Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Apparatuurlijstjes ben ik te lui voor zie ook niet de toegevoegde waarden ervan. Het gaat de klant om het totaal.
Als statieven maakte ik gebruik van de ADJ st-132. Als je een rekensommetje maakt zat het wel snor met de belasting hoor;).
Verder gewoon standaard drive-in show par 56 parren met t4. De long in het midden hebben wel 500watters. Was ruim voldoende.
De foto's geven niet helemaal een eerlijk beeld. Ik heb ze met een sluitertijd van 1/60 geschoten om een eerlijk beeld te geven zat ik op ongeveer 1/5 en dan heb je het nogal bewogen. De eerste twee foto's waren met een indirecte flitst tegen een geel balkon ook niet ideaal;)
@ Roderick, ik vind de opstelling een beetje 'vreemd' ogen. ;) Het ziet er wel strak uit voor hetgeen je hebt neergezet, maar de opstelling vind ik niet logisch.
- Waarom twee topkastjes per kant op statief en je EV subs er voor? Is het voor deze toepassingen niet interessanter om eens te kijken naar stevige EV topkasten om te gebruiken voor deze opstellingen?
- Waarom een extra balkje met polish long parren? Als je ze had gebruikt als witte waaier was het logisch geweest, maar waarom niet ergens een balkje zwart vandaan getoverd, of weggelaten?
Je moet het met de middelen doen die je hebt. We hebben het hier over een schoolfeest en niet een bedrijfsfeest die 2000 euro ex. oplevert. Dan was het een ander verhaal geweest.
Overigens extra ev topkasten kan ik mij het komende half jaar nog niet veroorloven.
Krachstroom was niet aanwezig en ik zie er niet de meerwaarde van om een materiaallijst te plaatsen (tenzij ik geil op mijn eigen spullen).
Je moet het met de middelen doen die je hebt. We hebben het hier over een schoolfeest en niet een bedrijfsfeest die 2000 euro ex. oplevert. Dan was het een ander verhaal geweest.
Overigens extra ev topkasten kan ik mij het komende half jaar nog niet veroorloven.
Krachstroom was niet aanwezig en ik zie er niet de meerwaarde van om een materiaallijst te plaatsen (tenzij ik geil op mijn eigen spullen).
Waarom plaats je hier je foto's? Moeten we zelf gaan uitzoeken wat er exact aanwezig was? Dacht dat het topic voor aanwijzingen was (en dus foto's + lijstje beide erg gewild zijn)
Je gebruikt dus 8x 300watt + 4x 500watt aan parren + nog de hele andere meuk zonder krachstroom te gebruiken?
Waarom plaats je hier je foto's? Moeten we zelf gaan uitzoeken wat er exact aanwezig was? Dacht dat het topic voor aanwijzingen was (en dus foto's + lijstje beide erg gewild zijn)
Ik wil adviezen op mijn show met het uiterlijk. Of daar nou een EV sub (in mijn geval) staat of een Dap is dan totaal oninteressant de spullen staan daar met een reden.
Je gebruikt dus 8x 300watt + 4x 500watt aan parren + nog de hele andere meuk zonder krachstroom te gebruiken?
En het brandt ook nog is zoals je op de foto's ziet:)
Dit hele topic gaat totaal uit zijn verband, waarbij sommige mensen alleen maar erop uit zijn om andermans shows af te zeiken die ze zelf nooit of bijna nooit neerzetten. Sterker nog er amper verstand van hebben. Dit is overigens geen quote naar Paradise, maar iedereen moet zich even achter de oren krabben of ze daar zelf schuldig aan zijn.
Nee, op dit moment wordt niemand beter van dit topic(alleen mensen die graag ideeën willen jatten van andermans drive-in).
Mm, ik ben van mening dat iemand een show beter kan zeggen wat er verbeterd kan worden dan 5 berichtjes met ''wow, goed zo''. Aan het eerste deel heb je wat, aan het 2de heb je niks (betekend dus niet dat er afgekraakt moet worden)
Ik weet zeker dat meer mensen met mij de mening delen, dat er op dit moment een giga kneuterigheid heerst alleen dit niet melden. Partysound kwam hier eerder ook al voor uit.
Wellicht heeft het ook wat met de gemiddelde leeftijd te maken van dit topic.
Klopt, heb het even opgezocht, maar dat had te maken met het gebruik van een laser gericht op de ogen van mensen, en als we gevaarlijke situaties niet meer gaan vermelden dan heeft het gehele forum geen zin meer...
Op dat punt was ik het dan ook absoluut niet met partydrivein eens (op een hoop andere punten weer wel) en kan daarom ook alleen maar zeggen dat als je bang bent voor kritiek over een show dan moet je het gewoon niet plaatsen, soms vergeet men even dat hij op een forum zit. En die kritiek moed gezien worden als een verbeter punt, wat er vervolgens mee gedaan word is de keuze van die persoon zelf...
Je kan prima je foto's op je website plaatsen, of je niet bang te zijn voor kritiek en kunnen je foto's wel door iedereen bekeken worden (of betekend dit dat je klanten ook de kritiek kunnen delen en voor een andere drive-in kunnen kiezen?).
Als je niet tegen kritiek kan, dan kan je beter uit dit soort topics blijven (dit geld voor alle licht-geluid forums..)
Natuurlijk is bovenstaande op niemand persoonlijk gericht, maar moet wel even mijn mening plaatsen (het is immers een forum :cool:)
Jeetje jeetje jeetje. Overigens ben ik het met Roderick eens, dat hier een giga hoge nauwkeurigheid hangt die niet van belang is.
Als ik Roderick zijn show beoordeel,
veiligheid, + (ik kan niet zien of alles gezekerd is, maar daar ga ik wel van uit)
eerste indruk, +
afwerking, +
Gaan we verder kijken kunnen we blijven zeuren over een backdrop die niet voor de statieven is geplaatst. Twee scans aan de bovenste buis zijn bevestigd, dat er twee topjes per kant staan.
Wees nou eerlijk, denk je dat een klant of een scholier daar om geeft. Wel geen ene moer. Die wilt worden vermaakt, daarom is Roderick ook ingehuurd. En niet voor een show waar alle parretjes de zelfde lampen hebben en de statieven achter een backdrop zijn verstopt. En over die verschillende soorten parren heeft Roderick prima opgelost met de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.
Zo begint 't wel beetje een verdedings-, aanvalstopic te worden. Grotere spelers op het forum die vaak op pad zijn gaan echt niet meer kijken op dat ene stekkerdoosje wat je niet ziet in het donker maar wel op een foto met flitst.
Er is ook een gezegde, de beste stuurlui staan aan wal..... (of kennen we dat alleen in Zeeland)
Last edited by Citybeatz; Saturday-21-11-2009, 19:05.
Wat betreft partysound ging het niet om die laser, maar de opmerking die hij ooit heeft gemaakt met het hoog gehalte afzeikgehalte.
To paradise:
Het geen wat jij verteld vat ik wel op als een rechtstreekse reactie naar mij en dat vind ik ook niet erg. Het gaat mij om het feit dat je loopt te vissen naar fouten en daar heb ik een hekel aan (onze concierge die over de absenties gaat doet exact hetzelfde, bah).
Wat betreft partysound ging het niet om die laser, maar de opmerking die hij ooit heeft gemaakt met het hoog gehalte afzeikgehalte.
To paradise:
Het geen wat jij verteld vat ik wel op als een rechtstreekse reactie naar mij en dat vind ik ook niet erg. Het gaat mij om het feit dat je loopt te vissen naar fouten en daar heb ik een hekel aan (onze concierge die over de absenties gaat doet exact hetzelfde, bah).
Patrick:
Jij snijdt precis aan wat ik bedoel.
Ik meen mijn te herinneren dat ik niet opzoek ben naar fouten (jij mag mij aanwijzen hoe ik hier opzoek kan zijn naar fouten).
Al zou ik bijvoorbeeld zien dat je geen safeties gebruikt, jij bent een grote jongen en leert er vanzelf van als er wat misgaat (zul je op je 40ste nog steeds aan denken...), maar ik geef wel om de persoon die bijvoorbeeld iets op zijn hoofd krijgt, als jij dat een hoog zeik gehalte noemt prima, maar ik noem het veiligheid (en dat's iets wat ik belangrijk vind en op het moment dat ik daarin een fout maak heb ik er zelf geen problemen mee als iemand mij daar op wijst, daar leer ik namelijk van).
De vragen welke statieven, krachtstroom en parren zijn interesse-vragen die ik moet vragen omdat er geen lijstje bij word geplaatst (iets wat niet zoveel moeite is).
Maar goed, laat de meeste hier maar vissen naar fouten, er zijn nog steeds mensen die het wel waarderen om te horen waar ze fouten maken en waar ze dingen kunnen verbeteren. De ideale drive-in-show heb ik nog niet ontdekt...
Ik ga me niet inhoudelijk met deze discussie bemoeien, maar laten we de titel van dit topic niet uit het zicht verliezen: "Post hier je drive-in show foto's".
Het gaat hierbij dus over de 'look' van een drive-in show.
Specificatielijstjes van iedereen zijn/haar spullen kan je hier en hier vinden.
Aspecten over veiligheid van een drive-in zijn overigens wel erg interessant, maar dan openen we daar een ander topic over.
Comment