Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Rick View Post
    230V op een Speakon connector zetten is NIET de bedoeling! Daar is Powercon voor!
    Klopt, dit heb ik ook voor de duidelijkheid.

Comment

• Komaan Rick... Een Speakon is rated tot 250V... :mrgreen:
      Klik

Comment

• Ja, zo kan ik ook 250V op een metalen plaat zetten waar ik vervolgens op ga dansen. Kan die plaat prima hebben. Maar of het dan zo goed met mij gaat...

Long story short: In theorie kan het, maar het veroorzaakt in de praktijk gevaarlijke situaties. Gewoon niet doen dus.

Back ontopic.

Comment

• Originally posted by Dj-scratch View Post
          Gisteren een feest gehad. Was echt héél erg geslaagd. Iedereen vond 't gezellig. De zaal was ongeveer 20 bij 20 meter, en er kwam zo'n 70 à 80 man. Jaren 70`s , 80`s , 90`s, top40, carnaval. De Behringer box'jes hebben dit goed vol gehouden ;'). Ik moet alleen nog iets verzinnen met de kabels, onder het dj meubel...

Hieronder zie je een aantal foto's. Bij één van de eerste foto's zie je nog wat kabels bij het statief hangen, dit is later wat netter gehangen.
          Ziet er netjes uit. Inderdaad de tape-jes en de kerstverlichting zou ik inderdaad ook niet doen zo.

Een tip: Zet je statieven helemaal uit! Ondanks dat je op een podium staat is een ongelukje zo gebeurd en dan begint het gesteggel over het feit dat jij je statieven wellicht NIET op de juiste manier hebt gebruikt. Is i.v.m verzekering zeker aan te raden om dit goed te doen door ze helemaal uit te klappen. Het is wel verlijdelijk om het zo te doen i.v.m. tegenaanlopen e.d. dus ik begrijp waarom je dit hebt gedaan maar uit het oogpunt van veiligheid (dus professionaliteit) zou ik het zo dus niet meer doen.

Voor de rest ga zeker zo door ziet er leuk en netjes uit!

Comment

• dat hadden we eerder meegemaakt, de statieven ook inderdaad wat meer uit mekaar zetten jurgen!

Comment

• Drive-in show (dj_rob)

Het is weer een zinloze zondag dus ik ga eens een verhaaltje schrijven over mijn spulletjes.

Een foto van gisteravond

Helaas was de camera leeg dus kon ik er niet meer maken..
              (let niet op de stoelen enzo achterin de zaal)

Geluid:
              2 American Audio CDI300
              1 American Audio Q-D5 MKII
              2 American Audio DLS 15P
              1 Sennheiser HD205
              2 Microfoons met statief

Licht:
              1 JB Systems Phaeton
              1 Laserworld EL-100G
              4 Showtec LED par 56
              2 JB Systems Dynamo
              1 Chauvet Hurricane
              1 JB Systems SM1612 (dmx controller)

Vervoer:

Sfeerfoto:

IMPORT
              Last edited by Rick; Monday-21-02-2011, 12:45.

Comment

• Na een lange tijd weer eens echt foto's geschoten (dus geen iphone kwaliteit). Het was een schoolfeest waarbij alles vanuit Robustsound kwam. Dus de dj's, saxofonist, catering etc.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Voor de geinteresseerde:
                4x martin pro218
                2x showtec phantom 250
                1x fullcolour laser met ilda sturing
                6x led par 64 ter uitlichting van de trusspalen
                8x blacklight 120cm in de zaal

Alles uit eigen beheer

Comment

• Een paar kabelbindertjes rond je speakerstatieven...? ;-)

Comment

• En gisteren weer een feestje gehad. 3 mensen waren 40 jaar geworden. Muziek was: jaren 70, 80, 90, top40, carnaval en nederlands talig. Oftewel, een gezellig feest. Helaas ging het na anderhalf / 2 uur hélémáál fout. De nieuwe DJ console hield er ineens mee op, werkte niet meer. Alles opnieuw aangesloten, helaas, zonder succes. Daarna me oude geluidskaart geprobeerd en dat was ook geen succes. Die reageerde niet eens. Dus uit eindelijk ben ik met USB stickjes gaan werken. (P.s ik werkte al heel de avond met CD´s hoor). Ondanks alles, vond iedereen het erg geslaagd ;').

Foto van de opstelling:

Foto van de controller case:

Sfeer foto:

Ik geef toe, de speaker statieven konden wat verder uit elkaar.. Ik ga hier voortaan echt op letten! De LED slinger was gewenst door de jarigen. Dus helaas is de DJ console & de geluidskaart kapot.

Comment

• het ziet er wel netjes uit! alleen bij je speakerstatieven misschien de kabels omheen wikkelen.

Comment

• leuke flightcases heb je. en een leuke set. maar die laser is volgends mij de laserworld es-100g. trouwens welke flightcase is dat waar je ledparren en rookmachine in zit??

IMPORT
                        Last edited by Rick; Monday-21-02-2011, 12:46.

Comment

• Dat van die statieven zal ik onthouden. Die laser is zeker een el-100g, de es-100g bestaat ook en is nagenoeg hetzelfde.
                          Die flightcase heb ik wel eens tweedehands van iemand gekocht. Geloof niet dat het een standaard case is...

IMPORT

Comment

• Netjes, alleen zou ik nog even sparen voor een nieuwe speakerset/baskasten

Edit: Subjes dan!

IMPORT

Comment

• baskasten...???
                              subjes, zeker.

Maar ik vind dat je een nette set hebt alleen waarom heb je je parren niet aan een t-bar hangen en die dan aan de lichtbrug?

IMPORT
                              Last edited by Rick; Monday-21-02-2011, 12:47.

Comment

• Ja bij grotere feesten leen ik vaak een sub van een vriend.
                                Een T-bar past niet in die flightcase en sowieso krijg ik dan m'n set niet meer symmetrisch, omdat dat centereffect niet tussen de parren kan

IMPORT
                                Last edited by Rick; Monday-21-02-2011, 12:47.

Comment

Working...
                                X