Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by zassie View Post
    Zou die flightcase op die truss zonder baseplate niet nog eens doen.. maar dat ben ik
    Ben ik met je eens. Ik had ook baseplates bij me gestoken, maar helaas de verkeerde (nadeel van verschillende merken truss).

Originally posted by ronennieshow View Post
    Kleine tip van mijn kant uit als ik zo naar de achterkant van je dj meubel kijk ( dus de kant waar de dj staat )

Zet je kabel connector strip helemaal onder in je rack. Dan zitten de kabels nooit in de weg voor je lade's.

Plaats daarboven de versterker ivm het gewicht zo laag mogelijk te houden. Dit is echt stukken handiger om over een drempeltje of wat dan ook met je flightcase te rijden. Dan kiepert het vele malen minder snel om.
    Dit was in 1e instantie ook mijn bedoeling, maar ik heb toch besloten dit niet te doen. Ik ben bang dat de versterker (en lades er boven op) achterop door gaat hangen. Dit is natuurlijk te voorkomen met een hout klosje onderop te plaatsen, maar dat vind ik geen ideale oplossing.
    Verder: als er nu een kabel intern kapot gaat kan ik er makkelijk bij (het hele paneel er af, en alle kabels makkelijk los halen/terug plaatsen). Op het moment dat hij onderin zit moet ik alle kabels achter de versterker en lades langs halen, en nog erger, later ook weer terug zien te krijgen ;) Verder kan ik zo nog makkelijk bij de versterker om eventuele kabels aan de achterkant makkelijk te vervangen.

Ook zou ik eens goed naar je connectoren van je speakon kabel kijken. Die kabels hangen er nu een beetje op half elf uit. De mantel van de kabel zit niet goed in de connector.
    Heb inmiddels alle kabels nagekeken en opnieuw vastgezet. Was bij het klusje daarna (de reunie) al op orde.

De losse divine ontvanger even netjes in je rack schroeven.
    De losse Devine ontvanger is inmiddels weer retour naar Bax. Had de ontvanger net nieuw binnen, maar bij gebruik bleek hij toch voor de nodige problemen te zorgen (blij dat hij nog niet was ingebouwd).

Haspeltje vervangen voor een gewone verlengsnoer. ( deze moet je telkens helemaal afrollen en zijn eigenlijk niet de meest handige haspels zijn ook wij achter gekomen )
    Ben ik niet helemaal met je eens. Het geluid staat allemaal op een eigen groep, met een enkel verlengsnoer naar het meubel toe. Voor de verlichting heb ik er bewust voor gekozen om een haspel neer te leggen. Mocht het (om wat voor reden dan ook) nodig zijn dat er iets bij geprikt wordt, dan kan dat op deze manier makkelijk :)

De matten over je kabels vind ik wel netjes om te zien net als het aan de kant uit het zicht van het publiek weg tapen van je kabels.
    Dat gebeurt bij mij altijd. Ik heb liever een paar meter gaffa extra verbruikt en dat het er netjes uit ziet (en er geen struikelgevaar is) als dat het er rommelig uit ziet met kabels :)

Bij de speakers zou je de kabel van de top achter de paal door naar beneden kunen laten zakken en boven en onder een stukkie tape kunnen doen ipv ze er 10 omheen te draaien. Fijner voor je kabel en ziet er nog net wat strakker uit.
    De klittenband staat op de bestellijst. Binnenkort komt er weer een bestelling klein spul naar bax toe ;) Tot nu toe heb ik eerlijk gezegd geen problemen met kabels gehad, maar het is wel weer een extra handeling (wikkelen om de paal) bij het opbouwen.

Kan je de loze ruimte boven je mixer en je cd-speler ook nog dicht maken. Dan ziet het er allemaal nog net wat strakker uit en kijk je niet op de aansluitningen.
    Heb hier ook over getwijfeld, maar heb besloten het open te houden. Zo kun je bij de mixer makkelijk een kabeltje bij/om prikken, en bij vervoer kan ik mooi wat spulletjes kwijt in die ruimte. Verder: door de ruimte bovenin zijn mensen ook niet geneigd om hun glas drinken neer te zetten. Als je dat dicht maakt met een plaatje geef je mensen hier toch meer kans voor.

Als laatste. Inderdaad zoals zassie al aan geeft. Dat trussje met dat kistje is niet de meest ideale oplossing.
    Zie mijn reactie op Zassie :)

Maar dit zijn dus eigenlijk vooral dingen die voor jou een verschil kunnen maken. Van de voorkant ziet het er allemaal vrij netjes en strak uit.
    Allebei bedankt voor de tips!

Comment

• Originally posted by Greendiek View Post
      Ben ik niet helemaal met je eens. Het geluid staat allemaal op een eigen groep, met een enkel verlengsnoer naar het meubel toe. Voor de verlichting heb ik er bewust voor gekozen om een haspel neer te leggen. Mocht het (om wat voor reden dan ook) nodig zijn dat er iets bij geprikt wordt, dan kan dat op deze manier makkelijk :)
      Je zou natuurlijk de haspel ook kunnen vervangen door een gewone verlengkabel een een stekkerblokje ;)

Comment

• Dat zou kunnen, maar of je nu een verlengkabel en stekkerblokje neer moet leggen/op moet ruimen, of een haspel, dan ben je net zo snel. Los daar van: soms heb je wel eens hulp met opruimen. En dan kan eigenlijk iedereen wel een haspel oprollen zonder problemen. Een verlengkabel rollen volgens de officiële manier (zonder ellenbogen etc) lukt minder mensen ;)

Comment

• Ik gebruik nu een losse verlengkabel en denk eraan om volgende keer een haspel mee te nemen, het oprollen gaat vlugger met een haspel dan een verlengkabel als je het op de juiste manier wil oprollen.

Comment

• Om ook even lekker officiële topic mee te doen

Nadeel aan een haspel vind ik persoonlijk dat ze altijd lang zijn er geen echt kortere zijn. Als je verder dan alleen de haspel lang is je van die lompe dgingen in de weg hebt. Je ze eigenlijk gewoon altijd helemaal af moet rollen als je het goed wil doen. Ze er gewoon niet uitzien.

Daarom gebruiken we eigenlijk nooit haspels zijn alleen handig met opruimen verder vind ik het ondingen ook in een kabelkrat kist wat je wil zijn het ondingen. Ook rol ik een kabel zeker zo snel met de hand op

Comment

• Och die kleine haspeltjes (zoals hier het geval) zijn best wel goed te doen zon afstanden zijn dat ook niet, en voor een klein setje als dit is dat best makkelijk en netjes.

Wat me wel opvalt: die brandblusser in je rackjes - zeer goed dat je hier aan hebt gedacht.! Ziet er verder eigenlijk allemaal gewoon prima uit hoor.

Comment

• Gisteren nog een klein showtje geleverd voor een bruiloft in Schijndel.

Materiaal:
                - Led dj booth + 2x led zuil
                - RCF set: 1x 8003 sub + 2x 325a top
                - DJ set: 2x 2000 + DJM 900
                - 2x Robe 250at
                - 2x Fourbar par 56 (niet op foto)
                - 1x Daslight

Comment

• mooi materiaal, vind het alleen jammer dat de symmetrie (die je met de materialen echt kon bereiken geheel wegvalt door de opstelling van de sub/top tussen het meubel en de moving head

Comment

• Ziet er netjes uit. Zou inderdaad ook de opstelling meer symmetrisch neerzetten.

Heb je nou de ene speaker op "voice" (gele led) en de ander op "Music" (rode led) staan?
                    Of is dit vertekend beeld van de foto?

Comment

• Originally posted by Boellie View Post
                      Ziet er netjes uit. Zou inderdaad ook de opstelling meer symmetrisch neerzetten.

Heb je nou de ene speaker op "voice" (gele led) en de ander op "Music" (rode led) staan?
                      Of is dit vertekend beeld van de foto?
                      Foto geeft een vertekend beeld, beide staan op rode led.

Comment

• Mooi meubel met mooi bijpassende zuilen maar zoals eerder gezegd een vreemde opslelling (sub-top/sub)

Comment

• Met het subje buiten de MH sta je zo te zien tegen die muur te blazen. Dat zou betekenen 0,0 sub in de zaal en standje oorlog sub (met 38 kamfilters) achter de booth.

Comment

• Ik ga er van uit dat het een pilaar is ipv een muur, maar dan nog kan je de sub een aantal graden draaien zodat hij wat meer naar het midden van de zaal uitzend. de andere top ook naast de booth zetten had natuurlijk ook gekund..... ook dan is het weer symmetrisch

Comment

• Originally posted by zassie View Post
                              maar dan nog kan je de sub een aantal graden draaien zodat hij wat meer naar het midden van de zaal uitzendt.
                              Natuurlijk!

Al zet je hem achterstevoren, een sub straalt 360 graden af. Maakt niets uit dus.

Comment

• Klopt dat wel? Je kan toch ook cardioide opstellingen maken met subwoofers? dan kan je hem toch richten?

Comment

Working...
                                X