Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post hier je drive-in show foto's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maar niet met één subje!

Dat heeft meer van met time alignement en aparte opstellingen (boxen achter elkaar)

Comment

• Wat is dan het verschil tussen bandpass en bassreflex? ik geloof niet dat je een subwoofer niet kan richten

edit: heb wat research gedaan en idd, ik kom tot de conclusie dat je subs niet kan richten. wat een openbaring!

Comment

• ik werk niet met subs... weer wat geleerd ;-)

Maar dan nog had de opstelling wat beter uitgedacht kunnen worden zodat het wat mooier oogt (mijn persoonlijke mening)

Comment

• Een behoorlijke kluif om in je vakantie eens door te lezen:

Comment

• Originally posted by ajdeboer View Post
            Maar niet met één subje!
            Behalve bij cardiode subwooferkasten. ;) (o.a. Nexo CD18, Martin MLX, D&B J-Sub...)
            Maar ook bij die speakers is het plaatsen in een hoekje een slecht idee, want dat beïnvloed de afstralingskarakteristiek sterk.

Ontopic: erg leuke discobar, staat erg strak met die witte paaltjes en de blauwe verlichting.

Comment

• Originally posted by StijnS View Post
              Behalve bij cardiode subwooferkasten. ;)
              Ja hallo zeg! :mrgreen:
              Zo kan ik het ook! (Alcons heeft ook zo'n model)

Comment

• Weer ontopic graag. :) Topic over cardioide subjes kan altijd nog los geopend worden.

Comment

• Tijdje terug een leuk feest gedaan (onderbouwfeest van mijn eigen school).
                  Speakerset is ingehuurd, rest van het materiaal is van ons zelf.
                  Foto's zijn hier te vinden.

Iemand nog opmerkingen/verbeterpunten? Ik hoor ze graag! :)

Comment

• Je opstelling is wat asymmetrisch. Persoonlijk had ik er voor gekozen om het geluid niet op het podium te zetten, maar er links en rechts naast, tegen de muur geschoven. Daarmee win je nog wat extra geluidsdruk ook en werkt het akoestisch gezien ook in je voordeel.

Doordat je nu je speakers op het podium hebt staan, wordt het wat druk en heb je niet veel ruimte, waardoor o.a. je scanners niet helemaal lekker gepositioneerd kunnen worden. Daardoor is je opstelling ook wat asymmetrisch.

Wellicht had je het podium nog iets naar voren kunnen schuiven en het licht daar achter kunnen opstellen. Die wind-ups van je fourbars zullen waarschijnlijk hoog genoeg gaan en dan heb je in de breedte ruimte genoeg om heel je opstelling goed neer te zetten.

Verder ben ik altijd wel secuur geweest op de kleurenfilters voor wat extra symmetrie. Had voor deze gelegenheid zelf wel gekozen voor wat andere filterkleurtjes, maar da's misschien een kwestie van smaak.

Nog een tip, wanneer je je twee scanners moet verbinden op een kleine T-bar met een veel te grote kabel, laat de restanten van die kabel dan gewoon naar onderen lopen via de statiefbuis en weer terug. Dan kun je die veel beter vastzetten. Het lijkt nu een beetje alsof je alle extra kabel probeert vast te maken aan die kleine T-bar. Mij valt het op, publiek waarschijnlijk niet, maar het zijn dingetjes die je opstelling nog strakker kunnen maken. ;)

Wat was precies de gedachte aan de 2e opgestelde DJ-set op de achterste tafel als ik vragen mag? ;) En hoe zitten de podiumblokken aan elkaar bevestigd?
                    Last edited by Rick; Thursday-01-08-2013, 07:18.

Comment

• Maar ik vind wel dat je het voor je leeftijd aardig voor elkaar hebt. Ook een fatsoenlijke website met goede, eerlijke en duidelijke informatie (foto's, prijzen, jullie leeftijd). Daarnaast nog 2 bedrijfjes, lekke ondernemend! Bovendien reken je ook gewoon redelijke prijzen, dus niet een tientje per uur ofzo.

Comment

• Bedankt voor jullie reacties!
                        @Rick
                        Ben ik helemaal met je eens, geluid had ik zelf ook liever anders gehad (klonk ook niet heel erg best) alleen was het samen met het podium al zo neergezet.
                        Tevens waren we al een hoop opbouwtijd kwijt met het vinden van de storing in dat geluidssetje, het bleek namelijk dat iets ontzettend vervormde, en we waren al een beetje angstig dat ze net als vorig jaar opgeblazen luidsprekers neer hadden gezet. Uiteindelijk was het hele probleem gelukkig verholpen toen we het taperackje open gehaald hadden en rechtstreeks inprikten op de versterker. En toen we die lui van de verhuur aan het eind vertelden dat er een storing ergens in hun rack zat schoven ze ook nog de schuld af op onze muziekkwaliteit :#

Maar goed daardoor waren we al een hoop tijd kwijt en hadden we geen tijd meer over om podium en luidsprekers naar onze zin te zetten helaas.
                        Andere filterkleurtjes waren inderdaad wel leuk geweest, staan nog op het lijstje om een keer mee te bestellen.
                        Scanners ben ik helemaal met je eens, er zit nu zelfs een verdeelblokje aan die t-bar getaped, ben nu net bezig om een splitkabeltje te maken waarmee dat een stuk strakker zou moeten worden.
                        Die tweede dj-set was een beetje als back-up, eigenlijk maar een keer gebruikt om een nummertje op te zoeken..
                        Podiumblokken zijn van school, en staan daar vaak ook in de pauzes. Volgens mij staan deze gewoon los van elkaar, maar weet wel dat ze behoorlijk zwaar zijn, want ze worden altijd met zo'n palletkar vervoerd.

@geluid-en-licht.com
                        Deze reactie zal ik wat korter houden:

Bedankt!

Comment

• Podiumblokken zijn van school, en staan daar vaak ook in de pauzes. Volgens mij staan deze gewoon los van elkaar, maar weet wel dat ze behoorlijk zwaar zijn, want ze worden altijd met zo'n palletkar vervoerd.
                          Hoe zwaar het ook is, de vloer blijft glad... er hoeft maar een kier tussen te komen en het kan behoorlijk gevaarlijke situaties opleveren, zeker als ook de scholieren hier op staan/dansen.

Comment

• Ik zal als ik weer op school ben eens goed kijken hoe die blokken (niet) vastzitten.
                            Ben het met je eens dat een kier voor gevaarlijke situaties kan zorgen.

Comment

• Woensdag een klein maar stevig feestje gehad op een leuke locatie en amper 7km van mijn deur.

20130731_192921.jpg

20130731_212542.jpg

20130731_212528.jpg

20130801_000835.jpg

20130731_214936.jpg

Comment

• Vanwaar maar 1 movinghead neer gezet?

Comment

Working...
                                X