Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tapen is nog niet eens nodig, zolang je je kabels netjes langs je statief kan leiden (evt. er een paar slagen omheen draaien). Aan de andere kant, rolletje gaffa in je kist komt altijd van pas.

Comment

• ja, dat is waar, maar via de grond is gaffa tape toch wel handig, en dat doe ik sinds pas nu ook.

Comment

• Ik gebruik gewoon voor op de grond tape, en voor aan de statieven enzevoort kabelbinders.

Comment

• Is het geen idee om een keer een soort van lichtplan te bedenken met symetrie?

Bijv.:

klein:
          2 statiefjes met 2 t-4 barren en op beide bovenop nog 1 effectje.

groot (groter):
          lichtbrug met 2 t-4 barren, center effect, 2 dezelfde effectjes ernaast ofzo.

Ik ben van mening dat je mooie spullen hebt maar dat je er veel meer uit kunt halen.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
            ja, dat is waar, maar via de grond is gaffa tape toch wel handig, en dat doe ik sinds pas nu ook.
            Kabels op de grond die in de weg liggen ALTIJD vast tapen. Als er iemand over struikelt en die persoon breekt iets, kan jij aansprakelijk worden gesteld.

En waarschijnlijk vind je apparatuur het ook niet leuk als er ineens een kabel uitgetrokken wordt;)

Comment

• Zwevende witte stekkerblokken is not done. Statieven nooit tapen dan klappen ze slechter. Verder vind ik je speakers voor het lichtstatief een prima keus.

Je lichtshow ziet er in het donker best oke uit. Die mh is echt heel klein, zie je hem terug tussen je andere verlichting?

Comment

• @ roderick

Ja, de movinghead is erg klein, maar je ziet hem wel, alleen hij komt na de aanpassingen van m'n lichtset op mijn DJ booth te staan. Ik ben momenteel erg bezig met de stekkerdozen, en ik ga er een aantal zwart spuiten, zodat je ze minder snel ziet. En de meeste kabels zijn zwart die ik gebruik.

@ rick1993

Een lichtplan heeft niet veel nut bij mij, Ik heb momenteel maar 1 t-4 bar, en de rest is allemaal anders.. Maar momenteel ben ik bezig met mijn lichtset aan te passen naar: 1x t-4bar, 2x mushroom, 2x led par, 1x movinghead, 1x rookmachine. En ik heb meestal weinig ruimte waar ik moet draaien, en dan moet ik even inproviseren.

@ Bram

Welke soort kabelbinders gebruik je dan? en zijn die aan te bevelen?
                En ik vind het juist wel netter staan, als de boxen voor de lichtstatieven staan.

Thanks voor de commetaar!

Comment

Ik heb momenteel maar 1 t-4 bar, en de rest is allemaal anders.. Maar momenteel ben ik bezig met mijn lichtset aan te passen naar: 1x t-4bar, 2x mushroom, 2x led par, 1x movinghead, 1x rookmachine.

Wat moet je met 2 mushrooms? Je kan beter 2 t4'tjes nemen en een leuk effectje erbij. Staat (naar mijn mening) veel netter.

Comment

• Nou, eigenlijk ga ik uit van een complete lichtbrug vanplaats 2 t-balkjes. Maar tijdens dit feest, had ik verwacht dat de ruimte waar ik stond heel klein was, daarom deze oplossing. Maar anders hang ik het zo op: mushroom, led par, t-4bar, led par, mushroom. En movinghead op mijn DJ Booth. En alles ga ik besturen via DMX. De mushrooms ga ik via een multiswitch pack sturen. Deze aankoop verwacht ik rond: eind feb. En de laptop voor geluid eind deze maand.

Comment

• 1 mushroom is al druk en zaalvullend, 2 mushrooms gaan erg druk worden, zeker omdat ze geluidsgestuurd werken. Ik vrees dat je show dan meer op een 'kermis' gaat lijken (veel kleurtjes, veel beweging, niet synchroon) en dat zou zonde zijn.

Comment

Welke soort kabelbinders gebruik je dan? en zijn die aan te bevelen?
                        En ik vind het juist wel netter staan, als de boxen voor de lichtstatieven staan.
                        zoiets.
                        Gewoon van die standaard dingen.

Ik zelf vind het niet mooi & niet netjes als de speakers voor de statieven staan.

Zelf vindt ik dat Rick1993 gelijk heeft.

Ik heb zelf deze opstelling:

Scanner - T4 - Mushroom - T4 - Scanner

één lichteffect is meer dan voldoende, anders wordt het te druk. (zoals het nu is)

Comment

• Nog foto's van de andere locatie:

Zal kijken of ik de 3e plek ook nog ergens op de foto vind..

Comment

• Geen frontlichtje voor het podium? Het ziet er een beetje donker uit.

Comment

• Frontlicht bestond uit 8 multi parren en 2 scanners als spots. De laatste foto verwerkt misschien wat verwarring, maar daar waren de parren en scanners omgedraaid voor het feest naderhand.

Comment

• Ook deze foto laat het geheel erg donker ogen, de licht'opbrengst' van de aircones kun je duidelijk zien.

Comment

Working...
                                X