voordat het begon.

Eerst zouden we het doen met 3x 1.50 meter truss, alleen daar was de plek te klein voor, dus hebben we bedacht het met 3 meter te doen, en de LED parren verticaal te doen.
    Anders kon het niet.

Voor de rest ging alles prima.

Apparatuur lijstje:
    1x Denon HD 2500
    1x Denon X-500 Mixer
    2x DAP K115 400 Watt Speaker
    1x DAP P-1200 Vintage Amplifier
    1x Draadloze microfoon

2x 1.50 meter truss
    2x Wind up statieven
    2x T4 Balk met 4 LED Parren.
    2x Space 250 DMX Scanner.
    1x Mushroom
    1x Mulitdim
    1x Freestyler DMX 512 (op laptop)

Overige is flightcases & bekabeling enz.

Foto

We hebben niet echt veel foto's gemaakt.

Zelf punten wat ik beter kon doen:
    - Speakers omhoog doen
    - Bekabeling bij de rechte wind up statief beter wegwerken en ook in de truss. (dit werdt na die foto ook wel gedaan, maar dat jullie dat even weten)

Comment

• Speakers moet je voortaan inderdaad een stuk hoger doen. De tweeters moeten net boven alles uitsteken. Daarnaast passen er toch best 2 van die led balken horizontaal? Je kan ook gebruik maken van je bovenste buizen.

Voor de rest ziet het er best strak uit hoor!

Comment

• Originally posted by roderickk View Post
        Daarnaast passen er toch best 2 van die led balken horizontaal?
        Dan hadden we niet echt veel ruimte meer over.
        Zelf vonden we dit ook wel een keer mooi, eventueel dat dit een nieuwe set wordt.

Zowieso hebben we altijd de scanners wel op de bovenste buis.

Bedankt ;)

Comment

• Ziet er goed uit, past perfect binnen de ruimte (ook leuk gedaan met je ledparren). Backdrop was hier wel mooi geweest aangezien je de gehele achterwand gebruikt (maar het kan ook zijn dat het logo zichtbaar moest blijven op de achterwand..

Comment

• Bedankt.

een backdrop staat al op ons verlanglijstje ;)

Comment

• Als standaard show zou ik het nooit doen. Wanneer het horizontaal hangt schijnt het nog lekker de zaal in. Nu houdt de eerste rij zeker 50% tegen aan verlichting. Wanneer je hoog de lucht in kan is het geen probleem natuurlijk.

Overigens heb ik het ook wel eens gedaan bij een achtergrond show niet mijn netste klus

Comment

• Gisteravond weer een klusje gehad.

Kon helaas niet midden op het podium staan omdat de organisatie niet wou opruimen achter de gordijnen.

Gearlist? :P

2x dB Technologies Flexsys F12
                2x dB Technologies SUB 05
                2x T-bar met multiparren
                A&H ZED 14
                Numark DMC2
                Cortex HDC3000

En de rest...

Comment

• Ik vind je show helemaal wegvallen in het niet. Niet daar jij daar aan kon doen maar toch.

Geluid had ik persoonlijk met tussenpaaltje op grond gezet, ik hoef geen bas in me gezicht. Hoe vind jij de HDC-3000 draaien een hele avond?

Gr

Comment

• Toen ik aankwam in de zaal stond alles al vol met stoelen en tafels. Mogelijkheid om alles op de grond te zetten was dus voorbij. Persoonlijk had ik dat ook liever gedaan. Die houten vloer komt de bassen hooguit ten goede.

De HDC vind ik prima werken! Gebruik hem zelf niet met database, daar heb ik altijd mijn laptop voor bij me. Maar ik ken m'n liedjes wel ongeveer te vinden. En uitkijken voor grote mappen. Mappen met meer dan 1000 liedjes moet je niet openen terwijl op het andere kanaal iets draait.(Muziek stopt enkele seconde)

Comment

• Een toevoeging van mijn lichtset. Met de movingheadjes dr bij.
                      Het was echt zoon klets feest, dus niet echt een dans feest ofzo.

Had maar 3 safety's kunnen regelen :( maargoed, die ga ik binnenkort aanschaffen.
                      Last edited by dj-drace; Sunday-22-11-2009, 19:32. Reason: meer tekst ;)

Comment

• Alleen het licht, heb je eventueel ook foto's van je geluid?
                        Tip: Altijd aan het begin van de avond een foto maken van je opstelling, dat is beter voor de mensen die je eventueel willen inhuren.

Voor de rest ziet het er wel netjes uit kwa licht, eventueel nog even uitgeven aan een (of twee) parren setje(s).

Alleen vraag ik me af wat tussen de rechte movinghead en de discobol zit?
                        Is dat bekabeling, of is dat gezichtsbedrog?

Comment

• Laatst nog iets voor de gemeente gedaan; soort kerstmarkt in trendy jasje. Paar creatievelingen van de gemeente mochten gaan zingen met behulp van karaoke techniek.

Keertje wat anders dan een drive-in show met karaoke, binnen het beperkte budget van de gemeente hebben we (denk ik) toch iets aardig voor overdag neergezet. Het was eigenlijk de bedoeling om twee volledig witte kerstbomen achter het podium te zetten waar aan beide kanten een LED spot op zou komen te staan voor egale verlichten. Bij aankomst bleek er opeens een grote podium te staan, in minder praktische vorm met lelijke kerstbomen. So be it. Frontlicht vond ik niet nodig gezien de open en verlichte ruimte waar het 'optreden' plaats vond; het moest immers ook niet té veel aandacht van hun kerst bezigheden afleiden.

Graag ontvang ik jullie commentaar op basis van de foto's.

Podium
                          Podium
                          Podium
                          Techniek

Comment

• Wat voor monitors zijn dat?

Zelf ook een kerstfeest gehad dit weekend.
                            Helaas was gedurende de middag 3x de stroom uitgevallen waardoor ik tot 2 maal toe geen degelijke tijd heb gehad om artiesten te soundchecken.
                            Was wel blij dat ik de multi-parren bij me had. Kon ik me daar tenminste een beetje aan warmen.

Comment

• Allemaal lekker in de kerstsfeer. Ik heb het er ook erg druk mee, zo hebben wij het eindejaarsfeest van de VVD fractie gedaan. En op dit moment heb ik op verschillende plekken in Den Haag apparatuur staan met voornamelijk led producten.

Jasper ik vind de twosound reclame wel erg aggeresief bij zo'n klusje.

Comment

• De achterliggende gedachte van deze manier van reclame is bewust gekozen.
                                In de lokale dagbladen werd bij alle advertenties duidelijk onze naam vermeld, daarom was het de bedoeling tijdens deze middag ook duidelijk onze naam te laten zien.

Comment

Working...
                                X