Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ziet er verder netjes strak uit hoor. Wel een paar kleine puntjes die je show helemaal af zouden maken;
    - probeer de kabel van je tops om de tussenpaal heen te draaien of even vast te zetten
    - kistje om je DJ-gear heen. :)

Al met al moet ik wel zeggen dat het er verder prima uitziet. En zijn die subs nu echt zo enorm groot of was die tafel zo laag?

Overigens zou ik wel een beetje oppassen met DMX-software én je muziek op dezelfde laptop te laten draaien. Mocht die laptop er opeens geen zin meer in hebben, dan is het ineens donker en er is geen muziek meer. Plus, als je uit gaat breiden zul je wellicht wat meer aandacht willen besteden aan het licht, dan wordt het de keuze om of iets te doen met de climax van je muziek, of je licht hier op aanpassen.

Comment

• Weet niet wat voor dongle je hebt..
      Maar een stand-alone zou dat probleem al kunnen oplossen. Dan sta je nooit in het donker, want je DMX draait verder op de dongle. En wanneer de muziek uitvalt kun je altijd nog snel een CD opstarten.

Verder inderdaad complimenten. Ziet er strak uit.

Comment

• Originally posted by Rick View Post
        Ziet er verder netjes strak uit hoor. Wel een paar kleine puntjes die je show helemaal af zouden maken;
        - probeer de kabel van je tops om de tussenpaal heen te draaien of even vast te zetten
        - kistje om je DJ-gear heen. :)

Al met al moet ik wel zeggen dat het er verder prima uitziet. En zijn die subs nu echt zo enorm groot of was die tafel zo laag?

Overigens zou ik wel een beetje oppassen met DMX-software én je muziek op dezelfde laptop te laten draaien. Mocht die laptop er opeens geen zin meer in hebben, dan is het ineens donker en er is geen muziek meer. Plus, als je uit gaat breiden zul je wellicht wat meer aandacht willen besteden aan het licht, dan wordt het de keuze om of iets te doen met de climax van je muziek, of je licht hier op aanpassen.
        -De kabels om mn top zijn net lang genoeg, dus net te kort om om de paal te wikkelen of hem vast te plakken

-Wat betreft de flightcases voor cd spelers; dit komt omdat ik nu nog werk met een 19" mengpaneel waardoor deze er dus niet in zou passen. binnenkort wil ik overstappen op een ander mengpaneel en dan kan het wel

- Die subs? ja die zijn enorm groot, al was de tafel ook niet al te hoog.

- Wat betreft de lichtsturing: Onder de tafel had ik een lite-4 staan voor de het besturen van de parren. als de scx500 in gebruik is stuur ik deze aan met mn laptop. al wil ik binnenkort geen licht meer aansturen via mn laptop.

overigens zeg ik erbij dat dit de eerste keer was dat ik moest draaien
        (althans voor vreemden en met compleet ander apparatuur)

Comment

• Ziet er erg strak uit!

Heb je nog video's?

Comment

• Speakonkabels en die kabels van je lichtstatief zijn echt geen punten waar ik me druk om zou maken. Vooral ook bij het lichtstatief kwam het ideaal uit om je stroom uit de muur te trekken. Kon het statief niet iets hoger? Verder voor een eerste keer echt goed bezig!

Comment

• Originally posted by BCDrivein View Post
              Ziet er erg strak uit!

Heb je nog video's?
              Nee, alleen foto's
              A.s donderdag (oudejaarsavond) heb ik er weer 1 en dan komen hier weer foto's en een link naar een videofragment geplaatst.

Originally posted by roderickk View Post
              Speakonkabels en die kabels van je lichtstatief zijn echt geen punten waar ik me druk om zou maken. Vooral ook bij het lichtstatief kwam het ideaal uit om je stroom uit de muur te trekken. Kon het statief niet iets hoger? Verder voor een eerste keer echt goed bezig!
              Het statief kon inderdaad net iets hoger, laatte ik daar net achterkomen toen de mensen net binnenkwamen (en om nu in mn eentje dat ding omhoog te tillen) ook was ik in de veronderstelling er een martin mania scx-500 op te plaatsen.

Nu heb ik nog wel een vraag, ik heb nog een aparte t- balk liggen die bij mn dmx balk zat. is het misschien handig dit op een speakerstatief te zetten met daarop een adapter en de martin mania scanner ?

Comment

• Heb je ook al T-shirts die je aan doet onder het draaien?

Comment

• Originally posted by --Djdave-- View Post
                  Nu heb ik nog wel een vraag, ik heb nog een aparte t- balk liggen die bij mn dmx balk zat. is het misschien handig dit op een speakerstatief te zetten met daarop een adapter en de martin mania scanner ?
                  Dat lijkt me nogal erg veel inspanning + extra materiaal voor hetgeen je er mee bereikt. Als je twee effecten of meer gaat neerzetten wordt het een ander verhaal.
                  Zelf heb ik voor mijn mushroom bij mijn kleinste lichtset een simpel bouwlampstatief waar de mushroom direct op gemonteerd wordt. Erg eenvoudig en neemt vrij weinig plek in.

Comment

• Hier nog een foto van de achterkant zoals gevraagt.
                    Ik weet dat de composer daar niet mooi staat en zonder flightcase, dat word denk ik ook mijn volgende aankoop van een 4he flightcase.

foto is thuis gemaakt, beetje rommel op de achtergrond.
                    De kabels heb ik ook snel neer gelegt.

lijstje van apparatuur vind je op pagina 113.

link naar Album

Tussenpaaltjes zijn er nog niet :(
                    Skytronic heeft hier veel problemen mee heb ik gehoord

Comment

• Hier heb je enkele foto's van een grotere opdracht. 2 zalen 1 voor 800 man en 1 voor 200 man.
                      Hier zijn enkele foto's ( Wel niet allemaal goede kwaliteit)
                      http://img189.imageshack.us/slidesho...d=1003331n.jpg

Wat gebruikten we allemaal:
                      Grote zaal:
                      Licht:
                      - 6* the winner scanner
                      - 4* I-move
                      - 1* Laser van JB-systems (Rood en Groen)
                      - 2* Dmx sunstrip
                      - 4* Blacklight
                      - 1* rookmachine 3000W HQ-Power
                      - 1* vloerventilator
                      - 1* CA8 controller
                      - 1* Strobo 1800W

Geluid:
                      - 4* top van EV (weet nietmeer precies welke want deze huurden we extra bij)
                      - 2* bass van EV
                      - 2* zelfbouw basskast met 2*18" speaker
                      - 2* pioneer cd-speler
                      - 1* mengpaneel pioneer
                      - 1* controlepaneel Behgringer
                      - 1* versterker rack
                      - 2* technics platendraaiers

Kleine zaal:
                      Licht:
                      - 1* 6m duotruss
                      - 6* dynamo scanner
                      - 1* 30mW laser
                      - 2* 700W rookmachine

Geluid:
                      - 4* top 300W/Stuk
                      - 2* bass (ook zelfbouw)
                      - 1* sync mengpaneel
                      - 1* pc voor muziek
                      - 2* technics draaitafels
                      - 1* versterker rack

Dit was het zo een beetje denk ik:)
                      Last edited by Drievan; Sunday-27-12-2009, 15:35.

Comment

• Ziet er netjes uit.

alleen kunnen we niet echt beoordelen, omdat alle foto´s erg klein zijn.

Comment

• Erg klein?

@Drievan, de meeste zullen jaloers wezen op je klus(sen) hoor vergeet dat niet. Ik ga je toch wat kritiek geven en vragen stellen zodat je er van kunt leren. Daar zijn we hier ook voor.

Waarom vond je het nodig om de rookdoos te laten blowen op foto 1? Dat werkt toch echt niet sneller?

Waarom heb je geen basis verlichting weg gehangen in je caré? Was nog voldoende plek! En waarom maak je je DJ setup op foto 3 niet af met een kistje voor je DJM 800 (beetje jammer van al dat bier op de foto)?

Door al je klussen neem je het niet nauw met je kabels, kan veel beter afgewerkt worden. Hou ook maar 1 kleur kabels aan, gewoon zwart en niet wit oranje paars groen.

Comment

• Originally posted by Citybeatz View Post
                            Erg klein?
                            Ik zie de foto's klein, en kan niet beoordelen.

Ik zie ze iets groter dan het logo van bax (zie header)

Comment

• Originally posted by Citybeatz View Post
                              Waarom vond je het nodig om de rookdoos te laten blowen op foto 1? Dat werkt toch echt niet sneller?
                              Dit was tijdens het opstellen en we hadden de rookmachine gewoon aangesloten op het net en deze stond nog op automatisch en toen hij opgewarmd was begon hij op full power te spuiten;) en dit was dus het resultaat:)

Originally posted by Citybeatz View Post
                              Waarom heb je geen basis verlichting weg gehangen in je caré? Was nog voldoende plek! En waarom maak je je DJ setup op foto 3 niet af met een kistje voor je DJM 800 (beetje jammer van al dat bier op de foto)?
                              Wel dat was een beetje een raar geval:) we hadden speciaal voor deze klus 8 ledparren besteld die dus 2 dagen te laat aangekomen zijn en er was geen tijd meer genoeg om deze nog te gaan bij huren bij een andere firma.
                              Bier is inderdaad een probleem! Dit was van mensen van de organisatie ook al mocht er volgens het contract geen drank rond ons materiaal staan. Gelukkig is er niets omgevallen.
                              Inderdaad met een kistje eronder zou het mooier geweest zijn.

Originally posted by Citybeatz View Post
                              Door al je klussen neem je het niet nauw met je kabels, kan veel beter afgewerkt worden. Hou ook maar 1 kleur kabels aan, gewoon zwart en niet wit oranje paars groen.
                              Wel deze klus was zo groot voor ons dat we alle verlengkabels van thuis moesten gebruiken om alles te kunnen aansluiten. Dit probleem hebben we intussen opgelost;)

Comment

• Originally posted by BCDrivein View Post
                                Ik zie de foto's klein, en kan niet beoordelen.

Ik zie ze iets groter dan het logo van bax (zie header)
                                Ook met deze link?

Comment

Working...
                                X